Η PepsiCo Ηβη, δεύτερη μεγαλύτερη βιομηχανία αναψυκτικών και η πρώτη που εξαγόρασε η PepsiCo στην Ευρώπη πριν από 15 χρόνια, φαίνεται να κερδίζει μερίδια στους τομείς όπου δραστηριοποιείται, αν και η απόσταση που τη χωρίζει από τη μεγαλύτερη επιχείρηση του κλάδου, την Coca-Cola 3Ε, παραμένει μεγάλη.


Οι πωλήσεις της το 2003 αυξήθηκαν κατά 4,1%, φθάνοντας τα 106,17 εκατ. ευρώ, αλλά η πραγματική διεύρυνση των εργασιών της αποτυπώνεται ίσως στην εξέλιξη του όγκου των πωλήσεών της, ο οποίος από 204 εκατ. λίτρα το 2002 ανήλθε σε 210,6 εκατ. λίτρα πέρυσι, όπως πληροφορεί ο επικεφαλής της εταιρείας κ. Απ. Πεταλάς.


Αρκετά στοιχεία οδηγούν στο συμπέρασμα ότι η επιχείρηση πέτυχε βελτίωση των μεριδίων της στις κατηγορίες προϊόντων που διαθέτει. Ο όγκος των πωλήσεων σε σχέση με το 2002 σημείωσε, όπως εκτιμάται, μεταβολές -6% στα αναψυκτικά, +10% στο νερό, +5% στους χυμούς και +12% στο τσάι, ενώ οι αντίστοιχες μεταβολές της συνολικής αγοράς εκτιμώνται -6%, +7%, -1% και +18%.


* Καλύτερες υποδομές


H PepsiCo Ηβη, θυγατρική της Pepsi Bottling Group, που είναι ο μεγαλύτερος εμφιαλωτής του αμερικανικού γίγαντα τροφίμων και ποτών, επέμεινε και πάλι, καθώς φαίνεται, στη δημιουργία καλύτερων υποδομών εις βάρος της κερδοφορίας της, αφού η χρήση έκλεισε με ζημιά 2,47 εκατ. ευρώ έναντι ζημιάς 2,98 εκατ. ευρώ το 2002, αλλά τα λειτουργικά κέρδη της έμειναν αλώβητα παρά την κάμψη της εγχώριας κατανάλωσης αναψυκτικών στο επίπεδο των 8,89 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη της μάλιστα προ αποσβέσεων και φόρων ανήλθαν σε 7 εκατ. ευρώ έναντι 6,84 εκατ. ευρώ το προηγούμενο έτος. Ειδικότερα οι πωλήσεις των προϊόντων Pepsi το 2003 ήταν της τάξεως των 2,6 εκατ. κιβωτίων έναντι 2,8 εκατ. κιβωτίων το 2002, ακολουθώντας την πτωτική τάση της αγοράς των αναψυκτικών.


Στη διάρκεια του 2003 η επιχείρηση δαπάνησε περί τα 6,1 εκατ. ευρώ για επενδύσεις σε πάγια και στην αγορά, κυρίως για την ενίσχυση του δικτύου πωλήσεων – διανομής των προϊόντων της.


* Ανταγωνιστικό πλεονέκτημα


Με το λανσάρισμα επιτυχημένων – όπως αναφέρεται – νέων προϊόντων και συσκευασιών και την αλλαγή των γραφικών στο εμφιαλωμένο νερό Ηβη Λουτράκι και στα Ηβη αναψυκτικά, η εταιρεία αποσκοπεί στο να δημιουργήσει «ανταγωνιστικό πλεονέκτημα διαρκείας στην αγορά». Συνεχίζει εξάλλου να αναπτύσσει τις εξαγωγικές της δραστηριότητες, πραγματοποιώντας πέρυσι εξαγωγές αξίας 2,2 εκατ. ευρώ προς τις χώρες Αλβανία, Βοσνία-Ερζεγοβίνη, Σκόπια, Σερβία-Μαυροβούνιο, Ρουμανία, καθώς και στην Κύπρο.


Οσον αφορά την Ολυμπιάδα, το γεγονός και γενικότερα η χρονιά θεωρείται μια «μεγάλη πρόκληση» για τη PepsiCo Ηβη, καθώς με το λανσάρισμα νέων κατηγοριών προϊόντων, τις καινοτομίες και τη δυναμική παρουσία στην αγορά, όπως αναφέρει, φιλοδοξεί «να κερδίσει τις εντυπώσεις όχι μόνο των ελλήνων καταναλωτών, αλλά και των ξένων επισκεπτών», παρά το γεγονός ότι η Coca-Cola συγκαταλέγεται στους μεγαλύτερους χορηγούς.


Πέρα από τα αναψυκτικά, η επιχείρηση προετοιμάζεται ώστε να διεκδικήσει υψηλότερα μερίδια στις αγορές των χυμών, του Ice Tea, των Sport Drinks και του εμφιαλωμένου νερού, λαμβάνοντας υπόψη της ότι διεθνώς την τελευταία πενταετία σημειώνεται μια στροφή των καταναλωτών από τα ανθρακούχα προς τα μη ανθρακούχα ποτά. Για τον λόγο αυτόν και τον χρόνο που πέρασε η PepsiCo Ηβη φαίνεται να κατέβαλε αρκετές προσπάθειες, προκειμένου να βελτιώσει την εικόνα της στα ράφια των μεγάλων αλυσίδων, να αξιοποιήσει καλύτερα τα ψυγεία της και να αυξήσει την αξιοπιστία της στην αγορά.