Χαρακτηρίστηκε μνημείο εμπορικής ύβρεως και επαγγελματικής ανεπάρκειας
Μπορεί ο Μπιλ Γκέιτς να μη χάσει τα λεφτά του, αλλά πάντως συνειδητοποίησε ότι ούτε καν ο Τζέρι Σάινφελντ αλλά ούτε και η επένδυσή του των 300 εκατ. δολαρίων κατάφεραν να τού αναδείξουν μια «χαλαρή» εικόνα. Ο πιο πλούσιος άνδρας του κόσμου ακύρωσε χθες το περίεργο καινούργιο τηλεοπτικό διαφημιστικό της Μicrosoft, όπου ο ίδιος παρουσιάζεται μαζί με τον κωμικό της Νέας Υόρκης, μόλις δύο εβδομάδες μετά το καταστροφικό λανσάρισμά του το οποίο περιγράφηκε ως ένα από τα χειρότερα διαφημιστικά της ιστορίας.
Οι επικριτές του διαφημιστικού, όπου οι κκ. Γκέιτς και Σάινφελντ εμφανίζονται σε ένα παπουτσάδικο να παζαρεύουν κωμικά μεταξύ τους, το χαρακτήρισαν ανόητο, ανεπαρκώς αστείο και αδύνατον να το παρακολουθήσει κανείς. Το μήνυμά του είναι διφορούμενο, λένε. Και επιπλέον, ως μνημείο είτε εμπορικής ύβρεως είτε επαγγελματικής ανεπάρκειας δεν αναφέρει ούτε καν μία φορά τις λέξεις «Windows Vista», του προϊόντος δηλαδή το οποίο υποτίθεται ότι διαφημίζει. Αντίθετα, επί 90 δευτερόλεπτα που διαρκεί το διαφημιστικό, ο Σάινφελντ ρωτάει τον Γκέιτς μια σειρά από ακατανόητα ερωτήματα που προφανώς έχουν σχέση με το μέλλον των υπολογιστών. Ο 52χρονος δισεκατομμυριούχος απαντάει με «νεύματα» ότι βρίσκεται στο πνεύμα των καιρών, όπως με κινήσεις φτιάχνοντας το παντελόνι του ή παριστάνοντας χορευτικά το ρομπότ.
Οποιος και να ήταν ο στόχος του διαφημιστικού, ακόμη και η πληρωμή του Σάινφελντ με 10 εκατ. δολάρια για να παίξει στην καμπάνια δεν απέδωσε. Το σόου του επώνυμου αυτού κωμικού έχει σταματήσει εδώ και δέκα χρόνια και οι επικριτές είπαν ότι έτσι αντί να δώσει στη Μicrosoft μια φρέσκια εικόνα κατάφερε να την απεικονίσει ως μια επιχείρηση του παρελθόντος.
Κόστισε 300 εκατ.
δολάρια, αλλά δεν ανέφερε καθόλου τα Windows Vista τα οποία προωθούσε
Η διαφήμιση με το παπουτσάδικο αποσύρθηκε. Ο Σάινφελντ αντικαταστάθηκε από διάφορες άλλες προσωπικότητες της μόδας, όπως η ηθοποιός των «Νοικοκυρών σε απόγνωση» Εύα Λονγκόρια, ο τραγουδιστής Φάρελ Ουίλιαμς και ο συγγραφέας Ντίπακ Τσόπρα. Ο κ. Γκέιτς επίσης λάμπει διά της απουσίας του από τη νέα καμπάνια της Μicrosoft, η οποία προβάλλει τώρα ιδιαίτερα τις μαγικές λέξεις «Windows Vista».
Παρά τη γελοιοποίηση την οποία υπέστη η εμπορευματική στρατηγική της εταιρείας, η Μicrosoft επέμεινε ότι το διαφημιστικό της πέτυχε τον πρωταρχικό του στόχο «να μιλήσουν για αυτό». Ενας εκπρόσωπός της επίσης υποστήριξε ότι ποτέ δεν είχαν προγραμματίσει να μείνει στον αέρα το διαφημιστικό για περισσότερο από δύο εβδομάδες. «Η ιδέα ότι κάναμε βιαστικές κινήσεις για να το αποσύρουμε (σ.σ.: το διαφημιστικό με τον Σάινφελντ) είναι στην πραγματικότητα παράλογη» είπε ο Μικ Μάθιου, ένας από τους αντιπροέδρους του εμπορευματικού τμήματος της εταιρείας. «Σήμερα είναι η μέρα που από την αρχή είχε προγραμματιστεί η απόσυρση.Η αγορά των μέσων επικοινωνίας είναι κάτι το οποίο προγραμματίζεται μήνες πριν».
Ο στόχος του ήταν να προσελκύσει την προσοχή του κοινού χωρίς την πίεση τού να γίνει λόγος για το προϊόν, είπε. «Θέλαμε να είμαστε σίγουροι ότιόταν θα βγάζαμε το κύριο μήνυμά μαςπερισσότεροι θα το πρόσεχαν» δήλωσε στο Αssociated Ρress. «Και ασφαλώς το πετύχαμε».
Το διαφημιστικό το οποίο αποσύρθηκε αποτελεί την τελευταία προσπάθεια του κ. Γκέιτς να κλέψει από τη λάμψη της ανταγωνίστριάς του, της Αpple. Η τελευταία, καταφέρνοντας να είναι μέσα στη μόδα, κέρδισε μερίδια αγοράς από διαφημιστικά με διασημότητες οι οποίες περηφανεύονται: « Είμαι Μac! » υπονοώντας έτσι ότι τα προϊόντα της Μicrosoft είναι ξεπερασμένα και εκτός μόδας.
O Σάινφελντ και ο Γκέιτς κατάφεραν να γελοιοποιηθούν και να χλευαστούν από διάφορες ιστοσελίδες με βίντεο. Ετσι, πολλοί πρόβαλαν ακριβώς τα λόγια τα οποία ανταλλάσσουν για τα παπούτσια της μόδας και άλλοι κορόιδεψαν τη σκηνή όπου ο Σάινφελντ πλένεται στο ντους ντυμένος. Ακόμη και οι ειδήμονες του διαφημιστικού κλάδου, οι οποίοι γενικά χειροκροτούν ή και επιβραβεύουν κάθε εφευρετικότητα, αναγκάστηκαν να παραδεχτούν ότι το διαφημιστικό « δεν είναι αστείο » και ότι « δεν θα κάνει τη Μicrosoft να αποκτήσει πιο χαλαρή εικόνα ».