Του Διομήδη Σπινέλλη, Καθηγητή του Τμήματος Διοικητικής Επιστήμης και Τεχνολογίας του ΟΠΑ και Καθηγητή του Τμήματος Τεχνολογίας Λογισμικού στο Delft University of Technology, Ολλανδία.

Στις 4 Οκτωβρίου του 1957 η ανακοίνωση της Σοβιετικής Ένωσης για την εκτόξευση του πρώτου της τεχνητού δορυφόρου, του Σπούτνικ, κατέστησε σαφές το προβάδισμά της στον αγώνα των δύο υπερδυνάμεων για τον έλεγχο του Διαστήματος και αναζωογόνησε δραματικά το ενδιαφέρον των ΗΠΑ για την επίτευξη τεχνολογικής υπεροχής. Η πρόσφατη δημόσια διάθεση του ChatGPT αποτέλεσε για πολλές επιχειρήσεις ένα αντίστοιχο «Sputnik moment». Η δυνατότητα του διαλογικού συστήματος ChatGPT (https://chat.openai.com/) της εταιρείας OpenAI να απαντά ταχύτατα σε σύνθετες ερωτήσεις με σαφήνεια, άριστη έκφραση και (φαινομενική ή πραγματική) ορθότητα φέρνει τα πάνω κάτω σε επιχειρησιακές λειτουργίες και επιχειρηματικά μοντέλα. Συνοπτικά, το ChatGPT και οι τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) πίσω από αυτό (LLM – Large Language Models – Μεγάλα Γλωσσικά Μοντέλα) επιτρέπουν την αυτοματοποίηση πολλών λειτουργιών μεταβάλλοντας την αξία τους και δημιουργούν ευκαιρίες για ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων. Σημαντικό ρόλο σε αυτή τη μετάβαση έχει η διάθεση τυποποιημένων υπηρεσιών ΤΝ από εταιρείες τεχνολογίας όπως η OpenAI, η Amazon, η Microsoft και η Google, πάνω στις οποίες κάθε μικρή ή μεγάλη επιχείρηση μπορεί να στήσει τις δικές της εφαρμογές.

Περιεχόμενο για συνδρομητές

Το παρόν άρθρο, όπως κι ένα μέρος του περιεχομένου από tovima.gr, είναι διαθέσιμο μόνο σε συνδρομητές.

Έχετε ήδη
συνδρομή;

Μπορείτε να συνδεθείτε από εδω

Θέλετε να γίνετε συνδρομητής;

Μπορείτε να αποκτήσετε την συνδρομή σας από εδω