Ο Ντάμιεν Χιρστ δεν είναι γνωστός για τα αυτοπορτρέτα του και ο λόγος είναι απλός: έχει φιλοτεχνήσει ελάχιστα. Ωστόσο, o τρόπος που βλέπει τον εαυτό του, υποτίθεται φιλτραρισμένο με γερές δόσεις καυστικής ειρωνείας, φαίνεται σε μία προτομή: ο τίτλος της είναι «Bust of the Collector» (2016) και τον παριστάνει ως έναν σύγχρονο ρωμαίο αυτοκράτορα με το μισό σώμα του καλυμμένο από κοράλλια (ανήκει στη Συλλογή Πινό και είχε παρουσιαστεί για πρώτη φορά στο Palazzo Grassi στη Βενετία το 2017). Μεγαλομανία και φόβος του θανάτου, ένα δίπολο πάνω στο οποίο έχει στηρίξει την καριέρα του αλλά και τη συλλογή έργων τέχνης που έχει χτίσει τις τρεις τελευταίες δεκαετίες. Γιατί, βέβαια, είναι ένας δεινός συλλέκτης, με περισσότερα από 3.000 έργα στην κατοχή του η αξία των οποίων ανερχόταν στα 100 εκατ. στερλίνες το 2015. Η συλλογή του περιλαμβάνει πολλές γενιές από διεθνείς καλλιτέχνες, από τον Φράνσις Μπέικον, τον Αντι Γουόρχολ και τον Ρίτσαρντ Πρινς ως τον Μπάνκσι, τη Σάρα Λούκας και την Τρέισι Εμιν της ομάδας των πάλαι ποτέ Νέων Βρετανών Καλλιτεχνών (Young British Artists – ΥΒΑ) αλλά ακόμα και cabinet of curiosities από τον 17ο αιώνα με αντικείμενα εμπνευσμένα ή αποσπασμένα από τον φυσικό κόσμο. Από κοντά και βρετανοί ζωγράφοι όπως ο Σκωτσέζος Τζον Μπέλανι ή ο Τζον Χόιλαντ, αλλά και καλλιτέχνες που όταν άρχισε να τους συλλέγει βρίσκονταν σε πιο πρώιμη φάση στην καριέρα τους, όπως ο Τομ Ορμοντ ή ο Νταν Μπόλντουιν.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω