Στον πυρετό του ανταγωνισμού η Airbus ετοιμάζει ένα υπεραεροσκάφος 400 θέσεων. Το Α350-8000, όπως μάλλον θα ονομάζεται σύμφωνα με πηγές από τον τομέα της αεροναυπηγικής, θα διαθέτει τους δύο μεγαλύτερους κινητήρες αεροσκάφους στον κόσμο. Η νέα προσθήκη στην οικογένεια των αεροσκαφών του ευρωπαϊκού ομίλου αναμένεται να ανταγωνιστεί τον τελευταίο γίγαντα 777-9, χωρητικότητας 425 επιβατών, της αμερικανικής Boeing, που έχει ήδη μαγνητίσει το αγοραστικό ενδιαφέρον των αερογραμμών των Εμιράτων και του Κατάρ, καθώς είναι σχεδιασμένος για πτήσεις υπό αντίξοες καιρικές συνθήκες όπως αυτές που επικρατούν στην περιοχή του Περσικού Κόλπου.

«Το νέο αεροσκάφος αναμένεται να έχει παρόμοια χωρητικότητα και εμβέλεια με το αντίστοιχο 777-9, αλλά θα συνοδεύεται από χαμηλότερο κόστος ανά πτήση, καθώς δεν θα προορίζεται απαραίτητα για τις δύσκολες καιρικές συνθήκες της συγκεκριμένης περιοχής»
δήλωσε πρόσφατα σε συνέντευξή του ο επικεφαλής πωλήσεων της Airbus Τζον Λίχι. «Για την ώρα βρισκόμαστε στη φάση της παρουσίασης των σχεδίων μας σε αεροπορικές εταιρείες».

Το νέο πρότζεκτ της Airbus, με τη βοήθεια του οποίου ο ευρωπαϊκός όμιλος σκοπεύει να κερδίσει τους χαμένους… αιθέρες της κατά την τελευταία δεκαετία από την Boeing, εκτιμάται περί τα 1,9 τρισ. δολάρια.

Ρομποτικός σκορπιός
Ονομάζεται Scorpion Hexapod και είναι το εξάποδο ρομπότ, προϊόν τρισδιάστατης εκτύπωσης που δημιούργησαν φοιτητές από το Πανεπιστήμιο Γκεντ, στο Βέλγιο. Σύμφωνα με τους επινοητές του, πρόκειται για ένα «εκδικητικό» ρομπότ, καθώς είναι σχεδιασμένο ώστε να επιτίθεται με το κεντρί που κουβαλάει στην ουρά του, καρφώνοντας το θύμα του.
Ο «έξυπνος» ρομποτικός σκορπιός είναι προγραμματισμένος ώστε να ανταποκρίνεται στα ερεθίσματα που δέχεται από το περιβάλλον του. Μπορεί να κινείται προς κάθε κατεύθυνση, να σκαρφαλώνει επάνω σε εμπόδια που συναντάει στον δρόμο του όπως θα έκανε ένας πραγματικός σκορπιός, ενώ για την ώρα απλώς σημαδεύει το θύμα που «χτυπάει» με την ουρά του με κόκκινο χρώμα.

«Σκοπός μας ήταν να σχεδιάσουμε ένα εντυπωσιακό ρομπότ με τη βοήθεια ψηφιακών μέσων, προικισμένο με πολλές δυνατότητες και την ικανότητα να αντιδρά στα ερεθίσματα του περιβάλλοντος στο οποίο βρίσκεται κάθε φορά»
εξηγούν οι φοιτητές. «Ο εξωσκελετός του σκορπιού αποτελείται από δύο πλάκες πλαστικού, πάχους μόλις έξι χιλιοστών. Στην ουρά του διαθέτει έναν κόκκινο μαρκαδόρο ο οποίος σημαδεύει το θύμα του».
Σκύλοι-διασώστες σε live μετάδοση


Ενα γιλέκο απευθείας μετάδοσης εικόνας και ακριβούς γεωγραφικού στίγματος διασώσεων για σκύλους δημιούργησαν ιάπωνες ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Τοχόκου. Το αξεσουάρ για ειδικά εκπαιδευμένα τετράποδα επιτρέπει την εξ αποστάσεως παρακολούθησή τους από μια ομάδα ειδικών και τη δυνατότητα αποστολής ενισχύσεων στο σημείο σε περίπτωση που οι σκύλοι εντοπίσουν επιζώντες, π.χ., κάτω από χαλάσματα κτιρίων ύστερα από ισχυρή σεισμική δόνηση.

Το γιλέκο για σκύλους-διασώστες, που θυμίζει τσάντα πλάτης για τετράποδα, διαθέτει μια μικρή αλλά πολύτιμη κάμερα βάρους μόλις 100 γραμμ., ικανή να αποστέλλει εικόνα σε πραγματικό χρόνο στα κεντρικά της επιχείρησης, ενώ χάρη στο σύστημα GPS προσδιορίζει την ακριβή θέση του ζώου. «Με τον τρόπο αυτόν ο χειριστής της επιχείρησης είναι σε θέση να βλέπει ανά πάσα στιγμή πού βρίσκεται ο σκύλος κατά την αναζήτησή του αλλά και να αποκτά εικόνα, π.χ., από το εσωτερικό του χώρου στον οποίο βρίσκεται» αναφέρει ο κύριος ερευνητής πίσω από το πρότζεκτ, δρ Καζουνόρι Ονο. Το γιλέκο, συνολικού βάρους 1,3 κιλού, κατά τον ειδικό θα μπορούσε άνετα να φορεθεί στην πλάτη ακόμη και ενός σκύλου μεσαίου μεγέθους, βάρους 14 κιλών, ο οποίος θα μπορεί να φτάσει με μεγαλύτερη ευκολία σε στενά σημεία συγκριτικά με ένα μεγαλύτερο ζώο.
Πατίνι-«αστραπή»
Νέο ρεκόρ Γκίνες ταχύτητας στα 100 χλμ./ώρα (σε επίπεδο έδαφος) με… πατίνι πέτυχε πριν από λίγες ημέρες ο λάτρης της ταχύτητας Μίσο Ερμπαν από τη Σλοβενία. Ο 32χρονος άνδρας χρησιμοποίησε το ηλεκτροκίνητο πατίνι-«αστραπή» NEXTBoard της start-up εταιρείας Next Generation Vehicles (NGV), για την ανάπτυξη του οποίου χρειάστηκαν περίπου δύο χρόνια.
Το NEXTBoard διαθέτει έναν μικρό κινητήρα σε κάθε ρόδα και δύο μπαταρίες τύπου Tattu για την πλήρη φόρτιση των οποίων απαιτείται μιάμιση ώρα, ενώ δέχεται εντολές γύρω από την πορεία του μέσω τηλεχειρισμού. Σε λογική ταχύτητα το πατίνι μπορεί να «ταξιδέψει» 9-15 χλμ. Σε επόμενη φάση η εταιρεία στοχεύει στην τελειοποίηση ενός αστραπιαίου «αγωνιστικού» skateboard, ενώ δεν αποκλείεται, όπως υποστηρίζει, τα εν λόγω ηλεκτροκίνητα πατίνια να προσελκύσουν τους λάτρεις του σκι και του σέρφινγκ για επιδόσεις στο κέντρο της πόλης.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ