EN TAXEI

Ενα γονίδιο το οποίο «κυβερνά» την παραγωγή της αδαμαντίνης των δοντιών φέρνει πιο κοντά την ημέρα που οι ειδικοί θα μπορούν να «καλλιεργούν» στο εργαστήριο επιπλέον δόντια κάθε ασθενούς, σε περίπτωση που εκείνος τα χρειάζεται. Παράλληλα η νέα ανακάλυψη που ανήκει σε επιστήμονες από το Πολιτειακό Πανεπιστήμιο του Ορεγκον, μεταξύ των οποίων ήταν και μία Ελληνίδα, η δρ Χρύσα Κιούση, εκτιμάται ότι θα θέσει τέλος στη διαδικασία των σφραγισμάτων, που δεν είναι και η πιο ευχάριστη για πολλούς ασθενείς.

Το γονίδιο που υπόσχεται το τέλος των σφραγισμάτων

Πειράματα σε ποντίκια είχαν δείξει και στο παρελθόν ότι το γονίδιο που ονομάζεται Ctip2 συνδέεται άμεσα με το ανοσοποιητικό σύστημα καθώς και με την ανάπτυξη του δέρματος και των νεύρων. Τώρα η νέα μελέτη προσθέτει στη λίστα των «καθηκόντων» του γονιδίου Ctip2 και την παραγωγή αδαμαντίνης.

Οι Αλπεις της Ανταρκτικής

Διεθνής ομάδα επιστημόνων ολοκλήρωσε τη χαρτογράφηση μιας οροσειράς-«φάντασμα» η οποία κρύβεται κάτω από τους πάγους της Ανταρκτικής. Πρόκειται για τα Ορη Γκαρμπούρτσεφ που βρίσκονται στην καρδιά της Ανταρτικής ηπείρου και τα οποία έχουν μέγεθος αντίστοιχο με εκείνο των ευρωπαϊκών Αλπεων. Η συγκεκριμένη οροσειρά όμως, η οποία πιστεύεται ότι προκάλεσε τον σχηματισμό του στρώματος πάγου της Ανατολικής Ανταρτικής, εμφανίζει μια πολύ σημαντική ιδιαιτερότητα: είναι καλυμμένη με 4 χιλιόμετρα πάγου! Οι ερευνητές που προέρχονταν από επτά κράτη βασίστηκαν σε αερογεωφυσικές μετρήσεις αλλά και σε στοιχεία που συνελέγησαν από σεισμικούς αισθητήρες προκειμένου να αποτυπώσουν με λεπτομέρεια τις κορυφές και τις κοιλάδες της οροσειράς. Μέχρι στιγμής η αποστολή έχει καλύψει περί τα δύο εκατομμύρια τετραγωνικά χιλιόμετρα από το σύνολο μιας έκτασης 10 εκατομμυρίων τετραγωνικών χιλιομέτρων πάγου που καλύπτουν την περιοχή. Τα πρώτα δεδομένα επιβεβαιώνουν προηγούμενες υποθέσεις σχετικά με το ότι κάτω από τους πάγους της Ανταρκτικής κρύβεται ένας τεράστιος υδάτινος κόσμος φτιαγμένος από λίμνες και ποτάμια.

Το σεξ είναι… πανάρχαια υπόθεση

Τα απολιθώματα δύο ψαριών που εντοπίστηκαν από βρετανούς και αυστραλούς επιστήμονες στη Δυτική Αυστραλία μαρτυρούν ότι η σεξουαλική αναπαραγωγή όπως τη γνωρίζουμε σήμερα είναι κυριολεκτικώς… πανάρχαια. Οι ερευνητές του Εθνικού Μουσείου Ιστορίας του Λονδίνου καθώς και του Μουσείου της Βικτόριας στην Αυστραλία ανακάλυψαν, όπως αναφέρουν στην επιθεώρηση «Νature», τμήματα απολιθωμάτων δύο εγκύων πλακόδερμων- πρόκειται για τα παλαιότερα γνωστά σπονδυλωτά με σιαγόνες- ηλικίας 380 εκατομμυρίων ετών. Τα έμβρυα που εντόπισαν οι επιστήμονες μέσα στα ψάρια του είδους Ιncisoscutum richiei δείχνουν ότι η εσωτερική γονιμοποίηση ξεκίνησε 30 εκατομμύρια χρόνια νωρίτερα από ό,τι πιστεύαμε. Τηλε…ταπετσαρίες εν όψει

Οι ειδικοί τις ονομάζουν «television wallpapers» (τηλεοράσεις-ταπετσαρίες) και δεν είναι τίποτε άλλο από τεράστιες οθόνες που θα καλύπτουν ολόκληρους τοίχους, προσφέροντας διασκέδαση στους χρήστες τους αλλά και μια ευχάριστη διακοσμητική νότα στον χώρο. Τεχνικοί του ιαπωνικού γίγαντα ηλεκτρονικών συσκευών Τoshiba πραγματοποίησαν ένα καθοριστικό βήμα στην προσπάθεια κατασκευής αυτών των συστημάτων. Ανέπτυξαν ένα υλικό σε μορφή φιλμ το οποίο μπορεί να αποτελέσει τη βάση δημιουργίας ενός τηλετοίχου. Το υλικό αυτό είναι εξαιρετικά χαμηλής ενεργειακής κατανάλωσης και έτσι η επιτοίχια οθόνη εκτός από τη χρήση της ως τηλεόρασης θα μπορεί να λειτουργεί και ως ψηφιακή ταπετσαρία την οποία ο κάτοχος θα αλλάζει ανάλογα με τη διάθεση και τις προτιμήσεις του.

Αβγό «φάρμακο» για τα αγγεία

Ενα αβγό την ημέρα την πίεση κάνει πέρα, αναφέρουν ερευνητές του Πανεπιστημίου Αλμπέρτα στον Καναδά, «αθωώνοντας» τα νοστιμότατα αβγά, η συχνή κατανάλωση των οποίων είχε τεθεί στο εδώλιο του κατηγορουμένου για πρόκληση προβλημάτων στην υγεία. Οι καναδοί επιστήμονες υποστηρίζουν αντιθέτως ότι η κατανάλωση ενός αβγού ημερησίως έχει ευεργετικά αποτελέσματα στον έλεγχο της αρτηριακής πίεσης και αυτό διότι τα αβγά παράγουν πρωτεΐνες που μιμούνται τη δράση πολύ ισχυρών αντιυπερτασικών φαρμάκων. Η έρευνα έρχεται να προστεθεί σε άλλες που έχουν γίνει τελευταία και δείχνουν ότι η συχνή κατανάλωση αβγών όχι μόνο δεν εγκυμονεί κινδύνους αλλά έχει σημαντικά οφέλη για τον οργανισμό.

Καρκίνος σε ένα ποτήρι αλκοόλ

Πριν από λίγες ημέρες μια γαλλική μελέτη ήλθε να ανατρέψει όσα ξέραμε ως σήμερα σχετικά με τα οφέλη από τη μέτρια κατανάλωση οινοπνευματωδών καθώς έδειξε ότι ακόμη και ένα μικρό ποτήρι κρασί την ημέρα μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρκίνου του στόματος και του λάρυγγα κατά 168%! Στο άκουσμα αυτών των στοιχείων υπήρξαν πολλές αντιδράσεις, ωστόσο μια δεύτερη, βρετανική αυτή τη φορά μελέτη, ήλθε μέσα σε αυτή την εβδομάδα να επιβεβαιώσει τα γαλλικά στοιχεία. Οπως έδειξαν τα βρετανικά στοιχεία που ανήκουν σε ερευνητές του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης και περιελάμβαναν περισσότερες από ένα εκατομμύριο γυναίκες, ακόμη και ένα ποτήρι αλκοόλ την ημέρα φαίνεται να αυξάνει τις πιθανότητες εμφάνισης πολλών και διαφορετικών μορφών καρκίνου. Οι ερευνητές ανακάλυψαν συγκεκριμένα ότι η χαμηλή ως μέτρια κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να είναι υπαίτια σχεδόν για το 13% όλων των καρκίνων του μαστού, του ήπατος, του ορθού, του στόματος και του λάρυγγα, χωρίς να παίζει ρόλο το είδος του αλκοόλ που καταναλώνεται.