MBUX Hyperscreen: Η γοητεία της ψηφιακής υπερβολής

Η γερμανική φίρμα ετοιμάζεται για την πρεμιέρα της ηλεκτρικής της ναυαρχίδας, του alter ego της S-Class, EQS η οποία επιφυλάσσει σημαντικούς νεολογισμούς σε επίπεδο ψηφιακών gadgets ενσωματώνοντας την ισχυρότερη από πλευράς υπολογιστικής ισχύος εκδοχή του MBUX, φιλοξενούμενη σε μια OLED οθόνη ονόματι hyperscreen.

Η Mercedes-Benz ξεκίνησε τα αποκαλυπτήρια της EQS εκ των έσω, δίνοντας στη δημοσιότητα τις πρώτες λεπτομέρειες για το επιβλητικό τόσο σε μέγεθος όσο και σε δυνατότητες σύστημα infotainment με το οποίο θα εξοπλίζεται η ηλεκτρική της ναυαρχίδα που, όπως όλα δείχνουν, τηρεί την υπόσχεση περί πρωτόγνωρων δυνατοτήτων σε επίπεδο ψηφιακής τεχνολογίας.

Με την ονομασία MBUX Hyperscreen το νέο infotainment καταλαμβάνει όλη την έκταση του ταμπλό της νέας EQS σε ενιαία διαμόρφωση φιλοξενώντας τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων στα αριστερά, τα συνήθη στοιχεία ενός infotainment στο κέντρο μαζί με τα χειριστήρια για τον κλιματισμό καθώς και μια ακόμα οθόνη ψυχαγωγίας-ενημέρωσης για τον συνοδηγό η οποία όταν η συγκεκριμένη θέση δεν καταλαμβάνεται εμφανίζει σχέδια και μοτίβα, κάτι σαν προφύλαξη οθόνης. Φυσικά ο σχεδιασμός των συγκεκριμένων γραφικών έχει υλοποιηθεί κατά τρόπο που να μην αποσπούν την προσοχή του οδηγού.

Το συνολικό μήκος της γυάλινης επιφάνειας όπου φιλοξενούνται όλα τα παραπάνω διαμορφώνεται σε 141 εκατοστά ενώ σε ό,τι αφορά την τεχνολογία πρόκειται για μια τεράστια καμπύλη οθόνη OLED που ενσωματώνει λειτουργίες αφής και η οποία χάρη στην πολυχρηστική κάμερα που επιτηρεί συνεχώς το εσωτερικό αυξομειώνει την φωτεινότητα της αναλόγως με τις συνθήκες. Όλες οι λειτουργίες υποστηρίζονται από το λειτουργικό τεχνητής νοημοσύνης MBUX σε μια νέα εκδοχή η οποία θα κάνει πρεμιέρα στην EQS και διαθέτει RAM 24 GB δηλαδή, εξαπλάσια υπολογιστική ισχύ από ένα κοινό υπολογιστή.

Πλην των παραπάνω σημαντικές βελτιώσεις έχουν συντελεστεί και σε επίπεδο χρηστικότητας καθώς η νέα εκδοχή του MBUX απαλείφει την απαίτηση επιλογής ενός συγκεκριμένου υπομενού όπως ίσχυε μέχρι σήμερα καθιστώντας την πλειονότητα λειτουργιών και εφαρμογών προσβάσιμη από την home page. Αυτό καθίσταται εφικτό μέσω της τεχνητής νοημοσύνης καθώς το infotainment μπορεί να μάθει τις συνήθειες του οδηγού του πραγματοποιώντας αυτόματα standard διαδικασίες.

Έτσι αν για παράδειγμα ο οδηγός καλεί ένα συγκεκριμένο άνθρωπο από τις επαφές του κάθε Τετάρτη απόγευμα, το σύστημα θα του προσφέρει αυτομάτως αυτή τη δυνατότητα.

Επίσης χάρη στην τεχνητή νοημοσύνη και την παρουσία κάμερας στο εσωτερικό το infotainment μπορεί να αναγνωρίσει ποιος βρίσκεται στην θέση οδηγού και να επαναφέρει τις δικές του ρυθμίσεις και προτιμήσεις έχοντας τη δυνατότητα να αποθηκεύσει έως επτά διαφορετικά προφίλ. Προς αποφυγήν… παρεξηγήσεων λοιπόν και δημοσιοποίησης ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων αν στο παραπάνω σενάριο, ο οδηγός είναι διαφορετικός το σύστημα δεν φέρει αυτομάτως στο προσκήνιο την επιλογή της συγκεκριμένης κλήσης.

Η EQS με το παραπάνω σχεδόν sci-fi σύστημα infοtainment θα πραγματοποιήσουν την πρεμιέρα τους εντός του α΄εξαμήνου με την προοπτική οι πρώτες παραδόσεις να ξεκινήσουν από το φθινόπωρο.

Όπως έχει ήδη ανακοινώσει η γερμανική φίρμα, η EQS θα βασιστεί σε μια νέα αρχιτεκτονική σχεδιασμένη εξαρχής με γνώμονα την ηλεκτροκίνηση ενώ σχεδιαστικά θα ακολουθήσει μια πολύ διαφορετική διαδρομή σε σχέση με το συμανάλογό της με τους σχεδιαστές της Mercedes-Benz να έχουν προκρίνει το layout ενός liftback αντί του παραδοσιακού τετράθυρου αμαξώματος προς όφελος της χρηστικότητας.

Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά της θα υπάρξουν τετρακίνητες αλλά πισωκίνητες εκδόσεις ενώ σύμφωνα με τις συστάσεις το νέο μοντέλο θα προσφέρει μέγιστη αυτονομία έως και 700 χλμ.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk