Πόσο καιρό εργάζεστε για τοprojectτης νέαςSupra;
«Από το 2012, σχεδόν επτά χρόνια. Ο τυπικός κύκλος εξέλιξης ενός αυτοκινήτου είναι τρία χρόνια, ωστόσο στην προκειμένη περίπτωση θέλαμε να είμαστε απολύτως σίγουροι ότι όλα είναι όπως ακριβώς θέλουμε».
Είχατε πει για τοGT86 ότι πρόκειται για ένα αυτοκίνητο που σας πάθιασε. Θα μπορούσατε να πείτε το ίδιο και για τη νέαSupra;
«Φυσικά. ΣτηSupraδιοχετεύσαμε όλο μας το πάθος. Πριν από τοGT86, ηToyotaδεν είχε ασχοληθεί για αρκετά χρόνια με την κατασκευή ενόςsportscar, κατ’ επέκταση έπρεπε να καλύψουμε αρκετό έδαφος. Εχοντας ήδη την πείρα από την εξέλιξη τουGT86, στηSupraξεκινήσαμε από πολύ υψηλότερο επίπεδο. Αυτό σημαίνει επίσης ότι στοχεύουμε και σε πολύ υψηλότερο επίπεδο».
Ο στόχος ήταν να δημιουργήσετε έναν «μεγαλύτερο αδελφό» για τοGT86;
«ΟAkioToyodaέλεγε πάντα ότι θα του άρεσε να υπάρχουν Τρία Αδέλφια, με τοGT86 να καταλαμβάνει τη θέση του μεσαίου και τοSupraτη θέση του μεγάλου αδελφού. Οπως αντιλαμβάνεστε, αυτό που επιχειρούμε με τοSupraείναι να είναι ανώτερο σε όλα τα επίπεδα. Για παράδειγμα, το κοινό έδειξε να έχει ιδιαίτερη αδυναμία στο χαμηλό κέντρο βάρους τουGT86. ΣτηSupraαυτό θα βρίσκεται ακόμα χαμηλότερα, ενώ η ακαμψία του πλαισίου είναι επίσης δύο φορές μεγαλύτερη σε σχέση με τοGT86.
Για την ακρίβεια, η ακαμψία τηςSupraείναι ανάλογη τουsupercarτηςLexus,LFA, και μάλιστα επετεύχθη χωρίς να χρειαστεί να καταφύγουμε στη λύση των ανθρακονημάτων, διατηρώντας έτσι το κόστος σε προσιτά επίπεδα. Αυτό ήταν και το πλέον απαιτητικό από τα επιτεύγματά μας και κάτι για το οποίο είμαι ιδιαίτερα περήφανος. Οταν περίμενα στην ουρά για την ανάβαση τουGoodwoodπεριστοιχισμένος από όλα αυτά τα συναρπαστικάsupercars, δεν μπόρεσα να μη σκεφθώ ότι παρ’ όλο που οδηγούσα μακράν το φθηνότερο αυτοκίνητο –κατ’ αναλογία ένα προς δέκα –η αντίδραση του κοινούήταν η θερμότερη.
Μεγαλύτερα σε σχέση με τοGT86 είναι και τα μετατρόχια. Αντιθέτως, αυτό που θα εντυπωσιάσει πολλούς είναι ότι το μεταξόνιο τηςSupraείναι μικρότερο σε σχέση με αυτό τουGT86. Ο λόγος είναι ότι σχεδιάσαμε τηSupraέχοντας κατά νου μια συγκεκριμένη αναλογία μεταξονίου/μετατροχίων, στοιχείο που μας βοήθησε να επιτύχουμε αυτήν ακριβώς την ισορροπία που αναζητούσαμε».
Ποια θεωρείτε ότι θα είναι η υποδοχή της νέας γενιάςSupra(Α90) από τους πιο σκληροπυρηνικούς λάτρεις του μοντέλου;
«Η αλήθεια είναι ότι ανυπομονώ να το μάθω. Από την εμπειρία μου με τοGT86, διαπίστωσα ότι ορισμένοι από τους ιδιοκτήτες του κλασικού ΑΕ86 αποδείχθηκαν ιδιαίτερα δύσκολοι. Ισως να ισχύσει το ίδιο και με τη νέαSupra. Ξέρω ότι έχει «ορκισμένους οπαδούς», ιδιοκτήτες προηγούμενων γενιών για τους οποίους θεωρείται «ιεροσυλία» και μόνο το γεγονός ότι υπάρχει νέα γενιά. Ωστόσο, προσωπικά είμαι ανοιχτόμυαλος και τους οφείλω σεβασμό. Ευελπιστώ να είναι και εκείνοι αρκούντως δεκτικοί προκειμένου να αναγνωρίσουν τα όσα έχει να προσφέρει το νέο μοντέλο -ακόμα και αν τους πάρει χρόνο να το αποδεχθούν».
Με δεδομένο ότι πρόκειται για την πέμπτη γενιά τηςSupra, μπορείτε να μας πείτε πέντε στοιχεία τα οποία θα επιθυμούσατε να γνωρίζουν οι λάτρεις του αυτοκινήτου;
«Πρώτα από όλα, ηSupraεξοπλιζόταν ανέκαθεν με εξακύλινδρο κινητήρα σε ευθεία διάταξη, και φυσικά το ίδιο θα ισχύσει και για το νέο μοντέλο. Δεύτερον, όλες οι προηγούμενες γενιές της υπάκουαν στην ίδια διάταξη, με τον κινητήρα τοποθετημένο μπροστά και την κίνηση στους πίσω τροχούς, κάτι που επίσης ισχύει με τη νέα Α90. Τρίτον, θα ήθελα να επιστήσω την προσοχή στον σχεδιασμό της. Πήραμε ορισμένα στοιχεία από την προηγούμενη γενιά και, παρ’ όλο που δεν πρόκειται για το ίδιοdesign, μεταφέραμε τόσα στοιχεία όσα χρειαζόταν ώστε να μπορεί να την ταυτοποιήσει κανείς άμεσα.
Τέταρτον, αν αναλογιστεί κανείς τις προηγούμενες γενιές, θα διαπιστώσει ότι καθεμία από αυτές υπήρξε συναρπαστική με τον δικό της τρόπο και σύμφωνα με τα μέτρα της εκάστοτε εποχής. Επιθυμία μας είναι να επιτύχουμε το ίδιο ακριβώς με το νέο μοντέλο και πιστεύω πως όταν διατεθεί από τη νέα χρονιά θα αποτελέσει ορόσημο για την κατηγορία του σε ό,τι αφορά τα οδηγικά του χαρακτηριστικά, ούσα το πιο διασκεδαστικό αυτοκίνητο για τον οδηγό του.
Επίσης, όσον αφορά τις τρέχουσες τάσεις, όλα έχουν να κάνουν με την αυτόνομη οδήγηση, την ηλεκτροκίνηση και την τεχνητή νοημοσύνη. Η σκοτεινή πλευρά τους είναι η πληθώρα νέων κανόνων, κάτι που με τη σειρά του περιορίζει τις δυνατότητές μας σε σχέση με την κατασκευή ενός πραγματικά συναισθηματικούsportscar. Ετσι, το πέμπτο στοιχείο που θέλω να μοιραστώ με το κοινό για τη νέαSupraείναι ότι θα αποτελέσει το τελευταίο δώρο τηςToyotaπρος αυτούς που αρέσκονται στον ήχο ενός βενζινοκινητήρα στα «κόκκινα»».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ