H Renault είχε ανέκαθεν αυτό που με δυο λέξεις θα περιέγραφε κάποιος ως «άγνοια κινδύνου» σε ό,τι αφορά την τοποθέτηση των μοντέλων της απέναντι στον ανταγωνισμό. Μια ματιά στο παρελθόν της αποδεικνύει ότι τολμά να παρουσιάζει προχωρημένες σχεδιαστικές φόρμες αποσκοπώντας στο να ξεχωρίζει από την πρώτη ματιά.
Αυτό συμβαίνει και με το νέο Megane που παρουσιάστηκε στην Φρανκφούρτη και θα διατίθεται στην ελληνική αγορά από την άνοιξη του 2016.
Με τη σχεδίασή του να εκφράζει την premium φιλοδοξία της Renault να αντιμετωπίσει το ομοεθνές Peugeot 308 και το ευρωπαϊκό best-seller VW Golf, το αμάξωμα του Megane είναι πια χαμηλότερο σε ύψος και με μεγαλύτερο μεταξόνιο σε σύγκριση με την προηγούμενη γενιά του, ενώ βασίζεται στην κοινή πλατφόρμα των Nissan – Renault που αξιοποιείται στα Qashqai και Kadjar.
Με αυτά τα δεδομένα, δεν αποτελούν έκπληξη τα 434 λίτρα όγκου στον χώρο αποσκευών –η δεύτερη κορυφαία τιμή στην κατηγορία των μικρομεσαίων –ούτε οι αυξημένοι χώροι για τα πόδια και τους ώμους των πίσω επιβατών. Ωστόσο την παράσταση στο εσωτερικό κλέβει η κάθετα τοποθετημένη οθόνη αφής 8,7 ιντσών που ελαχιστοποιεί την ανάγκη ύπαρξης αναρίθμητων διακοπτών και απεικονίζει τις λειτουργίες συστημάτων, όπως το R-Link 2 για την ενημέρωση, την ψυχαγωγία και την ασύρματη συνδεσιμότητα εξωτερικών συσκευών.
Σε μηχανολογικό επίπεδο το νέο Megane θα αξιοποιήσει σταδιακά οτιδήποτε υπάρχει στο χαρτοφυλάκιο της Renault, από κινητήρες βενζίνης 100 και 130 ίππων –με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη EDC επτά σχέσεων στη δεύτερη περίπτωση –ως πετρελαιοκινητήρες 90, 110 και 130 ίππων, με το αυτόματο κιβώτιο EDC να διαθέτει έξι ταχύτητες.
Διαθέσιμες ήδη από το λανσάρισμα του αυτοκινήτου θα είναι και οι εκδόσεις Megane GT με μοτέρ βενζίνης TCe 205 ίππων και diesel dCi 165 ίππων, διαδραματίζοντας τον συνδετικό κρίκο ανάμεσα στις «απλές» εκδόσεις και την κορυφαία έκδοση R.S. (Renault Sport) που θα ακολουθήσει διαθέτοντας μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και σύστημα τετραδιεύθυνσης.
Στη γαλλική φίρμα υποστηρίζουν ότι έχουν επενδύσει πολλά στον διασκεδαστικό τρόπο με τον οποίο το νέο Megane θα κινείται στον δρόμο, εκμεταλλευόμενο το ειδικά ρυθμισμένο πλαίσιο 4Control αλλά και τα πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Sport – Normal – Comfort – Perso – Eco) που διαθέτει το προερχόμενο από τα μεγαλύτερα Espace και Talisman σύστημα Multi-Sense.
Αν λοιπόν η οδική του συμπεριφορά και οι τιμές πώλησής του αποδειχθούν τόσο ενδιαφέρουσες όσο και η σχεδίασή του τότε η εμπορική επιτυχία του νέου Megane θα πρέπει να θεωρείται δεδομένη.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ