Ο όμιλος Stellantis μέσω της υπηρεσίας κινητικότητας Free2move ετοιμάζεται να προσφέρει στην Ευρώπη και συγκεκριμένα, ξεκινώντας από την Μαδρίτη στους χρήστες του ηλεκτρικού 500 e τη δυνατότητα να αντικαθιστούν αντί να φορτίζουν τις μπαταρίες του.

Το project κατέστη εφικτό με την συνεργασία και την τεχνογνωσία της αμερικανικής εταιρείας Ample η οποία θα εγκαταστήσει στη Μαδρίτη πέντε σταθμούς αντικατάστασης μπαταριών και οι οποίοι θα αναλάβουν να εξυπηρετούν ένα στόλο από 40 500 e τα οποία διατίθενται μέσω της υπηρεσίας Free2move.

Σύμφωνα με τις συστάσεις, η αντικατάσταση της μπαταρίας σε έναν από τους παραπάνω σταθμούς διαρκεί μόλις πέντε λεπτά ενώ ο οδηγός μπορεί να αναζητήσει σταθμό και διαθεσιμότητα μέσω σχετικής εφαρμογής.

Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι χάρη σε μια γενναία επιδότηση (ύψους 9,8 δισεκατομμυρίων ευρώ) από μέρους της ισπανικής κυβέρνησης για τα ηλεκτρικά βιομηχανικά projects, η Ample σχεδιάζει, μέσα στους επόμενους μήνες να αυξήσει σημαντικά τους σταθμούς αντικατάστασης μπαταριών καθώς και να διευρύνει τον διαθέσιμο στόλο 500 e με αντίστοιχη δυνατότητα σε 100. Θα ακολουθήσουν και άλλες πόλεις της Ισπανίας και στη συνέχεια της υπόλοιπης Ευρώπης ενώ το τελευταίο τρίμηνο της χρονιάς η Ample θα εγκαταστήσει ένα αντίστοιχο σταθμό και στο Τόκυο.

Για την ιστορία, την ιδέα σταθμών αντικατάστασης μπαταριών αντί της συνήθους φόρτισης για τα ηλεκτρικά εγκαινίασε η κινεζική Nio η οποία διαθέτει ήδη πάνω από 3.000 αντίστοιχους σταθμούς στην Κίνα αλλά και 50 στην Ευρώπη ενώ στο deal έχει προσχωρήσει και η επίσης κινεζική CATL η οποία είναι η μεγαλύτερη κατασκευάστρια μπαταριών στον κόσμο, η οποία έχει επενδύσει 2,5 δις γιουάν για την δημιουργία σταθμών αντικατάστασης σε συνεργασία με την Nio.

Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του επικεφαλής της Ample που εκτός από τον όμιλο Stellantis συνεργάζεται επίσης για τον ίδιο σκοπό με την Mitsubishi και την Daimler Trucks , John de Souza, έως το 2030 οι σταθμοί αντικατάστασης μπαταριών θα εκπροσωπούν το 1/3 των συνολικών σταθμών φόρτισης.