Κάθε μέρα πλέουν στη θάλασσα περίπου 53.000 πλοία, τα οποία μεταφέρουν σε ετήσια βάση 11,076 δισ. τόνους εμπορευμάτων κάθε είδους. Από πετρέλαιο, φυσικό αέριο, κάρβουνο, σιδηρομετάλλευμα, τηλεοράσεις, πλυντήρια, κουζίνες, αυτοκίνητα, ημιαγωγούς, καρφίτσες και οποιοδήποτε άλλο υλικό αγαθό παράγει και καταναλώνει ο άνθρωπος. Υπολογίζεται ότι όλα αυτά τα πλοία καταναλώνουν κάθε χρόνο 290 εκατ. μετρικούς τόνους ναυτιλιακά καύσιμα, μεταφέρουν περισσότερους από 10 δισεκατομμύρια τόνους θαλασσίου έρματος σε όλον τον κόσμο και εκπέμπουν 940 εκατ. τόνους CO2.

Αυτά είναι τα νούμερα τα οποία δηλώνουν το έργο αλλά κατά μία έννοια και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα της ναυτιλίας. Νούμερα εντυπωσιακά, αλλά δεδομένου του τεράστιου έργου που πραγματοποιεί η ναυτιλία, καθώς εξυπηρετεί το 90% του παγκόσμιου εμπορίου, συγκρινόμενα με τα αντίστοιχα νούμερα άλλων τρόπων μεταφοράς, αποκτούν μια πιο πραγματιστική διάσταση. Για παράδειγμα, η ναυτιλία εκπέμπει μόλις το 2,5% του συνόλου των εκπομπών του πλανήτη. Επίσης, στην ΕΕ οι μεταφορές ευθύνονται σχεδόν για το 30% των συνολικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, από τις οποίες όμως το 72% προέρχεται από τις οδικές μεταφορές. Από αυτό το ποσοστό, το 60,7% προέρχεται από τους ρύπους που εκπέμπουν τα αυτοκίνητα, το 11,9% από τα ελαφριά φορτηγά, το 26,2% από τα βαρέα οχήματα, φορτηγά και λεωφορεία και το 1,2% από τις μοτοσικλέτες.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω