Του Δημήτρη Κουτσογιάννη

Ηευρεία διάδοση των διαλογικών περιβαλλόντων Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ), όπως το ChatGPT, έχει προκαλέσει ήδη μεγάλης έκτασης συζητήσεις ως προς το πώς μπορούν να αξιοποιηθούν ή όχι στην εκπαίδευση. Το ενδιαφέρον είναι εύλογο, αφού τα συγκεκριμένα περιβάλλοντα έρχονται να υποσκάψουν τα θεμέλια στα οποία στηρίζεται το σχολείο ως τώρα, τον έλεγχο δηλαδή της προόδου των παιδιών με βάση την ορθότητα των απαντήσεών τους στις ερωτήσεις που τίθενται στα διάφορα διδακτικά αντικείμενα. Δεν είναι δύσκολο να διαπιστώσει κανείς ότι στο εγγύς μέλλον οι απαντήσεις που θα δίνονται από τα μηχανήματα στις συνήθεις σχολικού τύπου ερωτήσεις θα είναι σε πολύ μεγάλο βαθμό «ορθές» και «πολύ καλά διατυπωμένες». Το ερώτημα που άμεσα ή έμμεσα τίθεται είναι εύλογο: πώς πρέπει να αντιδράσει το σχολείο στη νέα αυτή πραγματικότητα;

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω