Σε ένα αυτοκίνητο σαν αυτό, το συμπέρασμα εξάγεται πολύ εύκολα, για αυτό και ξεκινώ από… το τέλος. Η C-Class Cabriolet διαθέτει ό,τι ακριβώς θα περίμενε κανείς από μια ανοιχτή Mercedes-Benz. Είναι εξαιρετικά υλοποιημένη, δείχνει θεσπέσια με την οροφή κατεβασμένη και μπορεί πολύ εύκολα να λειτουργήσει ως καθημερινό αυτοκίνητο χωρίς «ιδιοτροπίες» –πλην μίας: τα 335 λίτρα του χώρου αποσκευών με την υφασμάτινη αναδιπλούμενη οροφή σε πλήρη ανάπτυξη μειώνονται στα 260 λίτρα, αν αποφασίσεις να την ανοίξεις. Αριθμός λογικός για τα μέτρα της κατηγορίας, αλλά στην πράξη το πορτμπαγκάζ γίνεται πια ρηχό, με ό,τι αυτό σημαίνει για τα πράγματα που μπορείς να τοποθετήσεις εκεί.
Πέρα από αυτό, δεν υπάρχει κανένα αντικειμενικό ψεγάδι σε ένα αυτοκίνητο που θα διατίθεται στην ελληνική αγορά σε πέντε εκδόσεις ισχύος με κινητήρες βενζίνης (1.595 κ.εκ. με 156 ίππους στη C 180, 1.991 κ.εκ. με 184 ίππους στη C 200, 211 ίππους στη C 250 και 245 ίππους στη C 300, 2.996 κ.εκ. με 333 ίππους στη C 400), δύο πετρελαιοκινητήρες (2.143 κ.εκ. με 170 ίππους στη C 220 d και με 204 ίππους στη C 250 d) και τρεις εκδόσεις βενζίνης με την υπογραφή της AMG. Η C 43 4MATIC αποδίδει 367 ίππους, η C 63 έχει ισχύ 476 ίππους και η C 63 S μόλις 510 ίππους με 700 Nm ροπής.
Η τελευταία συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο 7 σχέσεων ενώ για τις υπόλοιπες αναμφίβολα η σωστή επιλογή είναι το, προαιρετικό στις περισσότερες περιπτώσεις, 9G-Tronic των εννέα ταχυτήτων.
Η πολυτέλεια της επιλογής
Είναι η πρώτη φορά που η γκάμα της C-Class διαθέτει έκδοση Cabriolet, στην οποία ξεχωρίζει το μοτέρ βενζίνης των 1.595 κ.εκ. με τους 156 ίππους στη C 180, που δεν ήταν ωστόσο παρούσα στην πανευρωπαϊκή οδηγική παρουσίαση στην Τεργέστη. Η πιο «γήινη» έκδοση για την ελληνική πραγματικότητα εκεί ήταν η C 250 d των 204 ίππων με το 9G-Tronic, τα 500 Nm ροπής ήδη από τις 1.600 σ.α.λ. και τη δυνατότητα να κινείται περισσότερο από σβέλτα συνδυάζοντας επιδόσεις και οικονομία καυσίμου. Τα 7,2 δευτερόλεπτα της επιτάχυνσης από στάση λένε πολλά για την αξία αυτής της έκδοσης αλλά οι ενδιάμεσες επιταχύνσεις της λένε ακόμη περισσότερα σε πραγματικές συνθήκες, εκεί όπου τα επιπλέον 125 κιλά βάρους –λόγω των ενισχύσεων που έχει δεχθεί το ανοιχτό αμάξωμα –«κρύβονται» με επιτυχία.
Για τα δεδομένα των ανοιχτών τετραθέσιων αυτοκινήτων η ποιότητα κύλισης, ο τρόπος που το αυτοκίνητο ανταποκρίνεται στην πίεση, είναι εντυπωσιακά, χωρίς τριγμούς και υποψίες στρεβλώσεων, απόδειξη ότι το επιπλέον βάρος των ενισχύσεων άξιζε τον κόπο ως το τελευταίο κιλό.
Ακόμη και στις «εξεζητημένες» για τα μέτρα της cabriolet κατηγορίας AMG εκδόσεις, αυτή η C-Class με την υφασμάτινη οροφή αποδεικνύει ότι η «προίκα» που μοιράζεται με τη C-Class Coupe σε επίπεδο οδικής συμπεριφοράς είναι εξαιρετικά πολύτιμη.
Τη στιγμή δε που ενδεχομένως θα αναζητήσεις κάτι περισσότερο από το σύστημα διεύθυνσης, το σύστημα παραμετροποίησης της λειτουργίας των υποσυστημάτων Dynamic Select σου επιτρέπει να επιλέξεις μεταξύ των προγραμμάτων Sport και Sport+ αποκομίζοντας ακόμη περισσότερη αίσθηση και μεγαλύτερη σαφήνεια σε κάθε λεπτομέρεια.
Το κρίσιμο ερώτημα
Η απάντηση είναι καταφατική. H C-Class Cabriolet είναι πραγματικά τετραθέσια, με «εσωτερικό» εφάμιλλο των υπολοίπων εκδόσεων του μοντέλου και στοιχεία εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας που έρχονται αυτούσια από τα μεγαλύτερα μοντέλα της γερμανικής φίρμας. Μένει πια να δούμε τις επόμενες εβδομάδες πώς θα συμπεριφέρεται η C 180 στους δικούς μας δρόμους, αφού η C-Class Cabriolet αναμένεται τον Ιούλιο στην Ελλάδα. Το ίδιο και οι τιμές της.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ