Ταμπλό βιβάν

Εχοντας μεγαλώσει με το ανεκδιήγητο «Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει», που ο πατέρας μου με υποχρέωνε να το ακούω μπροστά στο ραδιόφωνο σε στάση προσοχής

Ταμπλό βιβάν | tovima.gr
Εχοντας μεγαλώσει με το ανεκδιήγητο «Η Ελλάδα ποτέ δεν πεθαίνει», που ο πατέρας μου με υποχρέωνε να το ακούω μπροστά στο ραδιόφωνο σε στάση προσοχής, πώς να παραδεχθώ αργότερα εκείνο το «finis Graeciae»; Το λάνσαρε προ εικοσιπενταετίας ο Γιανναράς από τις στήλες της «Καθημερινής», συνεπικουρούμενος από τον Ράμφο που τον περιέβαλε με την αγάπη του πολύ πριν αγαπήσει τον Σταύρο Θεοδωράκη.
Ελα όμως που η απέθαντη Ελλάδα τελείωσε. Το όνομά της θαμπώνει πίσω από τις προσωνυμίες που δίνουν οι πλούσιοι στις εταιρείες τους. Θα μπορούσε φέρ’ ειπείν η Ελλάδα να λέγεται Demergon ή Dinavest, όπως τη θέλουν ο κύριος και η κυρία Δασκαλοπούλου προκειμένου να μεταφέρουν στο Δουκάτο της φοροαποφυγής τον πατριωτισμό, τις συλλογές τους και τα λεφτά τους («Το Βήμα», 9.11.2014).
Ωστόσο, «εμείς οι ανθέλληνες», άλλοι με πιστοποιητικά ανεργίας και άλλοι με πιστοποιητικά ανυπαρξίας, δεν θα μπορέσουμε να απαλλαγούμε από την ψευδαίσθηση της «μέσα» Ελλάδας που ανθίσταται στην Ελλάδα του «τέλους» της.
Το παράδειγμα της Αννας Καφέτση, που ο προηγούμενος υπουργός ανανεώνει τη θητεία της, ο νυν την καλεί να παραιτηθεί, ώστε ο επόμενος (του ΣΥΡΙΖΑ;) να την επαναπροσλάβει, είναι χαρακτηριστικό του τι συμβαίνει μετά το «τέλος». Η Καφέτση, η δυνατή και εμπνευσμένη γυναίκα, για μένα τουλάχιστον, είναι η προσωποποίηση της «Απελευθερωμένης Ελλάδος» του Θεόδωρου Βρυζάκη, που κοιτά με καχυποψία πίσω από την πλάτη του Σαμαρά στο γραφείο του στου Μαξίμου τους υπουργούς να έρχονται και να παρέρχονται.
Η Καφέτση όπως και ο Μπότσογλου με βοήθησαν να απαλλαγώ από τον μύθο του «αριστουργήματος» δείχνοντάς μου, όπως ο Φρενχόφερ, πίσω από έναν «τοίχο μπογιά», το γυναικείο πόδι, στο «Αγνωστο αριστούργημα» του Μπαλζάκ, που είναι αριστούργημα επειδή είναι άγνωστο, κατεστραμμένο, καλυμμένο από «τοίχο μπογιάς».
Τώρα, όσο για τις καθωσπρέπει κυρίες των διοικητικών συμβουλίων ή τους εκπροσώπους της ΚΝΕ ή τους αξιότιμους προέδρους καθηγητές πανεπιστημίων, που λατρεύουν τα ταμπλό βιβάν – διότι η ζωή τους είναι ταμπλό – και γενικά, για όλους εκείνους τους πελάτες των Μπόναμς, που καθηλώνουν στα λακαρισμένα ντουβάρια της Εκάλης αριστουργήματα, αυτοί δεν θα καταλάβουν ποτέ πως η ζωή δεν μπορεί να ολοκληρωθεί παρά μόνο μέσα από τη δημιουργική καταστροφή.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Γνώμες
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk