Ραντεβού στην Πόλη του Φωτός

Στην καλύτερη στιγμή της γαλλικής αγοράς αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια το Παρίσι φιλοξενεί ως τις 19 Οκτωβρίου

Στην καλύτερη στιγμή της γαλλικής αγοράς αυτοκινήτου τα τελευταία χρόνια το Παρίσι φιλοξενεί ως τις 19 Οκτωβρίου, τα επιτεύγματα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας, προσθέτοντας τη λάμψη του στην προσπάθεια ανάκαμψης του κλάδου στην Ευρώπη όπου οι ταξινομήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τρέχουν με +6%, φτάνοντας το πρώτο οκτάμηνο του έτους τις 8,63 εκατομμύρια μονάδες.
Τα βασικά χαρακτηριστικά της φετινής διοργάνωσης, η οποία επιδιώκει να συγκεντρώσει περισσότερους από τους 1,2 εκατομμύρια επισκέπτες του 2012, είναι η ισορροπία ανάμεσα σε αυτοκίνητα παραγωγής και πρωτότυπα μοντέλα, η εκμετάλλευση της τεχνολογίας σε κάθε της έκφανση – από την αυτόνομη οδήγηση ως την πλήρη συνδεσιμότητα με τον έξω κόσμο κατά τη διάρκεια της παραμονής στο αυτοκίνητο – και η διαρκής προσπάθεια μείωσης της κατανάλωσης καυσίμου και των εκπεμπόμενων ρύπων, καθώς πολλοί δελεάζονται από τα οικονομικότερα νέα αυτοκίνητα και ταυτόχρονα οι προδιαγραφές εκπομπών ρύπων του 2020 «πλησιάζουν» απειλητικές.
Στην φετινή έκθεση φαίνονται και τα αποτελέσματα της στρατηγικής απόφασης που έλαβε η γαλλική κυβέρνηση το 2009 για χρηματοδότηση των εγχώριων αυτοκινητοβιομηχανιών Peugeot, Citroen και Renault για την εξέλιξη οχημάτων με «καθαρούς» κινητήρες.
Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας, κόστους τριών δισεκατομμυρίων ευρώ με τη μορφή δανείων, γίνεται αντιληπτό σε τεχνολογίες όπως η Hybrid Air που εφαρμόζεται ήδη σε μοντέλα των Peugeot και Citroen και δημιουργεί προοπτικές για νέες συνεργασίες με αυτοκινητοβιομηχανίες εκτός Ευρώπης καθώς η νομοθεσία στις ΗΠΑ και στην Κίνα σχετικά με τους ρύπους αυστηροποιείται διαρκώς.
Παράλληλα η γαλλική κυβέρνηση αναμένει ότι η εκμετάλλευση της συγκεκριμένης τεχνογνωσίας που εκμεταλλεύεται το συγκριτικά χαμηλότερο κόστος των υβριδικών συστημάτων έναντι των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας στο γαλλικό έδαφος.
Την ισχυρή παρουσία των γερμανικών εταιρειών στην φετινή έκθεση με κυρίαρχη τη Mercedes-Benz, η οποία εμφάνισε ταυτόχρονα την ανανεωμένη B-Class, την C63 AMG, τη σπορ Mercedes AMG GT και τα νέα smart, αντισταθμίζει η δυναμική επιστροφή των Ιαπώνων με crossovers και SUV όπως τo νέο Suzuki Vitara, το ανανεωμένο Honda CR-V, το πρωτότυπο H-RV αλλά και το Toyota C-HR.
Στην κορυφή της συγκεκριμένης κατηγορίας βρίσκεται το Volvo XC90 το οποίο χάρη σε δύο ακόμα συστήματα ασφάλειας αποτελεί σημείο αναφοράς ενώ η Fiat ευελπιστεί ότι το 500Χ θα αυξήσει τη δυναμική της ανάμεσα σε εκείνους που δεν επιλέγουν αυτοκίνητο σκεπτόμενοι αποκλειστικά τη σχέση αξίας/τιμής.
Ειδικά για την ελληνική αγορά, μοντέλα όπως η νέα Skoda Fabia και το Opel Corsa απευθύνονται στο κοινό της δημοφιλέστερης κατηγορίας ενώ η Seat κινείται σταθερά στον σωστό δρόμο από πλευράς γκάμας μοντέλων, απαλλαγμένη από τις σκοπιμότητες και τις καθυστερήσεις που επέβαλλε στο παρελθόν ο όμιλος VW στον οποίο ανήκει.
Concept cars που ξεχωρίζουν


Audi TT Sportback με 400 ίππους
Ενα πεντάθυρο coupe έτοιμο για να περάσει στην παραγωγή ως το 2017 παράλληλα με τα πρωτότυπα TT Allroad και το Offroad. Με μήκος 4,47 μέτρα το TT Sportback είναι δέκα εκατοστά πιο πλατύ από το A3 Sport Sedan και στο Παρίσι εμφανίστηκε με δίλιτρο turbo βενζινοκινητήρα 400 ίππων. Θα διατίθεται με μηχανικό και αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, σε δικίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις.

Με άρωμα SUV το C1 Urban Ride
Η πρωτότυπη έκδοση του μικρότερου Citroen είναι εμπνευσμένη από την αισθητική των off road οχημάτων με νέους προφυλακτήρες, διαφορετικά φωτιστικά σώματα, μεγαλύτερη κατά 1,5 εκατοστό απόσταση από το έδαφος και ένα επιπλέον εκατοστό στο πλάτος του. Στην έκδοση παραγωγής, θα διατίθεται με σταθερή αλλά και ηλεκτρικά αναδιπλούμενη οροφή και ο βασικός ανταγωνιστής του θα είναι το Fiat Panda Cross.

Το Auris Cross του αύριο
Σχεδιασμένο σε γαλλικό έδαφος το πρωτότυπο C-HR αποτελεί ουσιαστικά το μελλοντικό μικρομεσαίο crossover της Toyota που θα εφοδιάζεται με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης και diesel αλλά και υβριδικό σύνολο. Δικίνητο ή τετρακίνητο στην έκδοση παραγωγής, θα τοποθετηθεί κάτω από το RAV4, με τους Ιάπωνες να αποφασίζουν αργότερα αν θα διατίθεται παράλληλα ως τρίθυρο και πεντάθυρο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub