VW Tiguan 2.0 TDI 4MOTION DSG: Citius, Altius, Fortius

Αν και οι προηγούμενες αποδόσεις δεν εγγυώνται τις μελλοντικές, είναι σαφές ότι οι πωλήσεις σχεδόν 2,8 εκατομμυρίων Tiguan από το 2007 μέχρι σήμερα

Αν και οι προηγούμενες αποδόσεις δεν εγγυώνται τις μελλοντικές, είναι σαφές ότι οι πωλήσεις σχεδόν 2,8 εκατομμυρίων Tiguan από το 2007 μέχρι σήμερα αποτελούν μια στέρεα βάση στην οποία εδράζεται εμπορικά όχι μόνο η δεύτερη γενιά του μοντέλου που οδηγήσαμε στη Γερμανία αλλά και η δημιουργία μιας νέας σειράς SUV με το σήμα VW, που θα αποκαλυφθούν τα επόμενα χρόνια.
Το γεγονός ότι το Tiguan είναι το πρώτο από αυτά καθιστά προφανή τη σημασία του καθώς κεφαλαιοποιεί στην πιο ανταγωνιστική κατηγορία της παγκόσμιας αγοράς τη στροφή που έκανε η γερμανική φίρμα με το τελευταίο Passat, απευθυνόμενο σε οικογενειάρχες και μη, που αναζητούν ένα άνετο, πρακτικό, πολύ εύκολο στην καθημερινή χρήση πενταθέσιο SUV με premium προφίλ σε λογική τιμή πώλησης.
Για την τελευταία θα πρέπει να περιμένουμε τις σχετικές ανακοινώσεις τις επόμενες εβδομάδες καθώς στην Ελλάδα το Tiguan θα εμφανιστεί το δεύτερο δεκαπενθήμερο του Μαΐου, αποκαλύπτοντας σταδιακά τις οκτώ εκδόσεις ισχύος του.
Η γκάμα των μοτέρ βενζίνης ξεκινά από τα 1,4 και φτάνει στα 2,0 λίτρα με διαβάθμιση 125, 150, 180 και 220 ίππων, ενώ οι πετρελαιοκινητήρες αποδίδουν 115, 150, 190 και 240 ίππους. Οι τέσσερις ισχυρότερες εκδόσεις συνδυάζονται με το σύστημα τετρακίνησης 4MOTION και το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG, ενώ η απόσταση των 20 εκατοστών του αμαξώματος από το έδαφος και η γωνία προσέγγισης των 25 μοιρών κάνουν τις offroad αναζητήσεις περισσότερο εφικτές από ποτέ.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ελληνική αγορά θα έχει η έκδοση 1.4 TSI με 150 ίππους, σύστημα 4ΜΟΤΙΟΝ και κιβώτιο DSG, η οποία λόγω κυβισμού θα είναι και η φθηνότερη τετρακίνητη.
Με μήκος 4,49 μέτρα το Tiguan τοποθετείται από άποψη διαστάσεων μεταξύ των Golf και Passat χωρίς να κρύβει τη σχεδιαστική του συνάφεια με το δεύτερο, κυρίως, στο μπροστινό τμήμα όπου τα τεχνολογίας LED φώτα το κάνουν να δείχνει περισσότερο αρρενωπό.
Το μεγαλύτερο μήκος σε σχέση με την πρώτη γενιά του μεταφράζεται σε μεγαλύτερο μεταξόνιο, άρα σε πιο ευρύχωρο θάλαμο επιβατών με περισσότερες μεταφορικές δυνατότητες. Εχοντας επιτύχει αυτό, οι σχεδιαστές της VW εστίασαν στο εσωτερικό κλιμακώνοντας τα στοιχεία εξοπλισμού και πολυτέλειας ανάλογα με την έκδοση που θα επιλέξει κάποιος, ώστε το Tiguan να προσελκύσει το ενδιαφέρον διαφορετικών «φυλών» υποψήφιων αγοραστών.
Η μόνη ένσταση που σχεδόν αυτονόητα προκύπτει αφορά την εικόνα που δίνουν κάποιες σκληρές πλαστικές επιφάνειες στα χαμηλότερα σημεία του ταμπλό, μια πραγματικότητα που αντισταθμίζεται από τον πλούτο του βασικού και προαιρετικού εξοπλισμού. Τα συστήματα αυτόματης πέδησης και διατήρησης του αυτοκινήτου στη λωρίδα κυκλοφορίας θα βρίσκονται μεταξύ άλλων σε όλες τις εκδόσεις ενώ στοιχεία όπως η έγχρωμη οθόνη 12,3 ιντσών σε ρόλο πίνακα οργάνων και η οθόνη αφής στην κεντρική κονσόλα εξωραΐζουν την παραδοσιακά «αυστηρή» εικόνα των VW.
Η σημασία μιας λεπτομέρειας


Για τους περισσότερους η πληροφορία ότι το Tiguan βασίζεται πλέον στην πλατφόρμα MQB φαντάζει αδιάφορη, ωστόσο μόνο αν το οδηγήσετε έχοντας οδηγήσει και την πρώτη γενιά του θα αντιληφθείτε πόσο σημαντική είναι στην πράξη στο πεδίο της οδικής συμπεριφοράς. Χωρίς να διεκδικεί σπορτίφ δάφνες παρέχει μια πολύ εκλεπτυσμένη αίσθηση στον δρόμο αποκαλύπτοντας πού τελικά επένδυσαν τα χρήματα της εξέλιξής του οι Γερμανοί.
Πέρα από την πολύ καλή ποιότητα κύλισης εντύπωση μου προκάλεσε η ησυχία στον θάλαμο επιβατών, στοιχείο που οφείλεται κυρίως στην ηχομόνωση και δευτερευόντως στη λειτουργία του δίλιτρου πετρελαιοκινητήρα – δυστυχώς στην πανευρωπαϊκή παρουσίαση στο Βερολίνο δεν ήταν διαθέσιμη οποιαδήποτε έκδοση βενζίνης 1,4 λίτρων. Η εικόνα του αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη ήταν θετική – προσωπικά δυσκολεύομαι να αντιληφθώ την επιλογή μηχανικού κιβωτίου στο Tiguan όταν υπάρχει το DSG, εκτός αν το κριτήριο είναι ξεκάθαρα οικονομικό.
Ταυτόχρονα η ύπαρξη του περιστροφικού διακόπτη για την ενεργοποίηση κάποιου από τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης, για παράδειγμα ανάλογα με την επιφάνεια του οδοστρώματος, αυξάνει τις δυνατότητες παραμετροποίησης και κάνει ευκολότερη τη ζωή του οδηγού.
Κάπως έτσι σε συνδυασμό με το σύστημα 4MOTION Active Control και τη δυνατότητα ενεργοποίησης λειτουργιών υποβοήθησης ανάβασης και κατάβασης, το Tiguan αντεπεξέρχεται με ευκολία σε δοκιμασίες που πριν δεν μπορούσε να αντιμετωπίσει, κερδίζοντας τα περισσότερα από τα μοντέλα του ανταγωνισμού του και σε αυτό το πεδίο.
Για όλα αυτά θα σας συμβούλευα να επιδιώξετε ένα test-drive, ιδιαίτερα αν προσανατολίζεστε στην απόκτηση μοντέλου αυτής της κατηγορίας. Αν το αγνοήσετε σίγουρα δεν θα έχετε σχηματίσει πλήρη εικόνα για το τι μπορείτε να αποκτήσετε με τα χρήματα που διαθέτετε.

Θέση οδήγησης


Ο ψηφιακός πίνακας οργάνων Active Info Display των 12,3 ιντσών διαθέτει πέντε διαφορετικές διαμορφώσεις παροχής πληροφοριών ενώ το Tiguan είναι το πρώτο SUV της VW που προσφέρεται με σύστημα head-up display.
Πληρέστερος εξοπλισμός

Το αισθητικά γνώριμο περιβάλλον της VW είναι ποιοτικά καλύτερο με υποδειγματική εργονομία, παρά τους αρκετούς διακόπτες. Κλιματισμός τριών ζωνών, σύστημα infotainment συμβατό με συσκευές iOS και Android και οθόνη αφής οκτώ ιντσών αποτελούν τα κύρια στοιχεία διαφοροποίησης σε σχέση με το παρελθόν. Σημειώστε ότι όλα τα τετρακίνητα Tiguan συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο DSG.

Περισσότερος χώρος

Το μεγαλύτερο εσωτερικό ύψος εξασφαλίζει περισσότερο χώρο για τα κεφάλια τριών ενήλικων επιβατών οι οποίοι έχουν πλέον στη διάθεσή τους τρία επιπλέον εκατοστά για τα γόνατά τους. Τα πίσω καθίσματα σύρονται ανεξάρτητα προς τα εμπρός ακόμη και κατά 18 εκατοστά αυξάνοντας έτσι σε 615 λίτρα τον διαθέσιμο χώρο αποσκευών που αρχικά είχε όγκο 520 λίτρα.
HIGHLIGHTS

Ενεργό καπό

Σε περίπτωση επαφής πεζού ή ποδηλάτη με το αυτοκίνητο, ένας ειδικός μηχανισμός ανασηκώνει το καπό από την πλευρά του παρμπρίζ, αυξάνοντας έτσι την απόσταση μεταξύ του κινητήρα και του ανθρώπινου σώματος, προκειμένου να μειώσει τη σφοδρότητα της σύγκρουσης και τον σοβαρό τραυματισμό στο κεφάλι. Το Tiguan διαθέτει επίσης συστήματα αποτροπής εμπρόσθιων συγκρούσεων, ανίχνευσης πεζών και αυτόματης ακινητοποίησης στον βασικό εξοπλισμό.

Προγράμματα οδήγησης

Ο περιστροφικός διακόπτης παρέχει τη δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε τέσσερα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης, με την off road επιλογή να αποδεικνύεται αποτελεσματική στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα. Εξι από τους οκτώ κινητήρες του Tiguan μπορούν να συνδυαστούν με το σύστημα τετρακίνησης 4Motion.
Θέα από ψηλά

Τέσσερις κάμερες, τοποθετημένες στους εξωτερικούς καθρέπτες, στη μάσκα και στην πόρτα του χώρου αποσκευών, επιτρέπουν την οπτική απεικόνιση της κάτοψης του χώρου στον οποίο κινείται το Tiguan.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk