Περιοδεία στην Αχαΐα σήμερα για τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, που έδωσε ομιλία στην Πάτρα. «Θα είμαι και πάλι ο πρωθυπουργός με τη δική σας ισχυρή εντολή την 21η Μαΐου», τόνισε και ανέφερε ότι «η φετινή άνοιξη φέρνει και τη νέα νίκη, τη νέα τετραετία της αυτοδύναμης Ελλάδας και της αυτοδύναμης ΝΔ».

«Ελάτε να βάλουμε μαζί το στοίχημα ότι θα είναι γαλάζια και η Αχαΐα», συνέχισε. Ο κ. Μητσοτάκης έκανε λόγο για ένα ποτάμι που ενώνεται και θα πει όχι δεύτερη φορά στη συμφορά και θα δώσει δεύτερη εντολή στην προκοπή. «Οι επόμενες εκλογές θα είναι οι πιο κρίσιμες της μεταπολίτευσης. Θα κρίνουν αν θα πάμε μπροστά ή πίσω», υπογράμμισε.

Ο κ. Μητσοτάκης υπενθύμισε τις κρίσεις που αντιμετώπισε η κυβέρνηση από το 2019 και τόνισε πως η οικονομία έμεινε όρθια και η κοινωνία, παρά την προσπάθεια κάποιων να διχάσουν, έμεινε δυνατή και ενωμένη.

«Πολιτεία και πολίτες μαζί κάναμε τις δυσκολίες ευκαιρίες», πρόσθεσε και υπενθύμισε τις δεσμεύσεις που είχε δώσει το 2019. «Όλα αυτά για τα οποία δεσμεύτηκα, ναι, τα κάναμε», συμπλήρωσε και αναφέρθηκε αναλυτικά στις μειώσεις φόρων και εισφορών, στην αύξηση του κατώτατου μισθού, στις αυξήσεις στις συντάξεις και την ενίσχυση εκείνων που έχουν προσωπική διαφορά με βάση το νόμο Κατρούγκαλου, στα ρεκόρ επενδύσεων, εξαγωγών και στην αναβάθμιση της ελληνικης οικονομίας που βρίσκεται ένα σκαλί κάτω από την επενδυτική βαθμίδα.

«Η σημασία της επενδυτικής βαθμίδας έχει ισχυρό πολιτικό και κοινωνικό αποτύπωμα. Υπό μία προϋπόθεση: να έχουμε μετά τις εκλογές ισχυρή κυβέρνηση της ΝΔ. Και τότε δεσμεύομαι προσωπικά η χώρα θα ανακτήσει την επενδυτική βαθμίδα πριν το τέλος του 2023», τόνισε.

Ο πρωθυπουργός είπε ότι τίποτα στην Ελλάδα του 2023 δεν θυμίζει την Ελλάδα του 2019. «Η χώρα σκορποχώρι, στην οποία δεν διέκριναν σύνορα στη θάλασσα και τα ήθελαν ορθάνοιχτα στη στεριά δεν υπάρχει πια. Στον Έβρο ο φράχτης επεκτείνεται και οι παράνομες εισροές μεταναστών έχουν σχεδόν μηδενιστεί», υπογράμμισε.

Στο εργοτάξιο του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος στα Χανάκια Ηλείας

Ένα από τα εργοτάξια όπου είναι σε εξέλιξη η κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος επισκέφτηκε το μεσημέρι ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στα Χανάκια της Ηλείας, όπου ενημερώθηκε για την πρόοδο στην υλοποίηση του τμήματος Αμαλιάδα – Πύργος και είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με εργαζόμενους.

«Εγώ φαντάζομαι ότι όσοι πια βλέπουν αυτή την εικόνα δεν πρέπει να έχουν καμία αμφιβολία ότι ο δρόμος επιτέλους γίνεται, γιατί θυμάστε ότι μέχρι και πριν από ένα, ενάμισι χρόνο είχαμε ακόμα κάποιες αμφιβολίες. Ασχολήθηκα προσωπικά με τρεις δρόμους. Με αυτόν, με τον Ε65, το βόρειο κομμάτι και με τον ΒΟΑΚ. Αυτοί και οι τρεις δρόμοι αν δεν υπήρχε ανάμειξη σε ανώτατο επίπεδο για να μπορέσουμε να εξασφαλίσουμε και χρηματοδότηση αλλά και εγκρίσεις από την Επιτροπή Ανταγωνισμού θα ήμασταν ακόμα εκεί που ήμασταν πριν από τρία χρόνια. Να μιλάμε δηλαδή για ένα σχέδιο επί χάρτου», τόνισε, μεταξύ άλλων, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με τον Δήμαρχο Αμαλιάδας, Γιάννη Λυμπέρη να επισημαίνει ότι «πρώτη φορά η Ηλεία έχει τόσα μαζεμένα έργα ταυτόχρονα, είναι πρώτη φορά. Είναι πρωτόγνωρο αυτό το πράγμα».

O υφυπουργός Υποδομών, Γιώργος Καραγιάννης, μεταξύ άλλων, σημείωσε ότι «από τις πρώτες ημέρες που αναλάβαμε την πολιτική διακυβέρνηση του τόπου δεσμευτήκαμε ότι το έργο του νέου αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος θα γίνει πραγματικότητα. Τότε πολλοί μας αμφισβήτησαν, σήμερα, όμως, όλοι βλέπουν ότι οι δεσμεύσεις μας γίνονται πράξη. Οι εργασίες «τρέχουν» όπως είχαμε την ευκαιρία να διαπιστώσουμε και με τον Πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη, το ενδιαφέρον του οποίου είναι πολύ μεγάλο. Άλλωστε, χάρη στις δικές του προσωπικές παρεμβάσεις ο σημαντικός αυτός αυτοκινητόδρομος μπήκε στη σφαίρα της υλοποίησης».

Ο νέος οδικός άξονας, συνολικού μήκους 74,5 χιλιομέτρων, θα βελτιώσει δραστικά την οδική ασφάλεια, μειώνοντας ταυτόχρονα τη διάρκεια της διαδρομής ανάμεσα στις δύο μεγαλύτερες πόλεις της δυτικής Ελλάδας.

Το έργο, που είναι προγραμματισμένο να ολοκληρωθεί το 2025, θα τονώσει την αναπτυξιακή δυναμική της Ηλείας και ευρύτερα της Πελοποννήσου, οφελώντας παράλληλα τις ακτοπλοϊκές και εμπορικές συνδέσεις με τα Επτάνησα.

Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος έφτασε σε τέλμα την περίοδο 2015-2019, όταν ακυρώθηκε ο προγενέστερος ενιαίος διαγωνισμός και το έργο κατακερματίστηκε σε οκτώ επί μέρους τμήματα παρά τις ενστάσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που έθεταν σε κίνδυνο την παροχή κοινοτικών πόρων.

Στη συνέχεια δημοπρατήθηκαν μόνο πέντε εργολαβίες και σημειώθηκαν σοβαρές καθυστερήσεις στην υλοποίηση του κατατμημένου έργου, καθώς σε τέσσερα κομμάτια η πρόοδος κυμαινόταν μεταξύ 0,11% και 2%, μολονότι είχε παρέλθει περίπου το ένα τρίτο του συμβατικού χρόνου.

Τα προβλήματα λύθηκαν ύστερα από διαπραγματεύσεις της σημερινής κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με αποτέλεσμα την επανένταξη του αυτοκινητόδρομου στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. Κατ’ αυτόν τον τρόπο η χρηματοδοτική επιβάρυνση του Δημοσίου μειώθηκε κατά 80 εκατομμύρια ευρώ σε σύγκριση με το κόστος των οκτώ εργολαβιών ενώ οι εργασίες προχωρούν βάσει χρονοδιαγράμματος.

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ