Η σημασία του RΧ για την πορεία και την εικόνα της Lexus –του σκέλους πολυτελών αυτοκινήτων του ομίλου Toyota –είναι άμεσα αντιληπτή από έναν αριθμό: το 30% των πωλήσεών της αφορά το συγκεκριμένο μοντέλο, ποσοστό που καλείται να αυξήσει η τέταρτη γενιά του, η οποία διατίθεται εδώ και μερικές εβδομάδες και στην ελληνική αγορά.
Μια γενιά με αρκετές διαφορές από την προηγούμενη αλλά εμφανέστερες όλων εκείνες που αφορούν την εξωτερική εμφάνιση, όπου κυριαρχούν η θηριώδης γρίλια και τα LED φώτα ημέρας, εναρμονίζοντας το RX με τα υπόλοιπα μοντέλα της φίρμας.
Αναμφίβολα το design του RX δεν απευθύνεται σε όλους, ωστόσο για πολλούς από τους δυνητικούς αγοραστές του θα αποτελέσει πλεονέκτημα έναντι συντηρητικότερων προτάσεων, όπως για παράδειγμα η BMW X5.
Η επόμενη διαφοροποίηση εστιάζεται στην γκάμα των κινητήρων με την προσθήκη ενός δίλιτρου μοτέρ βενζίνης σε συνδυασμό με κίνηση στους δύο ή σε όλους τους τροχούς. Ωστόσο αυτή η επιλογή δεν είναι διαθέσιμη στη χώρα μας όπου δίπλα στα διακριτικά RX προστίθενται αποκλειστικά ο αριθμός «450» και το γράμμα «h».
Τα πλεονεκτήματα της υβριδικής έκδοσης είναι προφανή: εκπομπές CO2 στα 120 γραμμ./χλμ., θεωρητική κατανάλωση 5,2 λίτρα / 100 χλμ. και ένα «πράσινο άλλοθι» για τον οδηγό της παρά τον V6 κινητήρα των 3,5 λίτρων.
Ο τελευταίος και οι δύο ηλεκτροκινητήρες, 167 και 68 ίππων εμπρός και πίσω, συνθέτουν το αναβαθμισμένο υβριδικό σύνολο, το οποίο συμπληρώνεται από το αυτόματο CVT κιβώτιο έξι ταχυτήτων.
Οπως και στο προηγούμενο μοντέλο, η λειτουργία EV για την κίνηση αποκλειστικά με ηλεκτρική ενέργεια εξασφαλίζει αυτονομία περίπου τριών χιλιομέτρων και εδώ προκύπτει η απορία γιατί η Lexus δεν επιλέγει την plug-in υβριδική τεχνολογία ώστε να αυξήσει το συγκεκριμένο μέγεθος.
Η δεύτερη απορία αφορά την αργή απόκριση που έχει το πεντάλ του γκαζιού, ιδίως αν συγκρίνεις το RX450h με πετρελαιοκίνητες εκδόσεις άλλων κατασκευαστών στην ίδια κατηγορία, ενώ αν βυθίσεις αποφασιστικά το πόδι στο γκάζι ο θόρυβος που προκύπτει από την άνοδο των στροφών σκιάζει την απίστευτα άνετη και αθόρυβη λειτουργία του υβριδικού συνόλου στις χαμηλότερες στροφές.
Η εμπειρία μου μαζί του στους δρόμους της Λισαβόνας απέδειξε ότι ο συνδυασμός πλαισίου και ανάρτησης δεν λειτουργεί θετικά μόνο σε επίπεδο άνεσης αλλά και οδικής συμπεριφοράς. Οι ρυθμίσεις της ανάρτησης μεταβάλλονται μέσω διακόπτη στην κεντρική κονσόλα, ενώ ο έλεγχος του αμαξώματος σε απαιτητικές διαδρομές και η πληροφόρηση που παρέχει το τιμόνι αναβαθμίζουν θεαματικά τη θέση του RX450h στη συγκεκριμένη κατηγορία. Αν και υπολείπεται σε επίπεδο οδηγικής αίσθησης της υβριδικής Porsche Cayenne, τα δύο αυτοκίνητα «συνδέονται», καθώς έχουν αναρίθμητους διακόπτες στην κεντρική κονσόλα. Κατά τα άλλα ο θάλαμος επιβατών του Lexus έχει τη γνωστή premium αίσθηση με δέρμα, ξύλο, αλουμίνιο και τη μεγάλη οθόνη των 8 ή των 12,3 ιντσών στην κορυφή του ταμπλό.
Οσο για τα 539 λίτρα όγκου στον χώρο αποσκευών, θεωρούνται ικανοποιητικά αν σκεφθεί κανείς την ύπαρξη των μπαταριών στο πίσω μέρος, ωστόσο σε ένα πολυτελές SUV με μήκος 4,89 μέτρα θα μπορούσαν να είναι περισσότερα. Αλλά και αυτό είναι ζήτημα προτεραιοτήτων.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ