Dr. Peter Mertens: Τόλμη και καινοτομία

«Η πρόθεσή μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα αισθητικό σύνολο λίγο διαφορετικό από τις συνήθεις νόρμες της κατηγορίας.

«Η πρόθεσή μας ήταν να δημιουργήσουμε ένα αισθητικό σύνολο λίγο διαφορετικό από τις συνήθεις νόρμες της κατηγορίας. Οταν αποφασίσαμε να εξελίξουμε μια νέα μικρή αρχιτεκτονική προκειμένου να εισέλθουμε δυναμικά σε παγκόσμιο επίπεδο στο C Segment – διότι ουσιαστικά τώρα είμαστε αγκιστρωμένοι στην Ευρώπη με αυτοκίνητα όπως το V40 – πραγματοποιήσαμε έναν τεράστιο όγκο έρευνας και συνεντεύξεων με δυνητικούς ιδιοκτήτες της συγκεκριμένης κατηγορίας οχημάτων και κατόχους ανταγωνιστικών μοντέλων Audi, Mercedes-Benz και BMW.
Τα συμπεράσματα που προέκυψαν ήταν ομοιογενή σε Ευρώπη, ΗΠΑ και Ασία οδηγώντας μας σε τέσσερις βασικές αρχές: η πρώτη από αυτές είναι το ηχηρό και εκφραστικό design, όχι με την έννοια της διακριτικής κομψότητας αλλά με εκείνη της έντονης παρουσίας.
Το δεύτερο στοιχείο που προέκυψε είναι η χρηστικότητα σε επίπεδο καθημερινότητας. Στο πλαίσιο της έρευνας ζητήσαμε από ανθρώπους να μας στείλουν φωτογραφίες από το περιεχόμενο του πορτ μπαγκάζ τους και πραγματικά δεν θα πιστεύατε στα μάτια σας βλέποντας τι συνηθίζουν να μεταφέρουν οι άνθρωποι στα αυτοκίνητά τους σε καθημερινή βάση.
Ενα άλλο ζητούμενο από ανθρώπους που οδηγούν ή επιθυμούν να αποκτήσουν SUV της συγκεκριμένης κατηγορίας είναι η αίσθηση αυξημένου ελέγχου και κυριαρχίας που δίνουν τα συγκεκριμένο οχήματα. Με αυτό ακριβώς το σκεπτικό σχεδιάστηκαν και οι αναλογίες του αυτοκινήτου.
Το τέταρτο ζητούμενο ήταν ότι παρ’ όλα αυτά πρέπει να πρόκειται για ένα αυτοκίνητο αστικών διαστάσεων, άρα σε καμία περίπτωση να μην έχει μεγάλο μήκος το οποίο θα λειτουργούσε ανασταλτικά για την ευελιξία του στην πόλη.
Ενα ακόμη σημαντικό στοιχείο που συνυπολογίσαμε ήταν φυσικά η συνδεσιμότητα. Οι δυνάμει αγοραστές των αυτοκινήτων της συγκεκριμένης κατηγορίας και η ηλιακή ομάδα στην οποία απευθύνονται δεν την αναφέρουν καν ως ζητούμενο, πολύ απλά γιατί τη θεωρούν δεδομένη. Δεν μπορείς να την παραβλέψεις, διαφορετικά το μοντέλο σου εξαιρείται αυτομάτως από τη διαδικασία επιλογής του.
Ενα επίκαιρο στοιχείο που προέκυψε από την έρευνα είναι η ηλεκτροκίνηση που αποκτά ολοένα και περισσότερη απήχηση. Ειδικά για την κατηγορία του Concept 40.2, το οποίο μοιράζεται τις ίδιες αρχές με το XC40.
Διαθέτει τεράστιο χώρο αποσκευών με ιδιαίτερα εύκολη πρόσβαση χάρη στη σχεδίαση της πέμπτης πόρτας, ψηλή θέση οδήγησης, όχι μόνο για την αίσθηση που προσφέρει αλλά και για να εξυπηρετεί τις ανάγκες τοποθέτησης των μπαταριών.
Επιδιώξαμε να αποφύγουμε τη γενική και καταστροφική τάση να κατασκευάσουμε ένα μικρό Volvo που κάνει λίγο-πολύ ό,τι και τα υπόλοιπα και να το θεωρήσουμε επιτυχία.
Προσπαθήσαμε να είμαστε περισσότερο ρηξικέλευθοι, επιχειρώντας να παρουσιάσουμε ένα αυτοκίνητο με τον δικό μας τρόπο, ένα μοντέλο που να υπακούει στους δικούς μας κανόνες σε ό,τι αφορά τη σχεδίαση και την τεχνολογία, που να προσφέρει χρηστικότητα στην καθημερινότητα, ευελιξία ως προς τις δυνατότητες επιλογής κινητήρα εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικού συνόλου ή αμιγώς ηλεκτροκίνητου και όλα όσα πρεσβεύουμε ως φίρμα επιλέγοντας αυτή την αισθητική φόρμα και αυτές τις αναλογίες σε συνδυασμό με τους μεγάλους τροχούς, οι οποίοι δημιουργούν μια πραγματικά επιβλητική παρουσία και κάνουν τη διαφορά.
Πάντοτε αναρωτιόμουν γιατί τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα πρέπει να δείχνουν άσχημα. Δεν βρίσκω κανέναν απολύτως λόγο. Aρχή μας είναι ότι είτε πρόκειται για αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, είτε για plug-in υβριδικά είτε για αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, το ζητούμενο θα είναι πάντα ένα όμορφο Volvo με όλα τα συστήματα ασφαλείας με όλη την άνεση και τα χαρακτηριστικά που θεωρούμε ότι πρέπει να διαθέτει. Ενα τυπικό Volvo και όχι ένα αυτοκίνητο που να φωνάζει «είμαι διαφορετικό. Είμαι ηλεκτρικό».
Δεν επιθυμούμε να μπούμε στη διαδικασία δημιουργίας νέων γραμμών παραγωγής και νέων σχεδιασμών προκειμένου να κατασκευάσουμε ένα αυτοκίνητο που θα δείχνει υπερβολικό και παράξενο, σε σημείο που να μην μπορεί να το αποκτήσει κανείς.
Το ίδιο σκεπτικό θα ακολουθήσουμε και με το αμιγώς ηλεκτροκίνητο μοντέλο της σειράς 90, το οποίο αναμένεται το 2019. Αν και δεν μπορώ να αποκαλύψω περισσότερες λεπτομέρειες, θεωρώ ότι η αυτονομία του θα κυμαίνεται μεταξύ 480 και 520 χιλιομέτρων. Με δεδομένο το μέγεθος και το βάρος των μοντέλων της σειράς 90 αλλά και τη διαρκή εξέλιξη των μπαταριών, πιθανολογώ ότι η απόδοση της μπαταρίας που θα επιλέξουμε θα προσεγγίζει τις 100 kWh».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk