• Αναζήτηση
  • Στους Ιταλούς της ΤΡΑΙΝΟΣΕ η ΕΕΣΣΤΥ

    Ολοκληρώθηκε η μεταβίβαση από το ΤΑΙΠΕΔ – Σε σιδηροδρομικό όμιλο εξελίσσεται η ΤΡΑΙΝΟΣΕ – Συνολικό τίμημα 22 εκατ. ευρώ

    Ολοκληρώθηκε σήμερα, μετά από μια μακρόχρονη διαγωνιστική διαδικασία, η πώληση και μεταβίβαση του 100% του μετοχικού κεφαλαίου της Ελληνικής Εταιρείας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού (ΕΕΣΣΤΥ) στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, θυγατρική της Ferrovie Dello Stato Italiane S.p.A., έναντι συνολικού τιμήματος 22 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για μια διαδικασία που ξεκίνησε από το ΤΑΙΠΕΔ τον Αύγουστο του 2013, παράλληλα με τον διαγωνισμό για την ιδιωτικοποίηση της εταιρείας λειτουργίας του ελληνικού σιδηρόδρομου, της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, και που ανέδειξε σε κυρίαρχο του σιδηροδρομικού παιχνιδιού τους Ιταλικούς Σιδηρόδρομους.

    Η ολοκλήρωση της διαδικασίας, σύμφωνα με την ανακοίνωση του Ταμείου, διασφαλίζει την αναβάθμιση του ρόλου και την περαιτέρω ανάπτυξη της ΕΕΣΣΤΥ στις υπηρεσίες συντήρησης του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού. «Μετά και την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον Σεπτέμβριο του 2017, έναντι τιμήματος 45 εκατ. ευρώ, που επέφερε το κλείσιμο του φακέλου κρατικών ενισχύσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, ύψους 692 εκατ. ευρώ, σχετικά με το χρέος της ΤΡΑΙΝΟΣΕ προς τον ΟΣΕ, ο ελληνικός σιδηρόδρομος αποκτά νέα πνοή και μάλιστα σε μια αγορά απελευθερωμένη και ανταγωνιστική» αναφέρεται στην ανακοίνωση.

    Οι Ιταλοί έχουν τον πρώτο λόγο στον ελληνικό σιδηρόδρομο

    Η ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ αποτέλεσε τελικά τον καταλύτη και για την εταιρεία συντήρησης του τροχαίου υλικού, θυγατρικές μέχρι πρότινος και οι δύο του δημόσιου Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος (ΟΣΕ). Αν και οι δυο διαγωνισμοί ήταν ξεχωριστοί, αρχικά κινήθηκαν παράλληλα, με μεγάλες καθυστερήσεις και αναβολές. Το αρχικό μη δεσμευτικό ενδιαφέρον μάλιστα για τη ROSCO το 2013 ήταν τέτοιο που άφηνε περιθώρια αισιοδοξίας, με τις εξής συμμετοχές: RZD (Ρώσικοι Σιδηρόδρομοι) με τη ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ · SIEMENS ΑΕ ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΙΟΝΤΩΝ · Alstom Transport SA με DAMCO Energy SA.

    Δεδομένου όμως ότι οι δυο εταιρείες ήταν –όπως απέδειξε και η συνέχεια- συγκοινωνούντα δοχεία, η κατάληξη της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στην FSI καθόρισε τελικά και την τύχη της εταιρείας συντήρησης. Έτσι, όταν στο παιχνίδι τον Ιούλιο του 2016 έμειναν οι Ιταλοί, ο διαγωνισμός της ΕΕΣΣΤΥ έμεινε άγονος κι επαναπροκηρύχθηκε ενάμισι μήνα μετά, με σαφώς διαφορετικά πια δεδομένα.

    Αν και όλοι πίστευαν ότι και η δεύτερη σιδηροδρομική εταιρεία θα καταλήξει στην αγκαλιά των Ιταλικών Σιδηρόδρομων, οι νέοι ιδιοκτήτες διαπραγματεύτηκαν σκληρά το deal, βάζοντας μάλιστα στον πάγο τον διαγωνισμό για την ΕΕΣΣΤΥ μέχρι την ολοκλήρωση της μεταβίβασης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το ελληνικό δημόσιο. Παρά τις φήμες περί ανανεωμένου ενδιαφέροντος της γαλλικής Alstom και των Ρωσικών Σιδηρόδρομων, στην αρχική εκδήλωση ενδιαφέροντος έφτασαν οι Ιταλοί και η ŠKODA TRANSPORTATION. Μόνος διεκδικητής τελικά στη δεύτερη φάση του διαγωνισμού ήταν η ΤΡΑΙΝΟΣΕ υπό την ομπρέλα του Ομίλου FSI.

    Προίκα της ΕΕΣΣΤΥ αποτελεί η σύμβαση ύψους 25 εκατ. που έχει με την ίδια την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για τη συντήρηση του τροχαίου υλικού, το οποίο και μισθώνεται από τη ΓΑΙΑΟΣΕ (1.160 μονάδες), για 5 χρόνια με option 5 επιπλέον. Κλειδί για την option αποτελεί η σύμβαση παροχής δημόσιας υπηρεσίας, με λίγα λόγια οι άγονες γραμμές στις οποίες σημειωτέον σήμερα εντάσσεται το σύνολο του ενεργού σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.

    Επενδύσεις 25 εκατ. ευρώ στη συντήρηση φέρνει το deal

    Σε επίσκεψή του στην Αθήνα, ο τότε ισχυρός άνδρας των Ιταλικών Σιδηροδρόμων, πρώην διευθύνων σύμβουλος κ. Ρενάτο Ματσοντσίνι, είχε πει μιλώντας σε εκπροσώπους του Τύπου, ότι οι επενδύσεις που θα ακολουθήσουν την απόκτηση της ΕΕΣΣΤΥ ανέρχονται σε 25 εκατ. ευρώ. Η πρόθεση δε για συγχώνευση των δυο εταιρειών, φάνηκε κι από μετέπειτα δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, κ. Φίλιππου Τσαλίδη, ο οποίος έκανε λόγο για τη δημιουργία ενός σιδηροδρομικού ομίλου.

    Η απόκτηση και ο εκσυγχρονισμός της εταιρείας συντήρησης τροχαίου υλικού κρίνονται απαραίτητα για την αναβάθμιση των υπηρεσιών που προσφέρει η ίδια η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Αυτό γιατί ακόμη και ορισμένα από τα νέα τρένα που σχεδιάζει ο ιταλικός όμιλος να φέρει στην Ελλάδα, μήκους 200 μ., δεν μπορούν να υποστηριχθούν από τις υπάρχουσες εγκαταστάσεις συντήρησης. Στις άμεσες επενδύσεις θα είναι η ανανέωση του εξοπλισμού με γνώμονα την ασφάλεια και τις υψηλού επιπέδου συνθήκες εργασίας.

    Ολοκλήρωση ενός κύκλου στρατηγικών επιλογών για το ΤΑΙΠΕΔ

    «Ολοκληρώνουμε έναν κύκλο στρατηγικών επιλογών του Ταμείου για την αναβάθμιση του ελληνικού σιδηρόδρομου μέσα από την αξιοποίηση και της ΕΕΣΣΤΥ μετά την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, που θα επιφέρει την ενίσχυση του ρόλου της Ελλάδας ως κόμβου μεταφορών και διαμετακομιστικού εμπορίου. Πεποίθησή μας είναι ότι και στην ΕΕΣΣΤΥ θα καταγραφούν σύντομα θετικά αποτελέσματα όπως είναι ήδη ορατά στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την εξαγορά της από την Ferrovie Dello Stato Italiane» δήλωσε με την ευκαιρία της ολοκλήρωσης της πώλησης ο εκτελεστικός πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ κ. Άρης Ξενόφος.

    Με τη σειρά του, ο διευθύνων σύμβουλος του Ταμείου, κ. Ριχάρδος Λαμπίρης ανέφερε: «Αυτή η στρατηγική συνεργασία διασφαλίζει την αναβάθμιση του ρόλου και την περαιτέρω ανάπτυξή της ΕΕΣΣΤΥ και αποτελεί ακόμη μια επιτυχία για το πρόγραμμα ιδιωτικοποίησης της Ελληνικής Δημοκρατίας. Οφείλουμε να αναγνωρίσουμε την αποφασιστική συμβολή όλων εκείνων που εργάστηκαν για να καταστήσουν δυνατή αυτή τη συμφωνία και ιδιαίτερα την Εταιρεία και το προσωπικό της, την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, την ΓΑΙΑΟΣΕ, καθώς και την αφοσιωμένη ομάδα του ΤΑΙΠΕΔ που εφαρμόζει τη στρατηγική της Ελληνικής Δημοκρατίας για τον εκσυγχρονισμό και την αναβάθμιση των υποδομών της χώρας».

    Οικονομία
    Σίβυλλα
    • Έντυπη έκδοση Η Mykonian μεταφορά Brancusi Ο μεγαλοβιομήχανος, χρυσός κληρονόμος Φίφης Δελμούζος-Κασσανδρής δοκίμασε ένα μικρό κομμάτι από το περουβιανής προέλευσης φιλέτο του. Τον παρακολουθούσα μέσα... ΣΙΒΥΛΛΑ
    Helios Kiosk