Η πιο δύσκολη σκηνή της ταινίας «Αύγουστος», που οδήγησε τη Μέριλ Στριπ για 18η φορά στα Οσκαρ και την Τζούλια Ρόμπερτς (που παίζει την κόρη της) για 4η, είναι η σκηνή του τραπεζιού. Είναι δύσκολη όχι μόνο δραματουργικά, αλλά και τεχνικά. Είναι η μεγαλύτερη σε διάρκεια σκηνή της ταινίας και συμμετέχουν δέκα ηθοποιοί οι οποίοι για πρώτη φορά (στην ταινία) εμφανίζονται όλοι μαζί.

Ο «Αύγουστος» είναι η κινηματογραφική μεταφορά του ομότιτλου μυθιστορήματος του βραβευμένου με Πούλιτζερ Τρέισι Λετς, το οποίο έχει ανεβεί με μεγάλη επιτυχία και ως θεατρικό έργο στο Μπρόντγουεϊ. Η Στριπ και η Ρόμπερτς πλαισιώνονται από ένα εντυπωσιακό καστ ηθοποιών όπως οι Κρις Κούπερ, Αμπιγκεϊλ Μπρέσλιν, Τζούλιετ Λιούις, Μάργκο Μάρτιντεϊλ και ο Γιούαν Μακ Γκρέγκορ. Στο τραπέζι ανοίγουν οι «φάκελοι» με τα σκοτεινά μυστικά κάθε ήρωα και λέγονται πολλές σκληρές αλήθειες (ιδίως από τη Στριπ σε ρόλο καρκινοπαθούς), όπως έχουμε δει να συμβαίνει συχνά σε αρκετές ταινίες, αλλά και στη ζωή.

Ο σκηνοθέτης του «Αυγούστου», Τζον Γουέλς, αναφέρθηκε σε συνέντευξή του στη σπουδαιότητα της σκηνής στο τραπέζι. «Νομίζω ότι ήμασταν όλοι αρκετά αγχωμένοι για το αν θα πετύχουμε αυτή τη σκηνή, καθώς διαρκούσε πολλή ώρα. Τελικά, βγήκε πολύ φυσική, έχοντας όντως έναν οικογενειακό ρυθμό, με ανθρώπους που είχαν πολλά να πουν μεταξύ τους. Τα μέλη αυτής της οικογένειας έβγαζαν θυμό, χαρά και παράλληλα ανακαλούσαν ευχάριστες και δυσάρεστες οικογενειακές στιγμές. Αμέσως νιώσαμε οικεία και θυμηθήκαμε πως όλοι μας έχουμε βρεθεί στο παρελθόν σε ένα αντίστοιχο οικογενειακό δείπνο».

Ισως, όμως, το πιο γοητευτικό στοιχείο της σκηνής του δείπνου είναι ότι δίνει την ευκαιρία στον θεατή να δει συγκεντρωμένους όλους αυτούς τους εκλεκτούς ηθοποιούς. Για τον Γουέλς το συναίσθημα ήταν «μοναδικό. Η απόλαυση αυτή που νιώθει ένας σκηνοθέτης βλέποντας μια σκηνή να ζωντανεύει δεν περιγράφεται».

*Δημοσιεύθηκε στο BΗΜΑ GOURMET την Κυριακή 9 Φεβρουαρίου 2014.