Συντομότερα από ό,τι θα περίμενε κάποιος –μόλις λίγες εβδομάδες μετά την οδηγική παρουσίαση του υβριδικού Prius -, η Toyota επέλεξε την έκθεση αυτοκινήτου της Νέας Υόρκης για την πρεμιέρα της Plug-in εκδοχής του μοντέλου, το οποίο διαφοροποιείται τεχνολογικά από την προηγούμενη γενιά του –που δεν κυκλοφόρησε ποτέ στην Ελλάδα –αλλά και αισθητικά τόσο από το υφιστάμενο όσο και από το υδρογονοκίνητο Mirai.
Στα αναμφισβήτητα πλεονεκτήματα του Prius Plug-in Hybrid περιλαμβάνονται η θεωρητική κατανάλωση καυσίμου των 1,4 λίτρων / 100 χλμ. –η χαμηλότερη που έχει καταγραφεί ποτέ σε μοντέλο αυτής της τεχνολογίας -, τα μόλις 32 γραμμ. εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα / χλμ., η σημαντικά μεγαλύτερη θεωρητική αυτονομία που αγγίζει τα 50 χιλιόμετρα και η υψηλότερη ταχύτητα κίνησης που φτάνει τα 135 χλμ. / ώρα.
Επίσης, παρά την αυξημένη χωρητικότητα των μπαταριών του, που φτάνει τα 8.8 kWh, απαιτούνται μόλις δύο ώρες και είκοσι λεπτά για την πλήρη επαναφόρτισή τους.
Αξιοποιώντας υλικά όπως ο χάλυβας υπερυψηλής αντοχής, το αλουμίνιο και το πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα, το Prius Plug-in Hybrid διαθέτει συλλέκτες ηλιακής ακτινοβολίας στην οροφή του ενώ μια αντλία θερμότητας εξασφαλίζει την ψύξη ή τη θέρμανση του θαλάμου επιβατών όταν το αυτοκίνητο κινείται αποκλειστικά με τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας, χωρίς τη συμβολή του κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Το υβριδικό σύνολο αποτελείται από το τετρακύλινδρο μοτέρ βενζίνης των 1,8 λίτρων, που έχει υποστεί βελτιώσεις ικανές να τον καταστήσουν τον πιο αποδοτικό βενζινοκινητήρα μαζικής παραγωγής στον κόσμο, και έναν ηλεκτροκινητήρα.
Ωστόσο, για πρώτη φορά στην ιστορία του Prius οι μηχανικοί της Toyota αναφέρονται με έμφαση στην προσπάθειά τους να δημιουργήσουν ένα πραγματικά οδηγοκεντρικό μοντέλο με καλύτερη θέση οδήγησης και αισθητική στο εσωτερικό του που θυμίζει premium coupe.
Σε αυτό το πλαίσιο, η οδηγοκεντρική φιλοσοφία του αντικατοπτρίζεται σε μηχανολογικές επιλογές που κάνουν τη συμπεριφορά του στον δρόμο πιο ενδιαφέρουσα από ό,τι στο παρελθόν, εξασφαλίζοντας, σύμφωνα με τον κατασκευαστή του, μεγαλύτερη ακρίβεια στις αντιδράσεις του, καλύτερη ποιότητα κύλισης, περισσότερη ευστάθεια σε απαιτητικές διαδρομές, βελτιωμένη ηχομόνωση και χαμηλότερο κέντρο βάρους.
Ξεπέρασε ήδη τις 150.000 παραγγελίες
Sold out για το Model 3
Η στιγμή της αλήθειας για την αμερικανική Tesla, η οποία εξειδικεύεται στην κατασκευή ηλεκτρικών αυτοκινήτων, έφτασε, καθώς μετά τις επιτυχημένες από πλευράς λειτουργίας επιλογές παραγωγής των Roadster, Model S και Model X, παρουσίασε το πρώτο πραγματικά ευρείας παραγωγής όχημά της με την ονομασία Model 3, παραπέμποντας ευθέως στη Σειρά 3 της BMW, το οποίο τοποθετείται στη μεσαία κατηγορία των οικογενειακών αυτοκινήτων.
Ενδεικτική της εμπορικής επιτυχίας που μπορεί να σημειώσει το συγκεκριμένο μοντέλο είναι η κατάθεση 150.000 παραγγελιών πριν από τη συμπλήρωση ενός 24ώρου από την επίσημη παρουσίασή του στις ΗΠΑ, όπου η τιμή πώλησής του προσδιορίζεται στα 35.000 δολάρια για τη βασική έκδοση.
Ο όρος «βασική» θεωρείται κρίσιμος στο λεξιλόγιο της Tesla, καθώς πέρα από τα αμετάβλητα χαρακτηριστικά του αμαξώματός του θα υπάρξουν στο μέλλον εκδόσεις με αυτονομία κίνησης μεγαλύτερη των 345 χιλιομέτρων και με επιδόσεις καλύτερες των περίπου έξι δευτερολέπτων που απαιτούνται σήμερα για τη διαδικασία επιτάχυνσης από στάση.
Αυτή την πρακτική ακολούθησε η Tesla και στο μεγαλύτερο και πολυτελέστερο sedan της με τα διακριτικά Model S, το οποίο κατασκευάζεται δίπλα στο Model Χ στο εργοστάσιο της φίρμας στην Καλιφόρνια. Στην ίδια μονάδα, η οποία έχει παραγωγική δυνατότητα 500.000 οχημάτων ετησίως, θα κατασκευάζεται από τα τέλη του 2017 και το Model 3 ενώ οι μπαταρίες ιόντων λιθίου θα προέρχονται από το «Gigafactory» που οικοδομείται αυτή την περίοδο στη Νεβάδα.
Η διεύρυνση της γκάμας της Tesla με το Model 3 θα της δώσει τη δυνατότητα να αυξήσει ως το τέλος του 2017 από 215 σε 441 τα σημεία εξυπηρέτησης των πελατών της ενώ στις άμεσες προτεραιότητες της φίρμας εντάσσεται και ο διπλασιασμός των ιδιόκτητων σημείων ταχυφόρτισης που διατηρεί –από 3.600 που είναι σήμερα –και τα οποία οι πελάτες της μπορούν να χρησιμοποιούν χωρίς χρέωση.

Μικρά νέα

Μια νέα υπηρεσία, η οποία παρέχει ενημέρωση τόσο στους ιδιοκτήτες εισαγόμενων μεταχειρισμένων μοντέλων Nissan όσο και στους υποψήφιους αγοραστές αναφορικά με το ιστορικό του οχήματος που τους ενδιαφέρει, εγκαινιάζει η Nissan – Νικ. Ι. Θεοχαράκης. Η σχετική διαδικασία περιγράφεται αναλυτικά στην ιστοσελίδα www.nissan.gr.

Ερχεται το Renault Megane RS

Με ισχύ μεγαλύτερη των 300 ίππων από δίλιτρο turbo κινητήρα βενζίνης θα κυκλοφορήσει την επόμενη χρονιά η ισχυρότερη έκδοση παραγωγής του πεντάθυρου Megane με την υπογραφή της Renault Sport, αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, σύστημα τετρακίνησης και τετραδιεύθυνση.
Νέο Ford Fiesta το 2017

Σε περίπου δώδεκα μήνες αναμένεται να κυκλοφορήσει, σύμφωνα με τις πρώτες πληροφορίες, η νέα γενιά του Fiesta η οποία θα βασίζεται στο ίδιο δάπεδο με το σημερινό μοντέλο. Προτεραιότητες για τη Ford αποτελούν η δημιουργία πολυτελούς έκδοσης Vignale και η εξάλειψη των ποιοτικών λαθών του υφιστάμενου Fiesta.
Audi A5, η επόμενη πράξη

Το δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς που διανύουμε θα διατίθεται στην ευρωπαϊκή αγορά η δεύτερη γενιά του γερμανικού coupe που αντλεί στοιχεία από το ολοκαίνουργο A4 προτάσσοντας τη νέα αισθητική και την πληρέστερη γκάμα κινητήρων στην κατηγορία του, απόδοσης 190-500 ίππων.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ