Ενα νέο κεφάλαιο στην επικοινωνία μεταξύ Opel και γερμανικών αρχών άνοιξε μέσα στην εβδομάδα έπειτα από δήλωση του υπουργού Μεταφορών Alexander Dobrindt σύμφωνα με την οποία η αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχθηκε τη χρήση λογισμικού στον κινητήρα του Zafira το οποίο απενεργοποιεί το σύστημα ελέγχου εκπομπών ρύπων υπό ορισμένες συνθήκες.
Σύμφωνα με τον γερμανό υπουργό κατά τη συνάντηση της 18ης Μαΐου μεταξύ των ελεγκτικών αρχών και της Opel, στελέχη της δεύτερης παραδέχθηκαν τη χρήση λογισμικού που υπό συγκεκριμένες συνθήκες ταχύτητας και πίεσης απενεργοποιεί μέρος των συστημάτων ελέγχου εκπομπών ρύπων προκειμένου να προστατευθεί ο κινητήρας.
«Οι συσκευές απενεργοποίησης είναι παράνομες, εκτός αν είναι απαραίτητες για την προστασία του κινητήρα» ανέφερε μετά τη συνάντηση ο Alexander Dobrindt, συμπληρώνοντας ωστόσο ότι «οι ελεγκτικές αρχές διατηρούν αμφιβολίες για το κατά πόσον αυτή η πρακτική δικαιολογείται από το πρόσχημα της προστασίας του κινητήρα».
Η Opel υποστηρίζει ότι η χρήση του συγκεκριμένου λογισμικού είναι απολύτως νόμιμη καθώς χρησιμοποιείται για την προστασία του κινητήρα και, σύμφωνα με τον γερμανό υπουργό, υπόσχεται πλήρη συνεργασία με τις Αρχές.
Οπως επίσης αποκάλυψε ο Alexander Dobrindt, η ελεγκτική επιτροπή έδωσε στην Opel διορία 14 ημερών προκειμένου να προσκομίσει τα πλήρη στοιχεία και τις τεχνικές λεπτομέρειες για το επίμαχο λογισμικό εξασφαλίζοντας πλήρη πρόσβαση στον τρόπο λειτουργίας του.
Ο A. Dobrintdt ανέφερε επίσης ότι κατά τη συνάντηση που έγινε «συζητώντας για το Zafira ρωτήσαμε επίσης κατά πόσον έχουν χρησιμοποιηθεί ανάλογα μέσα και στο Astra», συμπληρώνοντας ότι η Opel δεσμεύτηκε να δώσει λεπτομερή στοιχεία για το Astra σε δεύτερο χρόνο.
Η Opel σχολίασε τα γεγονότα διά στόματος του επικεφαλής της Karl Thomas Neumann, ο οποίος τόνισε ότι «όλοι οι κινητήρες μας είναι απολύτως σύμφωνοι με τη νομοθεσία και δεν χρησιμοποιούμε κανενός είδους παράνομο λογισμικό».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ