Audi SQ5 TDI: Ολιστική αναβάθμιση

Το πετρελαιοκίνητο SQ5 ανανεώνεται αισθητικά και τεχνολογικά, υποσχόμενο περισσότερες δυνατότητες αλλά και αυξημένη αποδοτικότητα.

Η γερμανική φίρμα αποκαλύπτει την ανανεωμένη εκδοχή του SQ5 TDI η οποία επωφελείται από τις τεχνολογικές και σχεδιαστικές αναβαθμίσεις τις οποίες εισήγαγε το προσφάτως ανανεωμένο Q5 συν μια βελτιωμένη εκδοχή του ήπιου υβριδικού συνόλου με το οποίο εφοδιάζεται η συγκεκριμένη έκδοση.

Ξεκινώντας από την εξωτερική του εμφάνιση, το ανανεωμένο SQ5 διαθέτει ανασχεδιασμένο προφυλακτήρα, νέα φωτιστικά σώματα και μια νέα γρίλια σε οκταγωνικό μοτίβο. Πίσω ξεχωρίζει ο ξαναγραμμένος προφυλακτήρας και ο ανασχεδιασμένος αεροδυναμικός διαχύτης ο οποίος ενσωματώνει τις χαρακτηριστικές οβάλ απολήξεις της εξάτμισης.

Ο βασικός εξοπλισμός της έκδοσης περιλαμβάνει τροχούς 20 ιντσών, φωτιστικά σώματα LED Μatrix καθώς και σπορ ανάρτηση η οποία μειώνει την απόσταση από το έδαφος κατά 3,0 εκ. σε σχέση με τις απλές εκδόσεις του Q5.

Στο εσωτερικό κυριαρχεί η γνώριμη ψηφιακά ενσυνείδητη αισθητική με κυρίαρχα τo Virtual Cockpit των 12,3 ιντσών και το infotainment των 10,1 ιντσών. Το σπορ παζλ της έκδοσης συμπληρώνουν το ανάλογου ύφους τιμόνι, λεπτομέρειες από ματ αλουμίνιο και επενδύσεις από δέρμα Nappa ενώ τα σπορ καθίσματα διαθέτουν ως standard λειτουργία μασάζ με τρεις διαβαθμίσεις.

Ψηλότερα στην γκάμα και στην έκδοση Vorsprung ο εξοπλισμός περιλαμβάνει επίσης τροχούς 21 ιντσών, πανοραμική ηλιοροφή, πίσω φωτιστικά σώματα τεχνολογίας OLED και γυαλιστερές μαύρες λεπτομέρειες στις εξωτερικές επιφάνειες. Στο εσωτερικό εντάσσονται επίσης ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη κολώνα του τιμονιού, head-up display καθώς και ηχοσύστημα Bang & Olufsen. Επίσης η συγκεκριμένη εξοπλιστική έκδοση επωφελείται από βελτιωμένο πίσω διαφορικό και αερανάρτηση η οποία προσφέρει πέντε επίπεδα διαμόρφωσης αναλόγως τις οδηγικές συνθήκες.

Σε ό,τι αφορά το κινητήριο σύνολο, η Audi έχει προβεί σε ουκ ολίγες αναβαθμίσεις αν και στον πυρήνα παραμένει ίδιο με την προ ανανέωσης εκδοχή του. Αναλυτικότερα, ο κινητήρας επωφελείται από νέα πιστόνια τα οποία είναι αποδοτικότερα, νέους ψεκαστήρες καυσίμου καθώς και αναβαθμισμένο intercooler νερού/αέρα το οποίο υπόσχεται αποτελεσματικότερη ψύξη. Επιπλέον το intercooler μπορεί να θερμάνει την εισαγωγή αέρα συμβάλλοντας σε καλύτερη και ταχύτερη εκκίνηση σε χαμηλές θερμοκρασίες.

Παράλληλα, βελτιωμένο είναι και το σύστημα υπερτροφοδότησης το οποίο αξιοποιεί μια ελαφρύτερη τουρμπίνα η οποία υπόσχεται να μειώσει περαιτέρω τα φαινόμενα της υστέρησης turbo. Το turbo συνοδεύεται και από μία νέα πολλαπλή εξαγωγής η οποία διαθέτει καλύτερη μόνωση σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο.

Όπως ίσχυε και για την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του SQ5 TDI, ο κινητήρας συνδυάζεται με παράλληλο ηλεκτρικό κύκλωμα 48 Volt και ηλεκτρικά υποβοηθούμενο υπερσυμπιεστή. Το συγκεκριμένο σύστημα εξασφαλίζει εξοικονόμηση καυσίμου 0,7 λίτρου/100 χλμ. διασφαλίζοντας παράλληλα τον περιορισμό της υστέρησης του turbo σε χαμηλές στροφές.

Σε ό,τι αφορά τις επιδόσεις, ο V6 κινητήρας των 3,0 λίτρων επικουρούμενος από όλα τα παραπάνω αποδίδει 341 ίππους και 700 Nm ροπής εξασφαλίζοντας τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα και μέγιστη ταχύτητα 250 χλμ./ώρα. Η κίνηση μεταδίδεται παραδοσιακά και στους τέσσερις τροχούς με τη συνδρομή ενός αυτόματου κιβωτίου οκτώ σχέσεων.

Παράλληλα η κατανάλωση καυσίμου περιορίζεται σε 7,0 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε 185 γρ./χλμ. βάσει WLTP. Αξίζει να σημειωθεί επίσης ότι χάρη στους καταλύτες SCR και το σύστημα twin-dosing ο συγκεκριμένος κινητήρας έχει μειώσει δραστικά τις εκπομπές σε οξείδια του αζώτου.

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Δείτε επίσης
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk