Ελάχιστα αυτοκίνητα στο μέγεθος του XC90 μπορούν να θεωρηθούν γοητευτικά στον δρόμο με ξεκάθαρα οδηγικά κριτήρια. Είναι μάλλον ουτοπικό λόγω όγκου και βάρους να περιμένεις από τέτοια SUV να σε εμπνεύσουν να οδηγήσεις «δυναμικά». Ακόμη και αν το κάνουν, λόγω αισθητικής ή παράδοσης μιας φίρμας, δεν είναι απαραίτητο ότι τελικά θα ανταποκριθούν στις προσδοκίες σας.
Η πρώτη γενιά του XC90 –το 2002 –δεν τα κατάφερνε. Το σημερινό XC90, όχι απλώς μπορεί, αλλά σε ενθαρρύνει κιόλας ανάλογα με την έκδοση ισχύος που θα επιλέξεις. Ανεξάρτητα από την απόδοση ή το καύσιμο του κινητήρα του, στην έκδοση εξοπλισμού R-Design το κορυφαίο πολυτελές SUV με μοτέρ αποκλειστικά 2,0 λίτρων στον κόσμο, διαθέτει όλα όσα χρειάζονται για να βιώσεις την οδήγηση διαφορετικά.
Αυτή τη διαφορετικότητα υπογραμμίζουν στοιχεία εξοπλισμού, όπως η μάσκα με μαύρο γυαλιστερό χρώμα με μεταλλικό πλαίσιο, το μπροστινό σπόιλερ, οι εξωτερικοί καθρέπτες με ματ ασημί φινίρισμα και οι εντυπωσιακές ζάντες αλουμινίου 20 ή 22 ιντσών.
Προσπερνώντας τις τελευταίες, λόγω της ποιότητας των ελληνικών δρόμων, εστιάζουμε στον σπορ διάκοσμο του εσωτερικού, όπου ανάμεσα στα άλλα ξεχωρίζουν τα καταπληκτικά σπορ καθίσματα με τις ηλεκτρικές προεκτάσεις στα έδρανα. Και μόνο για αυτά, η έκδοση R-Design αποτελεί δίχως αμφιβολία τη δική μας προτεινόμενη επιλογή ανάμεσα σε εκείνες του XC90 –γυρίζοντας την πλάτη ακόμη και στην πολυτελέστερη όλων με τα διακριτικά Inscription.
Στο ερώτημα «σε ποια έκδοση ισχύος;» η απάντηση είναι διπλή: αν δίνετε προτεραιότητα στη διαχρονικά χρήσιμη οικονομία καυσίμου, η επιλογή μας είναι η έκδοση D5 των 235 ίππων με τα 480 Nm ροπής. Αν οι 320 ίπποι της έκδοσης βενζίνης T6 αποτελούν ζητούμενο, τότε επιλέξτε αυτή. Οι τιμές πώλησης είναι σχεδόν πανομοιότυπες.
Ειδοποιός διαφορά


Και στις δύο, το πλεόνασμα ισχύος αναδεικνύει τον ρόλο που διαδραματίζει το σύστημα τετρακίνησης –με ηλεκτροϋδραυλικά ελεγχόμενο συμπλέκτη Haldex πέμπτης γενιάς –στον ψυχολογικό τομέα, προσδίδοντας τη βεβαιότητα ότι σε συνδυασμό με τα ηλεκτρονικά συστήματα επιτήρησης της οδικής συμπεριφοράς μπορεί να διαχειρισθεί τα λάθη του οδηγού, αρκεί αυτός να μη θέσει σε αμφισβήτηση τους νόμους της Φυσικής. Σημειώστε μια λεπτομέρεια: η έκδοση R-Design δεν είναι η σωστή για εσάς αν SUV και τετρακίνηση σημαίνει να οδηγείτε συχνά εκτός δρόμου.
Το 45άρι προφίλ των ελαστικών στους τροχούς των 20 ιντσών αποτελεί ανασταλτικό παράγοντα για τέτοιες δραστηριότητες. Αντίθετα, δεν επηρεάζει τη δεδομένη άνεση που παρέχει το XC90 σε καθημερινές συνθήκες κίνησης ενώ λειτουργεί πολύ αποτελεσματικά σε καλό οδόστρωμα οδηγώντας τουλάχιστον σβέλτα. Στο τελευταίο συμβάλλουν ασφαλώς και τα προγράμματα οδήγησης από τα οποία μπορείτε να επιλέξετε μέσω του περιστροφικού διακόπτη Drive Mode. Στην περίπτωσή μας τα Dynamic και Comfort αποδείχθηκαν τα δημοφιλέστερα, ανάλογα με το ζητούμενο της στιγμής.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ