Σύμφωνα με αδιάσειστα τεκμήρια αλλά και κατά τις επιταγές ελληνοπρεπών φαντασιώσεων, η ελληνική αρχαιότητα έχει κατοχυρώσει πατέντα για ένα σωρό πράγματα, από την ατομική θεωρία και τα υψίπεδα του φιλοσοφικού στοχασμού μέχρι τα μυστήρια της φυλομετάβασης και τα διαστρικά ταξίδια αλλά, αν θέλουμε να είμαστε ειλικρινείς, δεν επεξεργάστηκε ποτέ σοβαρά την ιδέα των καλοκαιρινών διακοπών. Βέβαια, εν είδει θρησκευτικού ή αθλητικού πρωτοτουρισμού, κάποιοι θα ανηφόριζαν κατακαλόκαιρο προς τους Δελφούς για να προσκυνήσουν τη χάρη του Απόλλωνα και κάποιοι άλλοι θα κόπιαζαν ως την Ολυμπία για το μέγα αθλητικό event της τετραετίας, αλλά ως εκεί. Για το αν ο Περικλής είχε εξοχικό στο παραλιακό μέτωπο της Αττικής ή αν η Λούτσα φιλοξενούσε τα μπάνια του αθηναϊκού λαού, δεν έχουμε ούτε επίσημη ούτε ανεπίσημη πληροφόρηση. Ξέρουμε, όμως, ότι για τον Σωκράτη η απόδραση από τον καύσωνα έφτανε ως τις δροσερές όχθες του Ιλισού (ας πούμε κάπου στο Παγκράτι) και το πρόβλημα, όπως αποκαλύπτει ο Πλάτωνας, δεν ήταν η γκρίνια της Ξανθίππης αλλά η άρνησή του να το κουνήσει από τα στέκια της Αθήνας.

Από την άλλη μεριά ξέρουμε σίγουρα ότι όταν τον Ιούλιο του 64 μ.Χ. ξέσπασε η μεγάλη πυρκαγιά στη Ρώμη, ο Νέρων λιαζόταν στο Antium beach (σημερινό Αντσιο), όπου διατηρούσε θερινό ανάκτορο παρά θίν’ αλός. Αντίθετα με τον Γκρέγκορι Πεκ και τη δική μας Αλίκη, η ρωμαϊκή αριστοκρατία δεν λαχτάρησε ποτέ «διακοπές στη Ρώμη» και, φροντίζοντας να σπείρει βίλες σε βουνό και θάλασσα για την καλοκαιρινή αναψυχή της, έκανε τα ιστορικά θυρανοίξια της περιόδου των καλοκαιρινών διακοπών. Ρωμαϊκή είναι και η πρώτη «Μύκονος» στον κόλπο της Νάπολης, το όνομά της ήταν Βάιες, εκεί ξεκουραζόταν ο Ιούλιος Καίσαρ όταν δεν κυνηγούσε Γαλάτες, εκεί συνυπέγραφαν συμβόλαιο ηδονοθηρικής κραιπάλης οι μποέμ, τα golden boys και κάποιοι ληξιπρόθεσμοι μπερμπάντηδες της ρωμαϊκής ελίτ, εκεί πήγε κάποια «Πηνελόπη» και γύρισε «Ελένη», εκεί ήταν το must θέρετρο, εκεί, καταπώς το βλέπαν κάποιοι φιλοσοφούντες παιδονόμοι, και το φέρετρο της ρωμαϊκής ευπρέπειας.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω