Η McLaren δρομολογεί την επίσημη πρώτη της Artura, του νέου της sportscar το οποίο έχοντας ως αφετηρία μια νέα αρχιτεκτονική αλλά και επωφελούμενο από έναν νέο υβριδικό σύνολο, θα επωμιστεί το βάρος των συστάσεων για μια νέα εποχή με έντονο το ηλεκτρικό στοιχείο.

Η Artura έχει σχεδιαστεί από λευκό χαρτί, διαθέτοντας ένα νέο σωληνωτό πλαίσιο από ανθρακόνημα το οποίο θα φιλοξενεί στα σπλάχνα του ένα διπλά υπερτροφοδοτούμενο V6 σε συνδυασμό με ηλεκτρικό μοτέρ.

Μαζί με την ανακοίνωση για την ημερομηνία της πρεμιέρας της η οποία έχει προγραμματιστεί για τις 17 Φεβρουαρίου, η McLaren δημοσιοποίησε και το απαραίτητο teaser το οποίο αποτελεί την πρώτη επίσημη εμφάνιση της σιλουέτας της Artura χωρίς καμουφλάζ.

Με βάση το νέο teaser, σε αντίθεση με όσους «νεοτερισμούς» υπόσχεται η McLaren σε επίπεδο τεχνολογίας, στον τομέα εξωτερική σχεδίαση δείχνει να ακολουθεί μια εξελικτική τακτική που δεν απέχει από την συνήθη εικόνα που έχουμε για τις McLaren και την 570S την οποία και θα αντικαταστήσει το συγκεκριμένο μοντέλο.

Παρ΄όλα αυτά, η βρετανική φίρμα θα αντλήσει αισθητικές λεπτομέρειες και στοιχεία από τις ήδη υφιστάμενες προτάσεις της γκάμας της όπως έχει αποτυπωθεί σε προηγούμενα teasers. Σύμφωνα με αυτά η Artura υιοθετεί ανάλογης αισθητικής φωτιστικά σώματα με την Speedtail, η γρίλια παραπέμπει στην Senna ενώ το επιβλητικό πίσω τμήμα στην 720S.

Aνεξαρτήτως σχεδίασης και σε ό,τι αφορά τα πιο ουσιώδη στοιχεία της Artura, η McLaren δεν έχει προς το παρόν ανακοινώσει μεγέθη για το V6 υβριδικό σύνολο, βεβαιώνοντας ωστόσο ότι θα είναι ισάξιο σε επιδόσεις με τον απερχόμενο V8, υποσχόμενο παράλληλα υψηλότερη απόκριση και φυσικά μεγαλύτερη αποδοτικότητα.

Για λόγους μελλοντικής σύγκρισης, αξίζει να σημειωθεί ότι ο V8 των 4,0 λίτρων στην περίπτωση της 570S αποδίδει 720 ίππους και 770 Nm ροπής εξασφαλίζοντας επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 341 χλμ./ώρα. Για την ιστορία, αν και ελάχιστη σημασία έχει πια οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα προσδιορίζοντας σε 249 γρ./χλμ. μέγεθος που η Artura αναμένεται να περιστείλει εμφατικά.

Σε ό,τι αφορά το πλαίσιο, ονόματι McLaren Lightweight Carbon Architecture, πρόκειται για ένα monocoque από ανθρακόνημα το οποίο σύμφωνα με τις συστάσεις του κατασκευαστή έχει σχεδιαστεί εξαρχής με γνώμονα την υβριδική τεχνολογία με στόχο την ιδανική κατανομή του –δεδομένα- μεγαλύτερου βάρους που προκύπτει από την παρουσία μπαταριών και ηλεκτρικού μοτέρ.

«Κάθε στοιχείο της Artura είναι εντελώς καινούριο, από την αρχιτεκτονική όπου βασίζεται και το  υψηλών επιδόσεων σύνολο έως την εξωτερική της εμφάνιση και το cockpit. Bέβαια δεν απεμπολεί τις δεκαετίες πείρας της McLaren στην πρωτοπορία και τη δημιουργία αγωνιστικών αλλά και νόμιμων για το δρόμο αυτοκινήτων», συνοψίζει χαρακτηριστικά ο επικεφαλής της βρετανικής φίρμας Mike Flewitt για το νέο υπεραυτοκίνητο το οποίο θα αποτελέσει εφαλτήριο για μια σειρά υβριδικών μοντέλων δια χειρός McLaren.

Για την ακρίβεια, το Woking έχει ανακοινώσει 18 υβριδικά μοντέλα έως το 2025 στο πλαίσιο ενός προγράμματος επενδύσεων ύψους 1,2 δις στερλινών ενώ στις «εναλλακτικές» ενασχολήσεις του εντάσσεται και η αξιοποίηση ενός υπεραποδοτικού τύπου μπαταριών που θα επιτρέπει την κίνηση σε πίστα με αγωνιστικούς όρους για 30 λεπτά.