Εχοντας καταγράψει περισσότερα από δύο εκατομμύρια πωλήσεις στις δύο προηγούμενες γενιές του, το συμπαγές SUV της γερμανικής εταιρείας έχει δημιουργήσει μια ισχυρή κοινότητα οπαδών που εκτιμώντας τη σχεδιαστική του μετριοπάθεια, τις διαφορετικές επιλογές αμαξώματος (στην «κλασική» και στην coupe Sportback μορφή) και τον τεχνολογικό πλουραλισμό του, παρέμειναν πιστοί στην Audi παρά τις σειρήνες του ανταγωνισμού.

Σήμερα διατηρώντας τον δεύτερο πυλώνα της ύπαρξής του και ενισχύοντας τον τρίτο με τεχνολογικές καινοτομίες, διαφοροποιείται ριζικά στο πεδίο της αισθητικής συνδυάζοντας το σπορ ύφος της μάρκας με το ριζοσπαστικό DNA της. Ετσι από τη μία πλευρά η γραμμή της οροφής του Q3 Sportback χαμήλωσε κατά σχεδόν 3 εκατοστά προσδίδοντας πιο coupe σιλουέτα χωρίς ουσιαστικά να μειώνει την πρακτικότητα της έκδοσης, ενώ από την άλλη για πρώτη φορά στην παρουσία της Audi στην compact κατηγορία το Q3 εξοπλίζεται με ψηφιακούς προβολείς Matrix LED, με κάθε μονάδα να αποτελείται από 25.600 micro-LED πλάτους μόλις 13 χιλιοστών, και το καθένα να έχει μέγεθος περίπου όσο το μισό πάχος μιας τρίχας.

Αυτό εξασφαλίζει σύμφωνα με τους Γερμανούς κορυφαία φωτεινότητα, βέλτιστη ευκρίνεια και εξατομικευμένες φωτεινές υπογραφές. Η επιλογή φαίνεται εξεζητημένη αλλά στο οικοσύστημα της Audi οι λειτουργίες φωτισμού είναι άμεσα συνδεδεμένες με τα υπόλοιπα συστήματα υποβοήθησης οδηγού προς επίτευξη της μέγιστης δυνατής ασφάλειας.
Αντίστοιχα στον θάλαμο επιβατών ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 11,9 ιντσών και η οθόνη αφής MMI 12,8 ιντσών σχηματίζουν μια ενιαία ψηφιακή σκηνή, με το σύστημα infotainment να χρησιμοποιεί το Android Automotive OS ως λειτουργικό, προσφέροντας πρόσβαση σε εφαρμογές τρίτων, όπως το YouTube, μέσω του Audi Application Store, χωρίς να απαιτείται σύνδεση με smartphone.

Η νέα μονάδα ελέγχου τιμονιού ενσωματώνει δύο μοχλούς στην κολόνα (δεξιά για επιλογή ταχυτήτων, αριστερά για φώτα και υαλοκαθαριστήρες), απελευθερώνοντας χώρο στην κεντρική κονσόλα όπου κυριαρχούν πλέον δύο ποτηροθήκες. Παραδόξως είναι επίσης η πρώτη φορά σε compact Audi που διατίθενται ηχομονωτικά κρύσταλλα στα εμπρός πλαϊνά παράθυρα, στοιχείο που βελτιώνει σημαντικά την ακουστική μέσα στο αυτοκίνητο, ιδιαίτερα δε σε υψηλές ταχύτητες.

Ακόμη μια επιλογή που αποσκοπεί στο «ευ ζην» των επιβατών του είναι αυτή της μετακίνησης κατά μήκος των πίσω καθισμάτων, η κλίση των οποίων ρυθμίζεται για περισσότερη ευελιξία ενώ η αναδίπλωσή τους αυξάνει τον όγκο του χώρου αποσκευών από τα στάνταρ 488 λίτρα, στα 1.386 λίτρα στο Q3 SUV και στα 1.289 στο Q3 Sportback.

Οι διαθέσιμες επιλογές
Με ικανότητα ρυμούλκησης έως 2.100 κιλά, το νέο Q3 διατίθεται με διαφορετικά μηχανικά σύνολα, στα οποία ξεχωρίζουν η τεχνολογία εξοικονόμησης καυσίμου και η απόδοσή τους. Ετσι στη βάση της γκάμας βρίσκεται ο κινητήρας βενζίνης 1.5 TFSI 150 ίππων με τεχνολογία Mild Hybrid και επτατάχυτο S tronic αυτόματο κιβώτιο στον στάνταρ εξοπλισμό για χαμηλότερη κατανάλωση και μειωμένους ρύπους που προκύπτουν και από την ενσωμάτωση του συστήματος Cylinder on Demand (COD), το οποίο απενεργοποιεί προσωρινά δύο κυλίνδρους σε χαμηλά και μεσαία φορτία για χαμηλότερη κατανάλωση.
Πιστό στην παράδοση της μάρκας, το Q3 παραμένει διαθέσιμο και με πετρελαιοκινητήρα, ο οποίος στην προκειμένη περίπτωση είναι ο οικονομικός 2.0 TDI απόδοσης 150 ίππων με ροπή 360 Nm. Αυτονόητα δε, στην κορυφή της γκάμας του μοντέλου βρίσκεται η έκδοση e-hybrid, με τεχνολογία Plug-in Hybrid (PHEV), η οποία συνδυάζει τον βενζινοκινητήρα 1.5 TFSI με ηλεκτροκινητήρα, αποδίδοντας 272 ίππους και 400 Nm ροπής.

Σε αυτή, η μπαταρία υψηλής τάσης 25,7 kWh (καθαρής χωρητικότητας 19,7 kWh) εξασφαλίζει ηλεκτρική αυτονομία για αποστάσεις έως 119 χλμ. για το Q3 SUV και 118 χλμ. για το Q3 Sportback. Η δυνατότητα φόρτισής της και σε φορτιστές συνεχούς DC ρεύματος έως 50 kW επιτρέπει αναπλήρωση της ενέργειας από 10% σε 80% της συνολικής χωρητικότητας σε λιγότερο από μισή ώρα. Η τιμή εκκίνησης του Q3 στην Ελλάδα είναι 41.980 ευρώ και οι παραγγελίες του έχουν ήδη ξεκινήσει.




