Σε πορεία αναθέρμανσης η ναυλαγορά

Ικανοποιημένοι από την ως τώρα πορεία της ναυλαγοράς των ξηρών φορτίων εμφανίζονται οι περισσότεροι αναλυτές ανά τον κόσμο, τολμώντας μάλιστα να αρχίσουν μια νέα συζήτηση για αναθέρμανση της αγοράς. Ο βασικός ναυλάριθμος των ξηρών φορτίων (ΒDΙ) εμφανίζει τάσεις ανόδου κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο εβδομάδων, πορεία που είχε ξεκινήσει στις 15 Ιουλίου, διακόπηκε προς στιγμήν λόγω των θερινών διακοπών του Αυγούστου και επανήλθε αμέσως μετά τον Σεπτέμβριο. Την ίδια ώρα και οι άλλοι παράλληλοι δείκτες των ξηρών φορτίων, ΒCΙ και ΒΡΙ, εμφανίζουν ανοδικές τάσεις, έχοντας καλύψει πολύτιμο έδαφος από τις απώλειες της περασμένης περιόδου.

Σε πορεία αναθέρμανσης η ναυλαγορά | tovima.gr

Ικανοποιημένοι από την ως τώρα πορεία της ναυλαγοράς των ξηρών φορτίων εμφανίζονται οι περισσότεροι αναλυτές ανά τον κόσμο, τολμώντας μάλιστα να αρχίσουν μια νέα συζήτηση για αναθέρμανση της αγοράς. Ο βασικός ναυλάριθμος των ξηρών φορτίων (ΒDΙ) εμφανίζει τάσεις ανόδου κατά τη διάρκεια των τελευταίων δύο εβδομάδων, πορεία που είχε ξεκινήσει στις 15 Ιουλίου, διακόπηκε προς στιγμήν λόγω των θερινών διακοπών του Αυγούστου και επανήλθε αμέσως μετά τον Σεπτέμβριο. Την ίδια ώρα και οι άλλοι παράλληλοι δείκτες των ξηρών φορτίων, ΒCΙ και ΒΡΙ, εμφανίζουν ανοδικές τάσεις, έχοντας καλύψει πολύτιμο έδαφος από τις απώλειες της περασμένης περιόδου.

Οπως αναφέρουν οι αναλυτές, ο ΒDΙ δείχνει να έχει καλύψει σχεδόν το 80% των απωλειών της προς της 15ης Ιουλίου πορείας του, ενώ ακόμη υψηλότερα κινούνται σε ποσοστιαίες μονάδες οι καλύψεις που έχουν επέλθει στις απώλειες των δεικτών ΒCΙ και ΒΡΙ. Οι αναλυτές της Ν. Cotzias Shipping Consultans αναφέρουν ότι ο ΒCΙ έχει ανακτήσει το 145% από το χαμηλότερο της 15ης Ιουλίου, όταν είχε κλείσει στις 1.640 μονάδες, και ο δείκτης ΒΡΙ έχει καλύψει το 75% από το χαμηλότερο της 12ης Ιουλίου, όταν είχε κλείσει στις 1.941 μονάδες.

Οι πορείες αυτές, ως φαίνεται, δικαιολογούν, τηρουμένων των συνθηκών, χαμόγελα, αφού τα νούμερα δείχνουν ότι έχουν καλυφθεί τα 2/3 των απωλειών που σημειώθηκαν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο.

Οσον αφορά τώρα τις επί μέρους κατηγορίες πλοίων, οι ίδιοι αναλυτές επισημαίνουν ότι περισσότερο τα πλοία κλάσης panamax και λιγότερο τα πλοία κλάσης cape ευθύνονται για την άνοδο του γενικού δείκτη την περασμένη εβδομάδα, αν και περιληπτικά όλοι οι τέσσερις επί μέρους δείκτες συνέβαλαν θετικά, άλλος λιγότερο, άλλος περισσότερο. Ο μηνιαίος μέσος όρος για τον Σεπτέμβριο βρίσκεται στις 2.901 μονάδες, ανοδικός σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα, όπου είχε κλείσει και τότε ανοδικά, και φυσικά αρκετά ανεβασμένος συγκριτικά με τον μέσο όρο του Αυγούστου, που ήταν στις 2.431 μονάδες. Τα πλοία κλάσης cape συνεχίζουν να είναι εξαρτημένα σε μεγάλο βαθμό από την Κίνα, δείχνουν να έχουν ανεβάσει πραγματικά ταχύτητα και κινήθηκαν και πάλι ανοδικά.

Ο δείκτης των panamax ανεβαίνει σταθερά για δύο συνεχόμενες εβδομάδες. Την περασμένη Παρασκευή ο εν λόγω δείκτης έδειξε τάση σταθεροποίησης. Ο μέσος όρος του για τον μήνα Σεπτέμβριο είναι στις 3.223 μονάδες, όταν τον μήνα Αύγουστο ήταν στις 2.859 μονάδες ενώ για τον μήνα Ιούλιο ήταν αρκετά χαμηλότερα, στις 2.242 μονάδες.

Ο δείκτης των πλοίων supramax εμφανίζεται και αυτός να ανεβαίνει αργά, αλλά σταθερά. Την εβδομάδα που έκλεισε την περασμένη Παρασκευή κινούνταν στα επίπεδα των 2.046 μονάδων, με μια μικρή αλλά σταθερή εβδομαδιαία άνοδο της τάξεως του 2,71%, δείχνοντας καθαρά σημάδια ανάκαμψης.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk