Για την αμερικανική Tesla το Model X αποτελεί τη φυσική εξέλιξη των πραγμάτων. Είναι το ηλεκτροκίνητο SUV που διευρύνει την γκάμα της και δείχνει τον δρόμο στον ανταγωνισμό, που επί χρόνια δίσταζε να επενδύσει στην ηλεκτρική τεχνολογία.
Πριν από τρία χρόνια φάνταζε μια φιλόδοξη ιδέα. Πριν από τρεις εβδομάδες τα πρώτα Model X παραδόθηκαν στους ιδιοκτήτες τους και ο ιδρυτής της φίρμας Elon Musk δήλωνε ξανά ότι ανεξαρτήτως κατηγορίας, οποιοδήποτε αυτοκίνητο μπορεί να είναι ηλεκτρικό.
Σχεδιασμένο για να εξυπηρετεί τις ανάγκες μετακίνησης μιας οικογένειας, το Model X υιοθετεί τεχνολογία παρόμοια με το τετράθυρο Model S, αλλά είναι επταθέσιο, διαθέτει συστήματα αποφυγής συγκρούσεων και εφοδιάζεται με δύο ηλεκτροκινητήρες που αποδίδουν 765 ίππους στην έκδοση P90D και 967 Nm ροπής, μεγέθη ασύλληπτα για έναν οικογενειάρχη.
Χάρη σε αυτά η διαδικασία «0-100 χλμ./ώρα» απαιτεί 3,2-3,8 δευτερόλεπτα ανάλογα με το mode που επιλέγει ο οδηγός, παρά το διόλου αμελητέο βάρος των 2.468 κιλών.
Η γνωστή πρακτική της Tesla που επιβάλλει την τοποθέτηση των μπαταριών και των κινητήρων κάτω από το δάπεδο των μοντέλων της εξασφαλίζει στο Model X χαμηλότερο κέντρο βάρους προς όφελος της οδικής συμπεριφοράς, δύο χώρους αποσκευών εμπρός και πίσω και υποδειγματική ευρυχωρία στον θάλαμο επιβατών, λόγω των τριών πολύ λεπτών καθισμάτων της δεύτερης σειράς και του κενού που υπάρχει κάτω από αυτά, όπως συμβαίνει στα αεροπλάνα. Στον θάλαμο επιβατών κυριαρχεί η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη των 17(!) ιντσών, στην οποία αποτυπώνονται σχεδόν όλες οι λειτουργίες του αυτοκινήτου και η αυτονομία του, η οποία αγγίζει τα 410 χλμ. Οσο για το αισθητικό highlight του, τις ανοιγόμενες προς τα πάνω πίσω πόρτες, γνωστές ως «Falcon Wings», αποδεικνύονται εξαιρετικά χρηστικές καθώς απαιτούν μόλις 30 εκατοστά πλευρικού χώρου για να ανοίξουν σχεδόν κάθετα πάνω από το κεφάλι σου, ενώ διαθέτουν αισθητήρες που ανιχνεύουν πιθανά εμπόδια και αποτρέπουν το πλήρες άνοιγμα αποφεύγοντας έτσι χτυπήματα σε χώρους με χαμηλό ύψος.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ