Yπάρχουν τα μεγάλα, αχανή μουσεία στα οποία μπαίνεις και νιώθεις ένα έντονο δέος, υπάρχουν και τα πιο μικρά, στα οποία σε κερδίζει η ατμόσφαιρα και η αισθητική τους. Μια τέτοια είναι η περίπτωση του μουσείου της Συλλογής Γουάλας που στεγάζεται στο Χέρτφορντ Χάουζ στην καρδιά του Μέριλμποουν, δυο βήματα από την πασίγνωστη Bond Street. Πρόκειται για ένα από τα πιο κομψά μικρά μουσεία τέχνης στον κόσμο, το οποίο εδώ και 120 χρόνια διαθέτει δωρεάν στο κοινό τη σωστή «δόση» εκθεμάτων που μπορεί να αφομοιώσει ένας φιλότεχνος σε μια επίσκεψή του.

Γιατί η αλήθεια είναι ότι χρειάζεται χρόνος και ηρεμία για να απολαύσει κανείς ορισμένα από τα πιο γνωστά έργα των μεγάλων της ζωγραφικής, όπως την «Κυρία με τη βεντάλια» (περ. 1638-39) του Ντιέγκο Βελάσκεθ, το «Τοπίο με ένα ουράνιο τόξο» (περ. 1638) του Πέτερ Πάουλ Ρούμπενς, τον «Γελαστό ιππότη» (1624) του Φρανς Χαλς ή τον πίνακα «Ενας χορός με τον ρυθμό της μουσικής» (1634-36) του Νικολά Πουσέν, τα οποία βρίσκονται στο διακριτικά μεγαλοπρεπές περιβάλλον ενός ιστορικού κτιρίου πάνω στην πλατεία Μάντσεστερ. Μάλιστα την ερχόμενη άνοιξη, καλώς εχόντων των πραγμάτων, το μουσείο ετοιμάζεται να φέρει κοντά για πρώτη φορά έπειτα από διακόσια χρόνια δύο αριστουργηματικά τοπία του Ρούμπενς. Από τη μία το έργο της Συλλογής Γουάλας «Τοπίο με ένα ουράνιο τόξο» και από την άλλη εκείνο που έχει στην κατοχή της η Εθνική Πινακοθήκη του Λονδίνου, το «Θέα του Χετ Στέεν νωρίς το πρωί» (1636).

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω