Το διαστημικό τηλεσκόπιο Chandra έχει πραγματοποιήσει περισσότερες από 150 παρατηρήσεις στον γαλαξία της Ανδρομέδας τα τελευταία 13 χρόνια. Ομάδα επιστημόνων του Κέντρου Αστροφυσικής Harvard Smithsonian στις ΗΠΑ μελέτησαν τα δεδομένα που προέκυψαν από αυτές τις παρατηρήσεις και πιστεύουν ότι εντόπισαν 26 μικρές μελανές οπές.

Στην Ανδρομέδα έχουν ήδη εντοπιστεί εννέα μαύρες τρύπες. Αν η ανακάλυψη των ερευνητών του Harvard Smithsonian επιβεβαιωθεί ο αριθμός των μελανών οπών στον γειτονικό μας γαλαξία θα φτάσει τους 35 και πιθανώς να υπάρχουν και άλλες.

Η ανακάλυψη

Οι ερευνητές εντόπισαν 26 κοσμικά αντικείμενα τα οποία πιστεύουν ότι είναι μικρές μαύρες τρύπες. Εκτιμούν ότι είναι προϊόν του θανάτου γιγάντιων άστρων και ότι κάθε μια εξ αυτών έχει μάζα 5-10 φορές μεγαλύτερη από αυτή του Ηλιου. Επτά από αυτές τις μελανές οπές βρίσκονται πέριξ του κέντρου του γαλαξία της Ανδρομέδας σε μια ακτίνα χιλίων ετών φωτός από αυτό.

Οι ερευνητές συνεχίζουν την προσπάθεια τους και κάνουν νέες παρατηρήσεις για να επιβεβαιώσουν τα ευρήματα τους. Ηδη «στοχεύουν» αυτά τα 26 αντικείμενα με το διαστημικό παρατηρητήριο XMM-Newton και τα πρώτα αποτελέσματα των παρατηρήσεων δείχνουν ότι πράγματι πρόκειται για μελανές οπές.

Ο γαλαξίας και η σύγκρουση

Ο Γαλαξίας της Ανδρομέδας (γνωστός και ως M31) είναι ένας σπειροειδής γαλαξίας στον αστερισμό Ανδρομέδα, στον οποίο οφείλει και το όνομά του. Eίναι το πιο απομακρυσμένο αντικείμενο ορατό με γυμνό μάτι. Βρίσκεται σε απόσταση 2,5 εκατομμυρίων ετών φωτός από εμάς και μαζί με τον γαλαξία μας αποτελούν τους δύο μεγαλύτερους γαλαξίες τoυ τοπικού σμήνους γαλαξιών. Οι επιστήμονες έχουν διαπιστώσει ότι η Ανδρομέδα και ο δικός μας γαλαξίας βρίσκονται σε πορεία μετωπικής σύγκρουσης που αναμένεται να γίνει σε τέσσερα δισεκατομμύρια χρόνια.

Δείτε σχετικά: Γαλαξιακός Αρμαγεδδών