Υπάρχουν δύο τρόποι θεώρησης του ηλεκτροκίνητου Leaf: ως περιττή πολυτέλεια σε μια χώρα όπως η Ελλάδα χωρίς καμία υποδομή και κανένα σχέδιο για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης ή ως το επί σειρά ετών best seller στην κατηγορία του στην ευρωπαϊκή αγορά.
Ο δεύτερος λόγος σε συνδυασμό με την πρόσφατη αναβάθμισή του σε επίπεδο αυτονομίας μάς οδήγησε ξανά στη Γηραιά Αλβιώνα για να δούμε τι πραγματικά άλλαξε σε αυτό.
Διατηρώντας στην γκάμα της την έκδοση με την μπαταρία των 24 kWh, η Nissan προσέθεσε μία ακόμη έκδοση, εκείνη των 30 kWh, επεκτείνοντας τις δυνατότητες κίνησης του μοντέλου κατά 25%.
Ετσι η θεωρητική αυτονομία του αυξήθηκε από τα 198 στα 248 χιλιόμετρα, αν και στην πράξη μια πλήρης φόρτιση αρκεί για την κάλυψη σχεδόν 160-190 χιλιομέτρων. Η διαφορά φαίνεται μικρή αλλά η καθημερινότητα με ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αλλάζει τον τρόπο με τον οποίο αξιολογούμε τις αποστάσεις.
Αυτό που δεν άλλαξε είναι η υποδειγματική άνεση του Leaf, ο εξαιρετικός χώρος στα πίσω καθίσματα δεδομένου του μεγέθους του αυτοκινήτου –με μήκος 4,445 μέτρα –και τα 370 λίτρα όγκου στον χώρο αποσκευών.
Τα σκληρά πλαστικά του ταμπλό και η συγκρατημένη σχεδίαση δημιουργούν μια παλιομοδίτικη εντύπωση, στοιχείο εντελώς αντιφατικό αν σκεφθείς την τεχνολογία που υιοθετείται. Μία ακόμη αντίφαση εντοπίζεται στην αίσθηση του τιμονιού, αλλά κάπου εδώ τελειώνουν οι αφορμές για κριτική καθώς το Leaf κάνει πολύ εύκολα όλα εκείνα για τα οποία πραγματικά κατασκευάστηκε.
Είναι πολύ ήσυχο στον δρόμο, σταθερό στις υψηλότερες ταχύτητες, απίστευτα σβέλτο και ικανό να επιταχύνει σχεδόν με τη σκέψη λόγω της διαθέσιμης ροπής από την πρώτη στιγμή. Για την ιστορία, η διαδικασία 0-100 χλμ./ώρα απαιτεί 11,5 δευτερόλεπτα, παρά τα επιπλέον 21 κιλά βάρους στην ικανότερη έκδοσή του με την ισχύ των 110 ίππων.
Η ιδιαιτερότητα της σχεδίασής του το καθιστά σχεδόν κλασικό για τον ιστορικό του μέλλοντος, ενώ τα οικονομοτεχνικά δεδομένα που ισχύουν στην Αγγλία ουσιαστικά ορίζουν και το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Η απόκτησή του εκεί επιχορηγείται με 5.000 στερλίνες και οι τιμές πώλησης ξεκινούν από τα 27.945 ευρώ για την έκδοση 24 kWh και από 32.800 ευρώ για την έκδοση 30 kWh.
Στις τιμές δεν περιλαμβάνεται η ενοικίαση της μπαταρίας –περίπου 90 ευρώ μηνιαίως -, μια μέθοδος πολύ καθησυχαστική για εκείνους που αμφιβάλλουν για τη διάρκεια ζωής της ή το κόστος αντικατάστασης σε περίπτωση βλάβης, αν και η εγγύηση που παρέχεται είναι αναμφίβολα εντυπωσιακή για μοντέλο αυτής της κατηγορίας: οκτώ χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ