Ενα από τα μέσα που χρησιμοποίησε η ναζιστική προπαγάνδα προκειμένου να υποστηρίξει την ιδεολογία της, ήταν η τέχνη της κλασικής αρχαιότητας.

Ο Χίτλερ, ο οποίος θεωρούσε τον εαυτό του καλλιτέχνη (ζωγράφο), έτρεφε μεγάλο θαυμασμό ειδικά για τα αρχαιοελληνικά αγάλματα που απεικόνιζαν αθλητές και πολεμιστές.

Το αγαπημένο του ήταν ο «Δισκοβόλος του Μύρωνα», το οποίο βάλθηκε – και κατάφερε – να αγοράσει για να το κάνει δώρο στον γερμανικό λαό, που πάντοτε έτρεφε θαυμασμό για την τέχνη της αρχαίας Ελλάδας, όπως φανερώνουν τα μουσεία της χώρας και ιδιαίτερα η Γλυπτοθήκη του Μονάχου.

Στο ΒΗΜΑgazino που κυκλοφορεί μαζί με το «Βήμα της Κυριακής», η Ντιάνα Καρτσαγκούλη ζητάει από τον αναπληρωτή Καθηγητή Κλασικής Αρχαιολογίας στο τμήμα Ιστορίας και Αρχαιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης, Δημήτριο Μποσνάκη, να αναλύσει πώς και γιατί οι Εθνικοσοσιαλιστές εκμεταλλεύθηκαν την κλασική αρχαιότητα, απορρίπτοντας παράλληλα τη μοντέρνα τέχνη ως εκφυλισμένη, και ποιες συνέπειες είχε αυτό – αν είχε – για τους σύγχρονους Γερμανούς.

Διαβάστε περισσότερα στο BHMAgazino που κυκλοφορεί με το «Βήμα της Κυριακής»