Toyota Yaris 2020: Προ των πυλών

Η ιαπωνική φίρμα δίνει στη δημοσιότητα λίγα ακόμα στοιχεία για τους κινητήρες που θα εφοδιάσουν το νέο Yaris εν όψει της επικείμενης διαδικτυακής παρουσίασής του.

To δημοφιλές supermini ετοιμάζεται να υποδεχτεί μια ακόμα, νέα γενιά του η οποία θα ξεκινήσει την εμπορική της πορεία στην Ευρώπη από το φθινόπωρο αφού πρώτα πραγματοποιήσει τη η διαδικτυακή της πρεμιέρα η οποία έχει προγραμματιστεί για την Τετάρτη 29/7.

Μέχρι τότε, η Toyota δίνει στη δημοσιότητα λίγα ακόμα στοιχεία για τα χαρακτηριστικά του ιαπωνικού supermini το οποίο όπως είναι γνωστό βασίζεται σε μια νέα αρχιτεκτονική φέροντας εκ βάθρων αλλαγές σε σχέση με την μέχρι σήμερα γνωστή εκδοχή του.

Μεταξύ των επιλογών κινητήρα του νέου Yaris συγκαταλέγεται και ένας νέος τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης ο οποίος μοιράζεται πολλά κοινά χαρακτηριστικά με το δίλιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα που εφοδιάζει την Corolla. O νέος κινητήρας με χωρητικότητα 1,5 λίτρου συνδυάζεται με ένα σημαντικά βελτιωμένο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων που υπόσχεται να εξαλείψει πλήρως το φαινόμενο υστέρησης που είναι συνυφασμένο με τα CVT κιβώτια.

Ο νέος κινητήρας θα είναι διαθέσιμος σε υβριδική εκδοχή, σε συνδυασμό με ηλεκτρικό μοτέρ τοποθετημένο στο σύστημα μετάδοσης το οποίο θα τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου με χαμηλότερο βάρος κατά 12 κιλά σε σχέση με τις μπαταρίες νικελίου υδριδίου. Σύμφωνα με την Toyota η συνδυαστική ισχύς του υβριδικού συνόλου θα ανέλθει στους 116 ίππους, μέγεθος που θα επιτρέπει την επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα.

Παράλληλα, η συγκεκριμένη έκδοση του Yaris αναμένεται να εμφανίζει ιδιαίτερα χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα οι οποίες θα διαμορφωθούν σε 85 γρ.\χλμ. βάσει WLTP. Ταυτόχρονα, η μέση κατανάλωση καυσίμου προσδιορίζεται σε 3,7 λίτρα/100 χλμ.

Καθοριστικό ρόλο σε αυτό διαδραματίζει η υψηλή ενεργειακή πυκνότητα της μπαταρίας ιόντων λίθίου η οποία αντικαθιστά την νικελίου υδριδίου της τρέχουσας εκδοχής του μοντέλου.

Η νέα μπαταρία εκτός από μικρότερο βάρος έχει και πιο compact διαστάσεις, μιας και οι συστοιχίες έχουν μειωθεί από 120 σε 48, επιτρέποντας την τοποθέτηση της κάτω από το πίσω κάθισμα χωρίς να εισέρχεται στον χώρο των αποσκευών.

Σύμφωνα δε με τις συστάσεις της Toyota, η νέα υψηλής απόδοσης μπαταρία θα επιτρέπει την ολοκλήρωση έως και του 80% των καθημερινών μετακινήσεων μέσα στην πόλη αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια. Επίσης, κατά την ηλεκτρική λειτουργία η μέγιστη διαθέσιμη ταχύτητα διαμορφώνεται πλέον σε 130 χλμ./ώρα.

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο ίδιος κινητήρας του 1,5 λίτρου θα είναι επίσης διαθέσιμος και σε απλή διαμόρφωση σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων ή με CVT ενώ σε ορισμένες αγορές το Yaris αναμένεται να είναι διαθέσιμο και με τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης 1,0 λίτρου ο οποίος θα συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων.

Σημειώνεται ότι το Toyota Yaris έχει ως αφετηρία την αρχιτεκτονική που φιλοξενεί όλα τα νεότερα μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας, μεταξύ των οποίων η Corolla, το RAV4 και το C-HR. Στην περίπτωση του ιαπωνικού supermini η νέα αρχιτεκτονική φέρει την κωδική ονομασία GA-B και εκτός των υπολοίπων βελτιώσεων που αφορούν τη διάταξη, υπόσχεται και ενισχυμένη κατά 37% στρεπτική ακαμψία του πλαισίου αλλά και βελτίωση σε ό,τι αφορά την απόκριση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης χάρη και σε μια ισχυρότερη αντλία.

Αναβαθμισμένη είναι και η ανάρτηση η οποία αποτελείται από γόνατα MacPherson στον μπροστινό άξονα με βελτιωμένα σε διάταξη ελατήρια ενώ στον πίσω αξιοποιούνται πιο άκαμπτες αντιστρεπτικές ράβδοι. Οι παραπάνω διαφοροποιήσεις έχουν επιτρέψει στους μηχανικούς της Toyota να αξιοποιήσουν πιο μαλακά ελατήρια που με τη σειρά τους αναμένεται να εξασφαλίζουν περισσότερη άνεση.

Παράλληλα, αξίζει να σημειωθεί ότι χάρη στις εξασφαλίσεις της νέας αρχιτεκτονικής, το νέο Yaris έχει μεν ελαφρώς μικρότερο μήκος το οποίο διαμορφώνεται σε3,94 μέτρα αλλά επιφυλάσσει ένα μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 5,0 εκατοστά με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την άνεση του θαλάμου επιβατών.

Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk