Audi A3 1.0 TFSI: Η απλή μέθοδος των τριών

Υπάρχει μια περίεργη συμμετρία γύρω από το Α3. Τρία χρόνια μετά την παρουσίαση της τρίτης γενιάς του, το 2013, επιστρέφει ανανεωμένο με τρεις κινητήρες βενζίνης,

Υπάρχει μια περίεργη συμμετρία γύρω από το Α3. Τρία χρόνια μετά την παρουσίαση της τρίτης γενιάς του, το 2013, επιστρέφει ανανεωμένο με τρεις κινητήρες βενζίνης, τρεις diesel, σε ουσιαστικά τρεις εκδόσεις αμαξώματος, με τον κυβισμό της βασικής του έκδοσης να είναι τριψήφιος στα 999 κ. εκ., με τρικύλινδρο κινητήρα.
Η τελευταία παράμετρος είναι στην πράξη και η σημαντικότερη, καθώς την ώρα που κανένα άλλο premium μικρομεσαίο hatchback δεν διαθέτει κινητήρα μικρότερο του 1,5 λίτρου, στην Audi ο τρικύλινδρος βενζινοκινητήρας 1.0 TFSI των 115 ίππων αντικαθιστά τον 1.2 TFSI και δείχνει να ταιριάζει τόσο πολύ στο αυτοκίνητο που μπορείς εύκολα να ξεχάσεις την best seller έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 TDI.
Μια αίσθηση που δεν επαληθεύτηκε μόνο στους γερμανικούς δρόμους όπου οδήγησα το χαμηλότερου κυβισμού Α3 όλων των εποχών αλλά και στα χαρτιά. Οι 115 ίπποι και τα 200 Nm ροπής που αποδίδει το μοτέρ των 999 κ. εκ. ακούγονται λίγοι αλλά η ευθεία σύγκριση των επιδόσεων που εξασφαλίζουν με εκείνες του πετρελαιοκινητήρα αναδεικνύουν νικητή το μοτέρ βενζίνης. Με αυτό, το A3 επιταχύνει από στάση σε 9,9 δευτερόλεπτα έναντι 10,5» του 1.6 TDI, έχει υψηλότερη τελική ταχύτητα (206 χλμ. / ώρα), εκλύει τα ίδια γραμμ. CO2 / χλμ. και υστερεί κατά περίπου μισό λίτρο στη θεωρητική κατανάλωση καυσίμου (4,5 λίτρα / 100 χλμ. έναντι 3,9 λίτρων / 100 χλμ. του TDI).
Είναι επίσης κατά περίπου 100 κιλά ελαφρύτερο, στοιχείο που εξηγεί τις διαφορές σε επίπεδο αποδοτικότητας και βοηθά την έκδοση 1.0 TFSI να είναι τόσο καλή στον δρόμο, καθώς με λιγότερο βάρος στον μπροστινό κινητήριο άξονα το Α3 στρίβει ανάλαφρα χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερες παραχωρήσεις στην αίσθηση που αποκομίζεις από το σύστημα διεύθυνσης.
Ταυτόχρονα ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί πολύ πιο ομαλά και σχεδόν αθόρυβα σε σύγκριση με τον πετρελαιοκινητήρα συντελώντας σε μια ποιοτική εμπειρία μετακίνησης. Ακόμη και αν χρειαστεί να πιέσεις το μοτέρ, ο ήχος παραμένει τόσο υπόκωφος που δεν παραπέμπει καθόλου σε τρικύλινδρο κινητήρα. Το μόνο περίεργο είναι η επαναφορά του στη ζωή, με το σύστημα stop/start να φαίνεται αργό.
Το αυτόματο κιβώτιο S tronic των επτά σχέσεων, με το οποίο εξοπλιζόταν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, ανήκει στον προαιρετικό εξοπλισμό – ο βασικός περιλαμβάνει μηχανικό έξι ταχυτήτων. Κατά τη γνώμη μου, ο μόνος λόγος για να επιλέξετε το μηχανικό κιβώτιο θα ήταν οικονομικός – αν και η διαφορά ανάμεσά τους είναι ακόμη άγνωστη, καθώς το ανανεωμένο A3 θα διατίθεται ανεξαρτήτως έκδοσης από τον Ιούλιο.

Η συνολική αίσθηση οδηγώντας με το αυτόματο κιβώτιο ήταν τόσο καλή που το A3 1.0 TFSI γίνεται άμεσα προτεινόμενη επιλογή αν συνηθίζετε να οδηγείτε χωρίς τα ξεσπάσματα που συνήθως εκθέτουν σε επίπεδο κατανάλωσης τους κινητήρες πολύ χαμηλού κυβισμού όταν αυτοί πιεστούν. Στη δική μας συνύπαρξη μαζί του το trip computer έδειξε 5,5 λίτρα / 100 χλμ. στην πεντάθυρη Sportback έκδοση.

Πέρα από τον 1.0 TFSI, το ανανεωμένο Α3 διατίθεται με τον 1.4 TFSI COD των 150 ίππων και τον νέο 2.0 TFSI των 190 ίππων. Οι εραστές του diesel μπορούν να επιλέξουν μεταξύ του 1.6 TDI με 110 ίππους και του 2.0 TDI με 150 ή 184 ίππους.
Ολική επαναφορά


Ανεξαρτήτως έκδοσης ισχύος, το μήκους 4,241 μέτρων A3 διαθέτει πλέον ανασχεδιασμένη γρίλια και φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω, αισθητικές διαφοροποιήσεις ανάλογα με το πακέτο design ή sport που θα επιλέξει κανείς και προαιρετικά LED ή Matrix LED φώτα.
Ο όρος «τεχνολογία» κυριαρχεί και στο εσωτερικό, στο οποίο προσφέρεται πλέον το εξαιρετικό Virtual Cockpit που έχουμε δει στα Α4 και ΤΤ. Οτιδήποτε απεικονίζεται σε ένα παραδοσιακό σύστημα infotainment – μουσική, ρυθμίσεις, λειτουργία τηλεφώνου, σύστημα πλοήγησης – εναλλάσσεται πλέον σε παραλλαγές στον πίνακα οργάνων. Μπορείς να βλέπεις εκεί ακόμη και τον έγχρωμο χάρτη ανάμεσα σε στροφόμετρο και ταχύμετρο, την ώρα που ο συνοδηγός ρυθμίζει κάτι άλλο μέσω του συστήματος ΜΜΙ στην αναδυόμενη από το πάνω μέρος του ταμπλό οθόνη.
Παράλληλα το νέο A3 παραμένει όσο πρακτικό και ευρύχωρο ήταν πάντα στην πεντάθυρη εκδοχή του, με μεταξόνιο 2,6 μέτρα και χώρο αποσκευών 365 λίτρων, αριθμός που δεν είναι ο μεγαλύτερος στην κατηγορία του.
Εκδόσεις και «ειδικές» εκδόσεις


Αν θεωρήσουμε ότι η τρίθυρη hatchback και η πεντάθυρη Sportback απέχουν μόλις δύο πόρτες μεταξύ τους, την… τριάδα των αμαξωμάτων συμπληρώνουν η ανοιχτή Cabriolet και η τετράθυρη Sedan. Τα στοιχεία εξοπλισμού άνεσης και ασφάλειας παραμένουν κοινά σε όλες, με συστήματα αποφυγής συγκρούσεων, αυτόματης ακινητοποίησης του αυτοκινήτου σε περίπτωση κινδύνου αν ο οδηγός του δεν αντιδράσει στις οπτικές και ηχητικές προειδοποιήσεις και λειτουργίες ημιαυτόνομης οδήγησης για τη διατήρηση στη λωρίδα κυκλοφορίας με την επιθυμητή ταχύτητα.
Από την γκάμα και αυτού του Α3 δεν λείπουν η plug-in υβριδική έκδοση e-tron Sportback με μοτέρ 1.4 TFSI και ηλεκτροκινητήρα συνδυαστικής απόδοσης 204 ίππων και η έκδοση g-tron, ισχύος 110 ίππων, με κινητήρα διπλού καυσίμου και κατανάλωση 3,3 κιλών φυσικού αερίου ανά 100 χλμ.
Στην κορυφή βρίσκεται η έκδοση S3 με 10 επιπλέον ίππους και 20 Nm ροπής περισσότερα από τον δίλιτρο βενζινοκινητήρα που συνδυάζεται με το νέο αυτόματο κιβώτιο S tronic. Σε αυτή την υλοποίηση, η οποία αφορά όλους τους τύπους αμαξώματος, το A3 αποκτά πολύ διαφορετικό νόημα χωρίς να γίνεται δύστροπο ή ιδιόρρυθμο οδηγικά. Η ιδέα των μηχανικών της Audi να ενσωματώσουν ένα ειδικά ρυθμισμένο Ηλεκτρονικό Σύστημα Ευστάθειας (ESC) έχει βελτιώσει τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου προσφέροντας περισσότερη ευχαρίστηση στον ικανότερο οδηγό και μεγαλύτερη ασφάλεια στον λιγότερο υποψιασμένο.
Α3 Sedan και με σύστημα quattro
Προσεγγίζοντας περισσότερο τη λογική του τετράθυρου coupe παρά του κλασικού sedan, αυτό το Α3 προσφέρει χώρο αποσκευών 390-425 λίτρων (η μικρότερη τιμή αφορά την έκδοση quattro) και διατίθεται με όλη την γκάμα των κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου από τον 1.0 TFSI ως τον 2.0 TDI. Το σύστημα τετρακίνησης συνδυάζεται μόνο με τους κινητήρες 2.0 TFSI (190 ίπποι) και 2.0 TDI (150 και 184 ίπποι) ενώ το βάρος της τετράθυρης έκδοσης ξεκινά από 1.185 κιλά.
S3 με περισσότερους ίππους

Η ισχυρότερη, μέχρι την εμφάνιση του RS3, έκδοση του ανανεωμένου Α3 αποδίδει 310 ίππους και 400 Nm ροπής από τον κινητήρα βενζίνης 2.0 TFSI και είναι απολαυστική στον δρόμο χάρη στην ανάρτηση S sport, το νέο αλλά προαιρετικό S tronic κιβώτιο διπλού συμπλέκτη επτά ταχυτήτων, τα προγράμματα οδήγησης του συστήματος Drive Select και τη δυνατότητα επιλογής της ανάρτησης Audi magnetic ride. Διαθέσιμο ως τρίθυρο, Sedan, Sportback και Cabriolet το S3 επιταχύνει από στάση σε 4,5 δευτερόλεπτα με εκπομπές CO2 από 146 γραμμ./χλμ.

Α3 Cabriolet με δύο τύπους οροφής

Οπως κάθε άλλο ανοιχτό Audi έτσι και το Α3 διατίθεται με δύο διαφορετικούς τύπους μαλακής ηλεκτρικά αναδιπλούμενης οροφής, με τη δεύτερη επιλογή να προσφέρει καλύτερη ηχομόνωση και επιλογή μεταξύ γκρι ή κόκκινου χρώματος σε αντίθεση με τη μαύρη της βασικής έκδοσης. Ανεξαρτήτως ποιότητας και χρώματος η οροφή ανοίγει ή κλείνει και σε ταχύτητες ως 50 χλμ./ώρα. Οι εκδόσεις ισχύος παραμένουν κοινές με αυτές των A3 Sportback και Sedan όπως και τα συστήματα ασφάλειας, υποβοήθησης, του οδηγού και συνδεσιμότητας.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk