Την ικανοποίηση τους από την συμπεριφορά και τη αποτελεσματικότητα του έμψυχου δυναμικού του συστήματος υγείας, εκφράζουν στην πλειοψηφία τους οι έλληνες ασθενείς, οι οποίοι όμως από την άλλη μεριά διαπιστώνουν σημαντικές ελλείψεις στις δομές τους του ΕΣΥ, οι οποίες δυσκολεύουν την καθημερινότητά τους.
Την ίδια στιγμή, οι ασθενείς, διαπιστώνουν έλλειψη σεβασμού των δικαιωμάτων τους από την πλευρά του Υπουργείου Υγείας, αλλά και σημαντικές καθυστερήσεις στην έγκαιρη είσοδο των νέων θεραπειών στη χώρα, ενώ δείχνουν ότι εμπιστεύονται τα γενόσημα σκευάσματα.
Τα παραπάνω αποτελούν τα βασικά συμπεράσματα της on line Πανελλήνιας Ποσοτικής Έρευνας που έγινε με τη συμμετοχή 64 Ομοσπονδιών – Συλλόγων Ασθενών (ανταπόκριση 60% στα σταλθέντα ερωτηματολόγια) την περίοδο 2/3 – 31/3/2017, από το Health Daily και την Global Link.
Η έρευνα επεδίωξε να εντοπίσει τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι χρόνιοι κυρίως ασθενείς όσον αφορά στην επαφή τους με το σύστημα υγείας. Οι ασθενείς μέσω των εκπροσώπων τους από τους επικεφαλείς των συλλόγων τους, κλήθηκαν να αξιολογήσουν τις υπηρεσίες που λαμβάνουν καθώς και το προσωπικό που εργάζεται στην ΠΦΥ αλλά και στα νοσοκομεία. Επίσης σημαντικά είναι και τα συμπεράσματα σχετικά με το σεβασμό των δικαιωμάτων των ασθενών από την πλευρά των εταίρων σε διάφορους χώρους της υγείας.
Σύμφωνα λοιπόν με τα συμπεράσματα:
7 στους 10 είναι απόλυτα ικανοποιημένοι με το ιατρονοσηλευτικό προσωπικό του ΠΕΔΥ όπως και με τη συμπεριφορά του διοικητικού προσωπικού.
2 στους 3 εξέφρασαν την ικανοποίησή τους σχετικά με την ευκολία να κλείνουν ραντεβού με το γιατρό της επιθυμητής ειδικότητας στη περιοχή που θέλουν, όμως
3 στους 4 εξέφρασαν δυσαρέσκεια όσον αφορά στη δυνατότητα να κλείσουν ραντεβού την ημέρα και ώρα που να τους βολεύει.
Επίσης όσον αφορά στη δευτεροβάθμια φροντίδα υγείας,
3 στους 4 εκφράζουν ικανοποίηση σχετικά με την επάρκεια της ενημέρωσης από το νοσοκομείο που νοσηλεύονται για την πορεία της υγείας τους,
9 στους 10 είναι συνολικά είμαι ικανοποιημένοι από τη συμπεριφορά του Ιατρονοσηλευτικού προσωπικού του νοσοκομείου και
7 στους 10 από το διοικητικό προσωπικό
Αλλά, συνολικά 6 στους 10 αναφέρουν συχνή έλλειψη υπηρεσιών κατά τη νοσηλεία τους στο νοσοκομείο αποδιδόμενη κυρίως στην έλλειψη προσωπικού (63%), την έλλειψη του κατάλληλου τεχνικού εξοπλισμού (59%) και την έλλειψη κλινών (55%).
Σχετικά με τα φάρμακα:
Η συντριπτική πλειοψηφία των ασθενών (9 στους 10) θεωρεί ότι τα καινοτόμα φάρμακα είναι άκρως απαραίτητα για την αντιμετώπιση δύσκολων ασθενειών όπως η δική τους.
Επίσης οι 6 στους 10 εμπιστεύονται απόλυτα τα γενόσημα.
Ενώ οι 6 στους 10 εκφράζουν δυσαρέσκεια όμως για το πόσο γρήγορα τα καινοτόμα φάρμακα φθάνουν στην Ελλάδα, αμέσως μετά την έγκριση τους από τις Ευρωπαϊκές αρχές.
Οι 7 στους 10 επίσης εκφράζουν δυσαρέσκεια για το ποσοστό συμμετοχής τους στην αγορά των φαρμάκων τους.
Ενώ σχεδόν όλοι αναφέρουν ότι βρίσκουν συχνά ή αρκετές φορές τα φάρμακά τους στα ιδιωτικά φαρμακεία, όταν αντίστοιχα 1 στους 5 δηλώνει ότι δεν τα βρίσκει συχνά στα φαρμακεία των νοσοκομείων .
Τέλος οι 6 στους 10 εκπρόσωποι ασθενών αναφέρουν ότι η Φαρμακοβιομηχανία και οι Διοικήσεις των νοσοκομείων ανταποκρίνονται συχνότερα στις προτάσεις, τις συστάσεις και τις ιδέες των Συλλόγων.
Ενώ μόνο 4 στους 10 απαντά το ίδιο για το Υπουργείο Υγείας και τον ΕΟΠΥΥ.