Η εποχή της παραπλάνησης

Κάθε μήνας και μια «έκπληξη» στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τον Απρίλιο τα κακά νέα ήρθαν αρχικά από την Ιαπωνία, όπου η Mitsubishi παραδέχθηκε

Η εποχή της παραπλάνησης | tovima.gr
Κάθε μήνας και μια «έκπληξη» στον κλάδο της αυτοκινητοβιομηχανίας. Τον Απρίλιο τα κακά νέα ήρθαν αρχικά από την Ιαπωνία, όπου η Mitsubishi παραδέχθηκε ότι εμφάνιζε παραποιημένα μεγέθη κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπών ρύπων «πειράζοντας» την πίεση των ελαστικών σε μοντέλα της προκειμένου αυτά να εμφανίζουν υψηλότερη αποδοτικότητα από την πραγματική. Στη σχετική ανακοίνωση αναφερόταν ότι ο συνολικός αριθμός των αυτοκινήτων που επηρεάζονται από την έκνομη ενέργεια ανέρχεται κατ’ αρχάς σε 625.000, ωστόσο η ηγεσία της εταιρείας έσπευσε να θεσπίσει ανεξάρτητη επιτροπή προκειμένου να διαπιστώσει αν υπάρχουν αυτοκίνητά της με παραποιημένα μεγέθη κατανάλωσης που έχουν διατεθεί στην Ευρώπη και στις ΗΠΑ.
\Μετά ήρθε η σειρά της Opel, η οποία, μεταξύ άλλων, συμφώνησε με τις γερμανικές Αρχές να ανακαλέσει πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα με το σήμα της προκειμένου να ελεγχθούν οι εκπομπές ρύπων – και δη του επικίνδυνου για την ανθρώπινη υγεία οξειδίου του αζώτου -, οι οποίες δεν ήταν σύμφωνες με την ισχύουσα νομοθεσία.
Εδώ υπάρχει μια κρίσιμη λεπτομέρεια: η Opel αποτελεί τον ευρωπαϊκό βραχίονα της αμερικανικής General Motors, η διοίκηση της οποίας πολύ δύσκολα θα μπορούσε να πείσει για το γεγονός ότι δεν γνώριζε τις πρακτικές της θυγατρικής της στη Γηραιά Ηπειρο.
Οι παράνομες αυτές πρακτικές πλήττουν καίρια την αξιοπιστία του κλάδου, ο οποίος καλείται να αντιμετωπίσει τα αποτελέσματα της ραγδαίας ανάπτυξής του τα τελευταία χρόνια επικαλούμενος τον ρόλο του ανταγωνισμού και την παγκοσμιοποίηση των προϊόντων του.
Οι αριθμοί είναι και πάλι διαφωτιστικοί: η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία χρειάστηκε περίπου έναν αιώνα για να φτάσει από το σημείο μηδέν στην παραγωγή 61,6 εκατομμυρίων οχημάτων ετησίως – το 2009 – αλλά μόλις έξι χρόνια για να ξεπεράσει το όριο των 90 εκατομμυρίων ετησίως (90,6 εκατ. οχήματα το 2015).
Πέρα από εντυπώσεις, μια αύξηση σχεδόν 50% σε μόλις 72 μήνες δημιουργεί και έναν νέο τύπο ανταγωνισμού. Το 2015 η Κίνα βρέθηκε στην κορυφή της σχετικής λίστας παραγωγής οχημάτων με 24,5 εκατ. μονάδες, αφήνοντας στη δεύτερη θέση τις ΗΠΑ με «μόλις» 12 εκατ. οχήματα. Αναρωτιέστε ποιοι ακολούθησαν; Ιαπωνία (9,3 εκατ.), Γερμανία (6 εκατ.), Ν. Κορέα (4,6 εκατ.), Ινδία (4,1 εκατ.), Μεξικό (3,6 εκατ.) Ισπανία (2,7 εκατ.) και στη δέκατη θέση η Βραζιλία με 2,4 εκατ. μονάδες.
Τα μεγέθη φαίνονται τρομακτικά, αλλά οι ειδικοί επισημαίνουν πως οτιδήποτε κάτω από τον αριθμό «100 εκατ. οχήματα» ετησίως δεν θα είναι αρκετό για μέλλον. Ο πληθυσμός του πλανήτη αγγίζει σήμερα τα 7,4 δισεκατομμύρια ανθρώπους και προβλέπεται ότι ως το 2050 θα έχει ξεπεράσει τα 9 δισεκατομμύρια. Οι ίδιοι ερευνητές αναφέρουν ότι ως τότε θα κυκλοφορούν στους δρόμους σχεδόν 2,5 δισεκατομμύρια καινούργια και μεταχειρισμένα οχήματα.
Ακούγεται τρομακτικό, αλλά ως τότε κάτι πρέπει να γίνει με όσους ανεξαρτήτως ιδιότητας και θέσης μάς παραπλανούν σήμερα.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ακολουθήστε στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, από
Autohub
ΒΗΜΑτοδότης
Σίβυλλα
Helios Kiosk