H εγχώρια γκάμα της Toyota υποδέχεται τη νέα τέταρτη κατά σειρά γενιά του Yaris το οποίο θα είναι διαθέσιμο και στην ελληνική αγορά σε τρεις εκδόσεις κινητήρα ξεκινώντας από τα 13.600 ευρώ και προσφέροντας, εκτός από τα ολιστικά αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά του, ένα πρωτόγνωρο συνδυασμό εξοπλιστικής υπεροχής, προσιτότητας και των εγνωσμένου κύρους στοιχείων που είναι συνυφασμένα με την Toyota όπως η υβριδική τεχνολογία.

Στην περίπτωση του νέου Toyota Yaris, η υβριδική τεχνολογία ενσαρκώνεται στην έκδοση 1.5 Hybrid Dynamic Force η οποία συνδυάζει την παρουσία ενός νέας τεχνολογίας τρικύλινδρου κινητήρα βενζίνης 1,5 λίτρου με ηλεκτρικό μοτέρ ενσωματωμένο στο σύστημα μετάδοσης, εν προκειμένω ένα κιβώτιο CVT το οποίο υπόσχεται να εξαλείψει πλήρως τα φαινόμενα υστέρησης που συνυφασμένα με τα κιβώτια συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων.

Το υβριδικό σύνολο συμπληρώνουν μπαταρίες ιόντων λιθίου οι οποίες αντικαθιστούν της νικελίου υδριδίου του παρελθόντος, είναι ελαφρύτερες και έχουν μεγαλύτερη ενεργειακή πυκνότητα και απόδοση καθιστώντας εφικτή την ολοκλήρωση έως και του 80% των καθημερινών μετακινήσεων μέσα στην πόλη με την αποκλειστική χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει η Toyota.

H συνδυαστική ισχύς της υβριδικής έκδοσης που ξεκινά από τα 17.170 ευρώ διαμορφώνεται σε 116 ίππους προσφέροντας τη δυνατότητα επιτάχυνσης από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα, ενώ σε ό,τι αφροά τις πράσινες επιδόσεις, η μέση κατανάλωση καυσίμου οριοθετείται σε μόλις 2,9 λίτρα/100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα σε 64 γρ./χλμ.

Ο παραπάνω κινητήρας του 1,5 λίτρου ο οποίος μοιράζεται πολλά κοινά τεχνολογικά χαρακτηριστικά με τον τετρακύλινδρο δίλιτρο κινητήρα που παρεπιδημεί κάτω από τα καπό των Corolla και C-HR θα είναι εφοδιάζει και την μεσαία βενζινοκίνητη έκδοση του Yaris η οποία θα ξεκινά από τα 15.380 ευρώ. Η συγκεκριμένη έκδοση θα αποδίδει 121 ίππους και θα προσφέρει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε κιβώτιο CVT και μηχανικό έξι σχέσεων ενώ σε ό,τι αφορά τις περιβαλλοντικές της επιδόσεις, οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα προσδιορίζονται σε 113 γρ./χλμ.

Σε ό,τι αφορά τη βασική έκδοση του νέου Yaris με τον τρικύλινδρο κινητήρα του 1,0 λίτρου (13.600 ευρώ), διαθέτει παρόμοια χαρακτηριστικά με το αντίστοιχο σύνολο της προηγούμενης γενιάς του ιαπωνικού supermini, αποδίδοντας 72 ίππους.

Ανεξαρτήτως έκδοσης κινητήρα, το νέο Yaris θα είναι διαθέσιμο στην χώρα μας σε πέντε διαφορετικές εξοπλιστικές εκδόσεις (Active, Active Plus, Style και Chic/Premier). Η βασική διαμόρφωση Active περιλαμβάνει μεταξύ άλλων, ζάντες αλουμινίου, οθόνη 7,0 ιντσών για το σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης το οποίο υποστηρίζει τη δυνατότητα σύνδεσης με συσκευές Apple και Android, ηλεκτρικό χειρόφρενο, υποβραχιόνιο, πίσω αεροτομή, κεραία shark, την σουίτα συστημάτων ασφαλείας της ιαπωνικής φίρμας, Toyota Safety Sense καθώς και κεντρικό αερόσακο.

Αξίζει να σημειωθεί ότι τα δύο τελευταία στοιχεία του βασικού εξοπλισμού του νέου Yaris συνιστούν καινοτομία για το supermini καθώς, αφενός η σουίτα συστημάτων ασφαλείας Safety Sense περιλαμβάνοντας ως standard συστήματα αυτόνομης πέδησης με δυνατότητα ανίχνευσης οχημάτων, πεζών και ποδηλατών κατά την πορεία σε ευθεία αλλά και σε διασταυρώσεις, ημέρα ή νύχτα, σύστημα αναγνώρισης σημάτων οδικής σήμανσης, ενεργό cruise control, σύστημα αποτροπής ακούσιας αλλαγής λωρίδας με υποβοήθηση τιμονιού και αυτόματους προβολείς, καθιστώντας το ιαπωνικό supermini το πληρέστερο της κατηγορίας του από αυτήν την άποψη σε ό,τι αφορά τη βασική έκδοση, συνεπικουρούμενου του κεντρικού αερόσακου.

Το τελευταίο στοιχείο έγκειται στην παρουσία ενός αερόσακου στο ενδιάμεσο των μπροστινών καθισμάτων ο οποίος σε ενδεχόμενο ατύχημα αποτρέπει τυχόν τραυματισμούς οδηγού και συνοδηγού από την μεταξύ τους σύγκρουση και αποτελεί πρωτιά για την Toyota.