• Αναζήτηση
  • Δημήτρης Λιγνάδης: Ετσι θα είναι το Εθνικό – το νέο στίγμα του Θεάτρου

    Δέκα τέσσερις κούκλες ντυμένες με κοστούμια από παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου κόσμησαν την Αίθουθα Εκδηλώσεων στο κτίριο Τσίλερ, όπου ο Δημήτρης Λιγνάδης έδωσε, σήμερα Δευτέρα, την πρώτη συνέντευξη τύπου, ως καλλιτεχνικός διευθυντής της πρώτης σκηνής της χώρας

    Δέκα τέσσερις κούκλες ντυμένες με κοστούμια από παραστάσεις του Εθνικού Θεάτρου κόσμησαν την Αίθουθα Εκδηλώσεων στο κτίριο Τσίλερ, όπου ο Δημήτρης Λιγνάδης έδωσε, σήμερα Δευτέρα, την πρώτη συνέντευξη τύπου, ως καλλιτεχνικός διευθυντής της πρώτης σκηνής της χώρας.

    «Με λογισμό και μ΄όνειρο»: Ενθουσιώδης, χειμαρρώδης αλλά και μετρημένος, στις ανακοινώσεις και τις δεσμεύσεις του, ο ηθοποιός, σκηνοθέτης και δάσκαλος, ξεχώρισε τις ιδιότητές του από την νέα του αρμοδιότητα. Με προσωπικό τόνο στην αρχή, δεν έκρυψε την συγκίνησή του που τώρα βρίσκεται, επικεφαλής πια, σε έναν χώρο που τον νοιώθει οικείο, σαν σπίτι του –μια που κοντά στον πατέρα του Τάσο Λιγνάδη παρακολουθούσε από μικρός τις παραστάσεις του Εθνικού. Κι η επαφή αυτή δεν σταμάτησε αφού συνέχισε ως σπουδαστής της Δραματικής Σχολής και μετά ηθοποιός, σκηνοθέτης, καθηγητής.

    Ξεπερνώντας τις αντιδράσεις των δικών του ανθρώπων για το «που πας τώρα παιδί μου» και με την ελπίδα, όπως την εξέφρασε η μητέρα του, «να μην φοράω πια βερμούδες, ο Δημήτρης Λιγνάδης ξεκαθάρισε ότι «η βερμούδα θα είναι πάντα μέσα μου».

    Ευχαριστώντας την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, αναφέρθηκε στις δύο βασικές επιθυμίες, εκ των οποίων δημοσιοποίησε μόνον την μία: Να αποκτήσει το Εθνικό Θέατρο έντονη εκπαιδευτική και εκπολιτιστική διάσταση. «Στόχος μας είναι η παραγωγή πολιτισμού και παιδείας, να διεμβολίσουμε ή καλύτερα να εμβολιάσουμε την νοσοούσα παιδεία και εκπαίδευση», είπε σχετικά. Και συνέχισε: «Εισέπραξα αγάπη από τους εργαζόμενους, ειλικρινή υποστήριξη. Η αγάπη μου γι΄αυτόν τον φορέα είναι μέσα στο γονίδιό μου. Δεν είναι εγγύηση επιτυχίας αυτό αλλά σημαίνει βούληση. Και θέλω να σας πως ότι έχουμε αναλάβει εδώ και ενάμιση μήνα, σαν χτες δηλαδή. Τρέξαμε και τρέχουμε ακόμα…».

    Με μότο του Εθνικού τον στίχο του Ανδρέα Εμπειρίκου «Πάρε τὴν λέξι μου. Δῶσε μου τò χέρι σου», ο νέος καλλιτεχνικός διευθυντής έθεσε τους άξονες της πορείας του μέσα από τα δίπολα εύρος-βάθος, όφελος-ωφέλεια, επιστήμη-τέχνη.

    Ως προς τις Σκηνές, έχοντας ήδη ανακοινώσει το ρεπερτόριο της τρέχουσας σεζόν (2019-2020), έτσι όπως το είχε οργανώσει ο προκάτοχός του Στάθης Λιβαθινός, αναφέρθηκε με θέρμη στο έργο του Μικρού Εθνικού υπό την Σοφία Βγενοπούλου και

    πρόσθεσε ότι με την συνέχεια των «Μαθημάτων Πολέμου» εγκαινιάζει τις συμπαραγωγές με το Μέγαρο Μουσικής ενώ η συμπαραγωγή με το Δημοτικό Θέατρο Πειραιά για τον «Μάκβεθ» ήρθε ως αποτέλεσμα μιας ανειλημμένης δέσμευσής του που είχε προηγηθεί των νεών του καθηκόντων. Ακόμα ανακοίνωσε με ιδιαίτερη χαρά την οματοδοσία του ισογείου του Ρεξ σε Σκηνή «Ελένη Παπαδάκη» (οι άλλες δύο σκηνές είναι ήδη βαφτισμένες «Κατίνα Παξινού» και «Μαρίκα Κοτοπούλη»), τόνισε πως το Εθνικό θα συνεχίσει την κοινωνική του αποστολή.

    Επισημαίνοντας τις δυσκολίες σχεδιασμού του μελλοντικού ρεπερτορίου, καθώς οι σχετικές διαβουλεύσεις θα έπρεπε να έχουν γίνει από καιρό, ανακοίνωσε τα ονόματα των σκηνοθετών με τους οποίους θα συνεργαστεί το Εθνικό Θέατρο την σεζόν 2020-2021: Δημήτρης Καμαρωτός, Δημήτρης Καρατζάς, Γιώργος Κιμούλης, Στάθης Λιβαθινός, Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης, Αμαλία Μουτούση, Βασίλης Μπισμπίκης, Αντζελα Μπρούσκου, Γιώργος Νανούρης, Κωνσταντίνος Ρήγος, Δημήτρης Τάρλοου, Μάρθα Φριτζήλα. Ως προς την Πειραματική Σκηνή ξεκαθάρισε ότι «το πείραμα θα εξαπλωθεί σε όλες τις σκηνές», ενώ η ως τώρα Πειραματική στο Κατίνα Παξινού θα μετασχηματιστεί σε ερευνητική για το αρχαιόθεμο δράμα (με ερευνητικό – δοκιμαστικό χαρακτήρα),

    «Ενα κλάσμα καθορίζει αυτά που μπορούμε να κάνουμε», τόνισε, «ένα κλάσμα όπου αριθμητής είναι οι επιθυμίες και παρανομαστής οι δυνατότητες».

    Ανάμεσα στους στόχους του είναι να παραμείνει ανοιχτό το Ρεξ το καλοκαίρι, αλλά και ο χώρος της Δραματικής Σχολής (Σχολείον Ειρήνης Παππά) ενώ σχεδιάζει την δημιουργία εκεί ανοιχτού θεάτρου (1200 θέσεων). Ακόμα, στους βασικούς στόχους της νέας διεύθυνσης περιλαμβάνονται η διδασκαλία του Αρχαίου Δράματος, οι εκδόσεις του Εθνικού, η διατήρηση και επικαιροποίηση του Αρχείου του καθώς και η συμμετοχή του θεάτρου στον εορτασμό των 2500 χρόνων από την Ναυμαχία της Σαλαμίνας και των Θερμοπυλών.

    Την ομάδα των συνεργατών του αποτελούν η αναπληρώτρια καλλιτεχνική διευθύντρια Ερι Κύργια, η Αναστασία Διαμαντοπούλου στο γραφείο του, η σκηνογράφος (που επιμελήθηκε και τον χώρο της Αίθουσας Εκδηλώσεων) Εύα Νάθενα, η Ελενα Σκουλά και η Δηώ Καγγελάρη. Η τελευταία είναι η νέα διευθύντρια της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, η οποία και ανακοίνωσε τους καθηγητές που θα πλαισιώσουν την σχολή, ξεκινώντας από την συνεργασία με τον Ανδρέα Μανωλικάκη (του Actor’s Studio) και,μεταξύ άλλων, με τους Δημήτρη Μαυρίκιο,

    Μιχαήλ Μαρμαρινό, Νίκο Χατζόπουλο, Γιάννη Λιγνάδη, ενώ στην σχολή θα διδάξουν τόσο η ίδια η Δηώ Καγγελάρη όσο και ο Δημήτρης Λιγνάδης.

    Κλείνοντας ο Δημήτρης Λιγνάδης αναφέρθηκε στην εξωστρέφεια και τόνισε ότι «δεν υπάρχουν φοβικά σύνδρομα κι έτσι θα προχωρήσουμε. Ολα αυτά όμως θα γίνουν αφού ξεπεραστούν ζητήματα, προβλήματα, θέματα που έχουν να κάνουν με τα οικονομικά, τα οποία αφού αποτυπωθούν θα κατατεθούν».

    Παρόντες στην συνέντευξη τύπου ήταν ο πρόεδρος του Δ.Σ. του Εθνικού Θεάτρου Βασίλης Πουλαντζάς, σκηνοθέτες και ηθοποιοί που συμμετέχουν στις παραστάσεις της περιόδου 2019-2020.

    Πολιτισμός
    One Channel
    Ο νέος ενημερωτικός τηλεοπτικός σταθμός της Ελλάδας
    Σίβυλλα
    Helios Kiosk