Μετά την πλήρη ανάπτυξη της σειράς 90, η οποία περιλαμβάνει τo SUV XC90, το sedan S90 και το Wagon V90, οι Σουηδοί άλλαξαν εντελώς προσανατολισμό επενδύοντας ταυτόχρονα σε δύο τομείς: στη διεύρυνση της γκάμας της σειράς 40 και στην προσθήκη ηλεκτρικών και plug-in υβριδικών εκδόσεων, επιλογή που θα συμβάλει στην επίτευξη του στόχου που έχουν θέσει για την πώληση ενός εκατομμυρίου αυτοκινήτων με αυτή την τεχνολογία ως το 2025.
Τα πρώτα προϊοντικά αποτελέσματα της νέας στρατηγικής αποκαλύφθηκαν στα μέσα Μαΐου στο Γκέτεμποργκ, με τη μορφή των πρωτότυπων μοντέλων 40.1 και 40.2 τα οποία βασίζονται στη νέα πλατφόρμα CMA, τη δεύτερη μετά την SPA που εξέλιξε η Volvo τα τελευταία έξι χρόνια μετά το επιχειρηματικό διαζύγιο με τη Ford.
Το πρώτο XC40


Το concept car με τα διακριτικά 40.1 έχει ξεκάθαρα crossover καταβολές, μήκος 4,39 μέτρα και εμφανείς αναφορές στο αμάξωμα του XC90 παρά τις έντονες ακμές και το διαφορετικό πίσω τμήμα. Χρησιμοποιώντας τον τίτλο XC40 θα διατηρήσει στην έκδοση παραγωγής το σχήμα και τις αναλογίες του πρωτότυπου οχήματος απορρίπτοντας εξεζητημένες επιλογές όπως η αντικατάσταση των εξωτερικών καθρεπτών από τις κάμερες που ενσωματώθηκαν στις μπροστινές πόρτες προφανώς για λόγους εντυπωσιασμού.
Η παραγωγή του XC40 αναμένεται να ξεκινήσει σε περίπου έναν χρόνο από σήμερα, με μια γκάμα μηχανικών συνόλων που πέρα από τους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου θα περιλαμβάνει την plug-in υβριδική έκδοση T5 Twin Engine στην οποία ένας νέος τρικύλινδρος turbo κινητήρας βενζίνης 1,5 λίτρου, ισχύος 180 ίππων θα συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα 55 kW, απόδοσης 75 ίππων. Τη διαχείριση της συνδυαστικής απόδοσης των 250 ίππων αναλαμβάνει το επίσης νέο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων ενώ η μπαταρία των 9,7 kWh τοποθετημένη κατά μήκος του αμαξώματος εξασφαλίζει αυτονομία κίνησης σχεδόν 50 χιλιομέτρων αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια.
Σε δηλώσεις του ο Hakay Samuelsson, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Volvo Cars, φάνηκε βέβαιος ότι αυτή η plug-in υβριδική υλοποίηση του XC40 θα αποδειχθεί στο μέλλον οικονομικότερη επιλογή για τους υποψήφιους αγοραστές από μια αντίστοιχων δυνατοτήτων πετρελαιοκίνητη έκδοση, καθώς η εξέλιξη των diesel κινητήρων καθίσταται ολοένα και πιο ακριβή εξαιτίας των ορίων εκπομπών ρύπων που πρέπει να πληρούν.
Παρά τις σαφείς ενδείξεις για τη μορφή που θα έχει το XC40 ως μοντέλο παραγωγής δεν υπάρχει καμία ορατή απόδειξη της αισθητικής που θα υιοθετηθεί στο εσωτερικό του, πέρα από τη σχεδόν αυτονόητη σχέση που θα υπάρχει με το μεγαλύτερο XC90, στο οποίο κυριαρχεί η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής. Μένει ωστόσο να δούμε αν αυτή στο XC40 θα βρίσκεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων.
Το αίνιγμα 40.2


Το δεύτερο πρωτότυπο της Volvo προκαλεί τη μεγαλύτερη έκπληξη καθώς η σχεδίασή του δεν έχει καμία στυλιστική αναφορά σε προηγούμενα μοντέλα της φίρμας. Η επιλογή των δυόμισι όγκων, η μεγάλη πέμπτη πόρτα του χώρου αποσκευών και ο χαρακτηρισμός «notchback» από τον Thomas Ingenlath, αντιπρόεδρο της εταιρείας και επικεφαλής του τμήματος σχεδίασης, καταδεικνύουν την απόπειρα δημιουργίας ενός σχήματος πολύ διαφορετικού από εκείνα που υπάρχουν σήμερα στη σειρά V.
«Επιθυμούσαμε να κάνουμε ένα διαφορετικό βήμα, πέρα από τα παραδοσιακά sedan μοντέλα. Θα δούμε ποιες θα είναι οι αντιδράσεις του κόσμου» επεσήμανε ο H. Samuelsson για το μέλλον του Volvo 40.2, η παραγωγή του οποίου θα απέχει χρονικά εκείνης του XC40. Ωστόσο, η είσοδός του στην παγκόσμια αγορά κρίνεται από τους Σουηδούς απαραίτητη για την επίτευξη του στόχου πώλησης 800.000 Volvo ετησίως, καθώς το σημερινό V40 δεν διατίθεται στις ΗΠΑ, όπου λατρεύουν τα sedan αυτοκίνητα.
«Μη με ρωτάτε για το πώς θα ονομάζεται ως μοντέλο παραγωγής το 40.2. Ευτυχώς η ονοματοδοσία των αυτοκινήτων μας δεν βρίσκεται στις αρμοδιότητές μου. Θυμηθείτε πάντως ότι δεν παρουσιάζουμε πρωτότυπα που δεν θα βγουν στην παραγωγή» υπογραμμίζει ο Τ. Ingenlanth, ο οποίος απέκλεισε το ενδεχόμενο να μην υπάρχει στο μέλλον ένα πεντάθυρο hatchback V40 με τη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα.
Ασχέτως ονόματος πάντως το μήκους 4,5 μέτρων πρωτότυπο 40.2 βασίζεται στην πλατφόρμα CMA και θα διατίθεται και ως αμιγώς ηλεκτροκίνητο με αυτονομία κίνησης 350 χιλιομέτρων, την οποία εξασφαλίζει η τοποθέτηση μιας μεγαλύτερης μπαταρίας όπως αυτή φαίνεται τοποθετημένη στη φωτογραφία.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ