• Αναζήτηση
  • Toyota GR Yaris 2020: Με φόρα 261 ίππων από… τρεις κυλίνδρους

    Η ισχυρότερη έκδοση της νέας γενιάς του ιαπωνικού supermini είναι γεγονός. Αποτελεί τη νόμιμη για το δρόμο παραλλαγή της αγωνιστικής έκδοσης του WRC, προσφέρει ισχύ 261 ίππων από τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης και τετρακίνηση.

    Πιστή στην υπόσχεσή της, η ιαπωνική φίρμα αποκάλυψε από την έκθεση του Τόκυο, την κορυφαία έκδοση της νέας γενιάς του Yaris και η οποία έχει εξελιχθεί από την Gazoo Racing με την συνδρομή της Tommi Makinen Racing, τον εταίρο της Toyota στο WRC.

    Εκτός από την φροντίδα της Gazoo και το αγωνιστικό DNA του, το Toyota GR Yaris έχει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που θα περίμενε κανείς από ένα hot-supermini και μάλλον ακόμα παραπάνω καθώς, μεταξύ αυτών συγκαταλέγεται και ο ισχυρότερος τρικύλινδρος κινητήρας βενζίνης που έχει τοποθετηθεί ποτέ σε μια νόμιμη για το δρόμο έκδοση.

    Ο λόγος για ένα τρικύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα με χωρητικότητα 1.618 κ.εκ., ισχύ 261 ίππων και την εξίσου γενναιόδωρη ροπή των 360 Nm ο οποίος συνδυάζεται με ένα «παραδοσιακό» μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων που μεταδίδει την κίνηση και στους τέσσερις τροχούς.

    Παρά την προσθήκη του συστήματος τετρακίνησης καθώς και διαφορικών περιορισμένης ολίσθησης σε αμφότερους τους άξονες, το βάρος του GR Yaris περιορίζεται σε μόλις 1.280 κιλά με ό,τι αυτό υπόσχεται για τη δυναμική του σε όρους οδικής συμπεριφοράς.

    Καθοριστικό ρόλο στη διατήρηση του βάρους σε χαμηλό επίπεδο έχει διαδραματίσει η τεχνογνωσία που έχει αποκομίσει η Toyota από το WRC και η οποία στην προκειμένη περίπτωση μεταφράζεται στην εκτεταμένη χρήση αλουμινίου αλλά και ανθρακονημάτων.

    Στους νεολογισμούς του GR Yaris το οποίο βασίζεται σε μια «υβριδική» πλατφόρμα συνδυασμό δύο αρχιτεκτονικών (της ήδη γνωστής GA-C και της εξέλιξής της GA-B) συγκαταλέγεται και η πίσω ανάρτηση η οποία αποτελείται από μια νέα διάταξη με διπλά ψαλίδια.

    Στον μπροστινό άξονα αξιοποιούνται γόνατα MacPherson ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι σε σχέση με το «πολιτικό» Yaris, η έκδοση GR διαθέτει μεγαλύτερα μετατρόχια.

    Μικρότερο είναι το συνολικό ύψος της κατασκευής καθώς η οροφή του GR Yaris έχει μειωμένο ύψος κατά 9,1 εκ. σταματώντας στο 1,46 μ. προς όφελος μια πιο δυναμικής εμφάνισης ενώ υπό το ίδιο ακριβώς σκεπτικό, το άνω μέρος των θυρών δεν διαθέτει πλαίσιο. Την σπορ εικόνα συμπληρώνουν η παρουσία τροχών 18 ιντσών με ελαστικά Michelin Pilot Sport 4S.

    Επίσης το Yaris GR επιτρέπει στον οδηγό τη δυνατότητα επιλογής μεταξύ τριών προγραμμάτων οδήγησης (Normal, Sport και Track) μέσω του διακόπτη 4WD τα οποία μεταβάλλουν την κατανομή ροπής ανάμεσα στους δύο άξονες.

    Έτσι, με την επιλογή του προγράμματος Normal η κατανομή ροπής μεταξύ μπροστινού και πίσω άξονα συντελείται σε ποσοστό 60/40, στο Sport μεταβάλλεται σε 30/70 ενώ η ενεργοποίηση του Track, συνεπάγεται την ίση κατανομή στους δύο άξονες.

    Βέβαια, σε όλες τις περιπτώσεις, με δεδομένη την παρουσία του διπλού διαφορικού το σύστημα τετρακίνησης μπορεί να κατανείμει τη διαθέσιμη ροπή εξολοκλήρου στον μπροστινό ή στον πίσω άξονα αναλόγως τις συνθήκες και τον τρόπο οδήγησης.
    Στη γλώσσα των αριθμών, το νέο Toyota GR Yaris, υπόσχεται επιτάχυνση από 0-100 χλμ./ώρα σε χρόνο «μικρότερο των 5,5 δευτερολέπτων» και μέγιστη ταχύτητα 230 χλμ./ώρα.

    Τέλος, προς επιβεβαίωση της σπορ εκκεντρικότητας του GR Yaris, αξίζει να σημειωθεί ότι θα κατασκευαστεί στο νέο εργοστάσιο της Toyota, Motomachi, όπου υφίσταται μια ξεχωριστή γραμμή παραγωγής αφιερωμένη σε προϊόντα της Gazoo Racing. Στην Ιαπωνία, θα υπάρξει και ειδική First Edition η οποία θα αφορά περιορισμένο αριθμό παραγωγής η οποία θα φέρει επιπλέον εξοπλιστικά στοιχεία. Σε ό,τι αφορά την Ευρώπη το GR Yaris αναμένεται να κάνει την εμφάνισή του από το β΄εξάμηνο του 2020.

    Autohub
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk