Τα κείμενα που έχουν γραφεί διεθνώς για το νέο XC90 από την πρώτη στιγμή της παρουσίασής του είναι στην πλειονότητά τους διθυραμβικά. Σε βαθμό μάλιστα που να σε κάνουν να αναρωτιέσαι αν όλα αυτά είναι ζήτημα marketing ή αν το συγκεκριμένο SUV είναι τόσο καλό αυτοκίνητο.
Η σωστή απάντηση είναι ξεκάθαρα η δεύτερη και προκύπτει αυθόρμητα όταν ζήσεις μαζί του και αντιληφθείς τον γοητευτικό τρόπο που οι δημιουργοί του υλοποίησαν τις ιδέες τους.
Το XC90 λοιπόν είναι δίχως περιστροφές το κορυφαίο πενταθέσιο/επταθέσιο SUV με αποκλειστικά δίλιτρο κινητήρα, στοιχείο που κάνει τα πράγματα ευκολότερα από πολλές απόψεις, οι οποίες δεν συνδέονται απαραίτητα με τη φορολογία στην Ελλάδα και το κόστος χρήσης. Η έκδοση της δοκιμής μας –D4 με απόδοση 225 ίππων και ροπή 470 Nm –είναι η σωστή για την ελληνική πραγματικότητα καθώς η τεχνολογία diesel κρατά σε χαμηλά επίπεδα κατανάλωση, ρύπους –άρα και τέλη κυκλοφορίας –δίνοντας στο συγκεκριμένο μοντέλο ένα συγκριτικό πλεονέκτημα έναντι πολλών άλλων αντίστοιχης αξίας, ανεξαρτήτως κατηγορίας.
Μια ματιά στα επιμέρους σημεία του, στη διπλανή σελίδα, αρκεί για να αντιληφθείτε τις περισσότερες από τις ικανότητές του σε επίπεδο τεχνολογίας και μεταφορικών δυνατοτήτων ενώ χάρη στο σύστημα μόνιμης τετρακίνησης που διαθέτει και τα ηλεκτρονικά συστήματα επιτήρησης της οδικής συμπεριφοράς εμπνέει πρωτόγνωρη ασφάλεια σε κάθε περίπτωση, ανεξαρτήτως της οδηγικής εμπειρίας που έχει κανείς.
Ολα είναι δρόμος
Οι διαστάσεις του –με μήκος 4,95 μέτρα –και το βάρος του που φτάνει τα 2.078 κιλά δεν το εμποδίζουν να κινηθεί όσο γρήγορα επιθυμεί ο οδηγός του, με επιτάχυνση από στάση σε λιγότερο από οκτώ δευτερόλεπτα. Θεωρήστε προφανές ότι ο αυτοκινητόδρομος αποτελεί το προνομιακό πεδίο δράσης του εκεί όπου ξεδιπλώνονται οι αρετές του μοτέρ του.
Εύστροφο με πολιτισμένη λειτουργία, μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά οικονομικό σε συνθήκες ταξιδιού αλλά και απρόσμενα ζωηρό αν ο οδηγός εμπιστευθεί το κιβώτιο των οκτώ ταχυτήτων, η απόκριση του οποίου τροποποιείται ανάλογα με το ζητούμενο και το οδηγικό προφίλ –Eco, Comfort, Individual και Off Road. Οι αλλαγές σχέσεων παραμένουν ομαλές, χωρίς καθυστερήσεις και δισταγμούς.
Εντυπωσιακή ακόμη και μετά από παρατεταμένη χρήση αποδεικνύεται η αντοχή των φρένων ενώ η παραμετροποιούμενη αίσθηση του συστήματος διεύθυνσης και ο τρόπος λειτουργίας της ανάρτησης ικανοποιούν σε κάθε περίπτωση.
Ο τρόπος ελέγχου των αντιδράσεων του αμαξώματος, αν μάλιστα σκεφτεί κανείς ότι αυτό απέχει σχεδόν 24 εκατοστά από το έδαφος, είναι πολύ αποτελεσματικός. Με όλα αυτά ως δεδομένα και την εξαιρετική ηχομόνωση να κρατά μακριά από τον θάλαμο επιβατών τον θόρυβο της πόλης, η προσοχή μας επικεντρώνεται σε άλλα σημεία. Η ορατότητα προς όλες τις κατευθύνσεις είναι εξαιρετική, η άνεση από πλευράς διαθέσιμων χώρων αντίστοιχη του ύφους του μοντέλου και η αισθητική τόσο ιδιαίτερη ώστε να σου δίνει να αντιλαμβάνεσαι τι σημαίνει ο όρος «διακριτική πολυτέλεια».
Δεν υπάρχει καμία έλλειψη σε επίπεδο υλικών και εξοπλισμού σε σχέση με τις συβαριτικές προτάσεις της κατηγορίας, αντιθέτως το δέρμα και το ξύλο είναι κορυφαίας ποιότητας, το ίδιο και οι επιφάνειες που υπάρχουν στα χαμηλότερα σημεία του ταμπλό.
Η επταθέσια διάταξη των καθισμάτων –με τα δύο τελευταία να ενσωματώνονται στο δάπεδο του χώρου αποσκευών όταν δεν είναι αναγκαία –εκτοξεύει την πρακτικότητα. Αν αναδιπλώσετε τα καθίσματα της δεύτερης και της τρίτης σειράς ο διαθέσιμος χώρος αυξάνεται στα 1.921 λίτρα. Αρκεί πια το άνοιγμα της πέμπτης πόρτας για να βρεθείτε μπροστά σε μια αχανή επιφάνεια που θα φιλοξενήσει τα ποδήλατα ή τον υπόλοιπο εξοπλισμό που χρησιμοποιείτε στο αγαπημένο σας σπορ.
Οσο για τον παράγοντα «ασφάλεια», ενεργητική και παθητική, τίποτε και ποτέ δεν θα αφαιρέσει από το DNA των Σουηδών τη συγκεκριμένη προτεραιότητα.

Ανεξαρτήτως μεγέθους, κατηγορίας, κινητήρα, επιδόσεων εκείνοι θα προτάσσουν στην πράξη μέσα από τα αυτοκίνητά τους το όραμά τους για μηδενικά σοβαρά ατυχήματα με Volvo ως το 2020. Αυτή την ανθρωπιστική ιδέα υπηρετεί και το XC90.


Ποιότητα κατασκευής

Στο πολυτελέστερο μοντέλο στην ιστορία της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας συνυπάρχουν το δέρμα, το ξύλο ή το μέταλλο με χειροποίητες λεπτομέρειες και χειριστήρια εκκίνησης του κινητήρα και ρύθμισης έντασης του ήχου κατασκευασμένα με αδαμαντοκοπή.
Κιβώτιο ταχυτήτων
Αυτόματο 8 σχέσεων, ένα από τα τρία καλύτερα στην ευρωπαϊκή αγορά, το κιβώτιο του XC90 είναι ηλεκτρονικά ελεγχόμενο και διαθέτει λειτουργία χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων είτε μέσω του επιλογέα είτε μέσω χειριστηρίων στο τιμόνι της έκδοσης R-Design. Το σύστημα τετρακίνησης αξιοποιεί έναν ηλεκτροϋδραυλικό συμπλέκτη Haldex 5ης γενιάς που κατανέμει την ισχύ του κινητήρα στους δύο άξονες.
Θάλαμος επιβατών
Επτά καθίσματα που σύρονται και ανακλίνονται ανεξάρτητα στην προαιρετική επταθέσια διάταξη, με άφθονο χώρο για τους επιβάτες της μεσαίας σειράς και ικανοποιητικό για όσους –ακόμη και ενηλίκους –βρεθούν στην τρίτη σειρά και δεν υπερβαίνουν σε ύψος τα 170 εκατοστά. Το κόστος της τρίτης σειράς καθισμάτων είναι 1.600 ευρώ. Ο όγκος του χώρου αποσκευών ξεκινά από 775 λίτρα.
Highlights

Ασφάλεια

Ανεξαρτήτως έκδοσης, το XC90 θεωρείται το ασφαλέστερο αυτοκίνητο στον κόσμο με κριτήριο τα συστήματα που διαθέτει. Πέρα από το City Safety, που αποτρέπει τις συγκρούσεις με άλλο όχημα, πεζό ή ποδηλάτη ανεξαρτήτως ταχύτητας, μέρα ή νύχτα, στον βασικό εξοπλισμό του περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων σύστημα προστασίας σε περίπτωση εκτροπής από τον δρόμο και αυτόματο φρενάρισμα σε διασταυρώσεις ανιχνεύοντας σε αυτές τον κίνδυνο πρόσκρουσης.
Ψηφιακή επανάσταση
Στην οθόνη αφής 9 ιντσών οφείλεται η μινιμαλιστική εικόνα του ταμπλό που διαθέτει πλέον μόνο οκτώ διακόπτες. Ο οδηγός διαχειρίζεται με κάθετες και οριζόντιες κινήσεις τις λειτουργίες πλοήγησης, ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, τηλεφώνου, κλιματισμού και τα εικονίδια των εφαρμογών του κινητού του.
Προγράμματα οδήγησης
Πίσω από τον διακόπτη για την ενεργοποίηση του κινητήρα βρίσκεται εκείνος που τροποποιεί τη λειτουργία της ανάρτησης και του συστήματος διεύθυνσης στα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ