Η απόλυτη κυριαρχία των βενζινοκίνητων μοντέλων, η συνεχιζόμενη πτώση πωλήσεων των πετρελαιοκίνητων και το έντονο ενδιαφέρον των καταναλωτών για τα κάθε είδους ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποτελούν τα κυρίαρχα στοιχεία της περιόδου Ιανουαρίου – Μαρτίου στην ευρωπαϊκή ήπειρο, την πιο απαιτητική, οδηγικά, γωνιά του πλανήτη. Το τελευταίο μάλιστα δημιουργεί νέα δεδομένα τόσο σε επίπεδο τοπικών αγορών όσο κυρίως στην αναγκαιότητα ανάπτυξης υποδομών με ταχύτερους ρυθμούς προκειμένου να συντηρηθεί το ευνοϊκότερο για την ηλεκτροκίνηση κλίμα.

Η μάχη των αγορών

Η Γερμανία –η παραδοσιακά σημαντικότερη και μεγαλύτερη σε μέγεθος ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου –προσπέρασε την πρωτοπόρο σε πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων Νορβηγία δείχνοντας τον δρόμο σε Βρετανία, Γαλλία, Ιταλία και Ισπανία, τις τέσσερις χώρες που αποτελούν συνολικά βαρόμετρο για την αυτοκίνηση στην Ευρώπη.
Αν και η Νορβηγία παραμένει παράδειγμα προς μίμηση για τον τρόπο που ανέπτυξε την ηλεκτροκίνηση με την παροχή σημαντικών οικονομικών κινήτρων στους πολίτες της αξιοποιώντας και το δεδομένα υψηλότερο βιοτικό τους επίπεδο, η ανάπτυξη της γερμανικής αγοράς προς τη συγκεκριμένη κατεύθυνση θεωρείται μη αναστρέψιμη για δύο βασικούς λόγους: ο πρώτος αφορά τις διαρκείς απαγορεύσεις κυκλοφορίας πετρελαιοκίνητων οχημάτων στο κέντρο όλο και περισσότερων γερμανικών πόλεων και ο δεύτερος την ανάγκη απόσβεσης των τεράστιων επενδύσεων που υλοποιούνται από τις αυτοκινητοβιομηχανίες της χώρας στον τομέα της ηλεκτροκίνησης.

Το μεγάλο στοίχημα

Α
ν και επί χρόνια οι premium ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες παρακολουθούσαν την ανάπτυξη της αμιγώς ηλεκτροκίνητης Tesla σε όλον τον κόσμο, διεθνείς οίκοι θεωρούν ότι η «χρυσή εποχή» της αμερικανικής φίρμας φτάνει πλέον στο τέλος της, καθώς αυτή δεν θα καταφέρει να αντέξει στην προϊοντική, τιμολογιακή και τεχνολογική πίεση των ευρωπαίων κατασκευαστών. Αναφέρουν επίσης ότι οι καθυστερήσεις στην παραγωγή και τα ποιοτικά προβλήματα που ανακύπτουν συχνότερα το τελευταίο διάστημα σε μοντέλα της Tesla θα λειτουργήσουν αρνητικά στη συνείδηση των ευρωπαίων καταναλωτών και θα δημιουργήσουν ζωτικό χώρο για τα ηλεκτρικά μοντέλα της Mercedes-Benz, της BMW και του ομίλου VW στην Κίνα και στις ΗΠΑ. Εκεί όπου ούτως ή άλλως η ιδιοκτησία ή η χρήση ενός μοντέλου ευρωπαϊκής εταιρείας αποτελεί διαχρονικά ένδειξη κύρους και τελικά ζητούμενο.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ