Νορβηγία: Στοπ στα βενζινοκίνητα έως το 2025

Ενώ οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων καλπάζουν στη Νορβηγία, η χώρα των φιορδ μελετά το ενδεχόμενο να… μηδενίσει σε ορίζοντα δεκαετίας την κυκλοφορία αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσεως.

Ενώ οι πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων καλπάζουν στη Νορβηγία, η χώρα των φιορδ μελετά το ενδεχόμενο να… μηδενίσει σε ορίζοντα δεκαετίας την κυκλοφορία αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσεως.
Το σχέδιο για την υποχρεωτική ηλεκτροκίνηση στη χώρα μετά το 2025 αποκάλυψε η ημερήσια νορβηγική εφημερίδα «Dagens Næringsliv». Σύμφωνα με το γαλλικό οικονομικό φύλλο «Les Echos», το σχέδιο στηρίζουν ρητά το Δημοκρατικό και το Φιλελεύθερο Κόμμα, ενώ το ακροδεξιό Κόμμα της Προόδου δεν επιβεβαίωσε κάτι τέτοιο.
Το σχέδιο, αν εγκριθεί τελικά, θα εφαρμοστεί σταδιακά, κάτι που σημαίνει ότι τα βενζινοκίνητα, πετρελαιοκίνητα και υγραεριοκίνητα οχήματα που κυκλοφορούν σήμερα δεν θα εξαφανιστούν μεμιάς.
Η Νορβηγία είναι μια απο τις μεγαλύτερες χώρες παραγωγής πετρελαίου στην Ευρώπη – είναι γνωστό, άλλωστε, ότι τις τελευταίες τρεις δεκαετίες έχει μετατραπεί χάρη στο πετρέλαιο σε μια από τις πλουσιότερες χώρες του πλανήτη. Παρά ταύτα, τα καύσιμα των αυτοκινήτων είναι πανάκριβα στην εγχώρια αγορά και ήδη οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων αντιστοιχούν στο ένα τρίτο των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στη χώρα.
Δίνοντας σημαντικά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου, όπως ατέλειες φόρων και διοδίων ή και δωρεάν στάθμευση στους δρόμους, η κυβέρνηση του Όσλο κατάφερε να αυξήσει τις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων οχημάτων κατά 24% μέσα σε μία μόνο χρονιά. Όπως γράφει η γαλλική «Le Figaro», οι απωλειες φορολογικών εσόδων από τα κίνητρα για την προώθηση της ηλεκτροκίνησης άγγιξαν τα 300 εκατ. δολάρια το 2014.
Κίνητρα και στη Γαλλία
Η γαλλική εφημερίδα σημειώνει ότι και η γαλλική κυβέρνηση έχει υιοθετήσει κίνητρα υπέρ της ηλεκτροκίνησης. Από τον περασμένο Απρίλιο έχει μειωθεί σημαντικά η φορολόγηση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, ενώ ο Δήμος του Παρισιού έχει αναπτύξει συστήματα ενοικίασης ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης, όπως είναι το Autolib, το Utilib και το Belib, που είναι πολύ δημοφιλή.
Το γαλλικό κράτος δίνει επίσης μπόνους 10.000 ευρώ στον αγοραστή ηλεκτρικού αυτοκινήτου αν ταυτόχρονα πουλήσει ένα ντιζελοκίνητο κάτω των 10 ετών που έχει στην κατοχή του. Το δημοφιλέστερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στη Γαλλία (με μερίδιο 50% στην αγορά τον Απρίλιο του 2016) είναι το Renault Zoé.
Οικονομία
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk