«Η καταστροφική πυρκαγιά στην Εύβοια» θα μπορούσε να είναι άλλος ένα κλισέ τίτλος σε άρθρο για την «πύρινη λαίλαπα» που κάποια στιγμή σάρωσε για άλλη μια φορά την Ελλάδα. Χάρη στον φακό, τα αντανακλαστικά και την εγγύτητα του Κωνσταντίνου Τσακαλίδη με τα πύρινα μέτωπα – «αν οι φωτογραφίες σου δεν είναι αρκετά καλές, τότε δεν είσαι αρκετά κοντά» έλεγε ο Ρόμπερτ Κάπα – έγινε όμως μια εικόνα που ήρθε να στοιχειώσει τις μέρες μας και να σηκώσει το βάρος χιλίων, παροπλισμενων λέξεων και να αποδείξει πόσο κοντά έχει φτάσει η περιβαλλοντική κρίση στο κατώφλι μας.
Η φωτογραφία με την «κυρία Παναγιώτα» που τραβήχτηκε στις 8 Αυγούστου του 2021 στις Γούβες της Εύβοιας έδωσε άπαξ και διά παντός απάντηση στο ερώτημα κατά πόσο είναι το φωτορεπορτάζ και τέχνη και έχρισε τον δημιουργό τής σύγχρονης «Κραυγής» νικητή Ευρώπης στην κατηγορία Μεμονωμένων Φωτογραφιών (Singles) στον σχετικό διαγωνισμό του World Press Photo. Eξ ου και η φωτογραφία του Τσακαλίδη, ο οποίος έχει καλύψει ευρέως τις διαδρομές των προσφύγων την περίοδο που οι ροές ήταν έντονες, όπως και τη διαμονή τους στον αυτοσχέδιο καταυλισμό της Ειδομένης, παρουσιάζεται στο ισόγειο της Εθνικής Βιβλιοθήκης της Ελλάδας (ΕΒΕ) στο Κέντρο Πολιτισμού Ιδρυμα Σταύρος Νιάρχος στην έκθεση World Press Photo 2022 (ως τις 11/6), η οποία εντάσσεται στις κεντρικές εκδηλώσεις του Φεστιβάλ Athens Photo World, το οποίο επιστρέφει για τέταρτη χρονιά προκειμένου να προβάλει το σύγχρονο φωτορεπορτάζ και να αναδείξει δουλειές βασικών εκπροσώπων του.
Περιεχόμενο για συνδρομητές
Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.