Toyota Auris 1.2T
Η προσθήκη ενός μικρού κυβισμού turbo βενζινοκινητήρα στην γκάμα της Toyota αποτελούσε «αναγκαίο κακό» για τους Ιάπωνες που έβλεπαν τις πωλήσεις των ανταγωνιστών τους να βασίζονται σε αντίστοιχα μηχανικά σύνολα. Για αυτό και η τοποθέτηση του νέου 1.2 Turbo μοτέρ βενζίνης στο ανανεωμένο Auris δημιουργεί νέα δεδομένα, καθώς ο ατμοσφαιρικός 1.33 των 99 ίππων έχει ενδιαφέρον μόνο αν αναζητείτε το φθηνότερο Auris.

Στην περίπτωση της έκδοσης 1.2Τ με άμεσο ψεκασμό καυσίμου και τεχνολογία VVT-iW, που εξασφαλίζει καλύτερη απόκριση σε μεγαλύτερο φάσμα στροφών, οι 116 ίπποι και τα 185 Nm ροπής μεταδίδονται στους μπροστινούς τροχούς μέσω μηχανικού κιβωτίου έξι ταχυτήτων ή του Μultidrive S κιβωτίου συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT).

Βασικό χαρακτηριστικό αυτού του μοτέρ είναι η γραμμική και με συγκριτικά ελάχιστο θόρυβο λειτουργία του ακόμη και στις υψηλότερες στροφές, αν και το μεγάλο του πλεονέκτημα εστιάζεται στις μεσαίες στροφές, κάνοντας την οδήγηση πιο άνετη και πιο οικονομική.

Η δεύτερη σημαντική αλλαγή εντοπίζεται στην ανάρτηση, με διπλά ψαλίδια στον πίσω άξονα, αντί του ημιάκαμπτου άξονα που χρησιμοποιείται στο 1.33 και στο πετρελαιοκίνητο 1.4D-4D, επιλογή που αντιμετωπίζει αποτελεσματικά τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου σε κακό οδόστρωμα.

Αυτά σε συνδυασμό με την καλύτερη ηχομόνωση, την καλή ποιότητα κύλισης, το ποιοτικό εσωτερικό, τον πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας που περιλαμβάνει πλέον και το σύστημα Toyota Safety Sense για την πρόληψη και την αποφυγή ατυχημάτων, αναβαθμίζουν θεαματικά τη θέση του Auris στην κατηγορία και δικαιολογούν σε μεγάλο βαθμό την υψηλότερη τιμή πώλησης σε σύγκριση με το παρελθόν του μοντέλου. Σε αυτό συνυπολογίστε την εξαετή εγγύηση και την υψηλή τιμή μεταπώλησης που διατηρούν τα μοντέλα της ιαπωνικής φίρμας στην Ελλάδα.

Διαστάσεις (Μ-Π-Υ): 4,330 – 1,760 – 1,475 μέτρα
Κινητήρας: 1.197 κ.εκ.
Ισχύς: 116 ίπποι
Ροπή: 185 Nm
0-100 χλμ./ώρα: 10,1 δευτερόλεπτα
Τελική ταχύτητα: 200 χλμ. / ώρα
Κατανάλωση: 4,7 λίτρα / 100 χλμ.
Ρύποι: 109 γραμμ. CO2 / χλμ.
Τέλη κυκλοφορίας: 98,10 ευρώ
Τιμή από: €18.140


NISSAN PULSAR 1.2 DIG-T

Με κορυφαίους χώρους και τη γνωστή συνταγή ποιότητας το Pulsar διαθέτει τεχνολογία αιχμής για την αποφυγή ατυχημάτων, ενώ ο turbo 1.2 DiG-T κινητήρας είναι ήσυχος και εξαιρετικά αποδοτικός μετά τις 1.500 σ.α.λ.

Κινητήρας: 1.197 κ.εκ., 115 ίπποι
Κατανάλωση: 5,0 λίτρα
Ρύποι: 117 γραμμ. CO2/χλμ.
Τιμή από: €15.320

PEUGEOT 308 1.2 PureTech
Αναμφίβολα το πιο premium μοντέλο από αυτά, το 308 έχει εξαιρετικό πάτημα στον δρόμο και τρικύλινδρο turbo κινητήρα με μεγάλα αποθέματα ροπής. Ιδανική επιλογή η ισχυρότερη έκδοση λόγω μηχανικού ή αυτόματου κιβωτίου 6 ταχυτήτων.

Κινητήρας: 1.199 κ.εκ., 110/130 ίπποι
Κατανάλωση: 4,6/4,8 λίτρα
Ρύποι: 105/107 γραμμ. CO2/χλμ.
Τιμή από: €18.440


SKODA RAPID 1.2 TSI SPACEBACK

Με χαμηλές τιμές και τεχνολογία VW, το Rapid διασκεδάζει τη μέτρια εικόνα των υλικών στο εσωτερικό του, ενώ στον δρόμο η πίσω ανάρτηση αντιδρά περίεργα και η ύπαρξη πεντατάχυτου κιβωτίου δείχνει την απόσταση από τον ανταγωνισμό του.

Κινητήρας: 1.197 κ.εκ. 90 / 110 ίπποι
Κατανάλωση: 4,6 / 4,8 λίτρα
Ρύποι: 105 / 109 γραμμ. CO2 / χλμ.
Τιμή από: €13.390

SEAT LEON 1.2 TSI
Οδηγοκεντρικό και καλά εξοπλισμένο, το Leon είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις ισχύος με προτεινόμενη εκείνη των 110 ίππων λόγω επιδόσεων αλλά και της δυνατότητας επιλογής μεταξύ μηχανικού κιβωτίου έξι ταχυτήτων και αυτόματου DSG.

Κινητήρας: 1.197 κ.εκ. 86 / 110 ίπποι
Κατανάλωση: 5,1 / 4,9 λίτρα
Ρύποι: 119 / 112 γραμμ. CO2 / χλμ.
Τιμή από: €13.590

Τον Οκτώβριο στην Ελλάδα

Renault Kadjar 1.2 TCe

Στα χνάρια του Nissan Qashqai που πρώτο αξιοποίησε έναν turbo βενζινοκινητήρα 1,2 λίτρων στην κατηγορία του, το μεσαίο SUV της Renault εφοδιάζεται με το ίδιο μηχανικό σύνολο, το οποίο ωστόσο στο Kadjar αποδίδει 130 ίππους και 205 Nm ροπής, αποκλειστικά σε συνδυασμό με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων.

Σε αυτή την επιλογή το Kadjar εκλύει 126 γραμμ. CO2 / χλμ., εμφανίζει μέση θεωρητική κατανάλωση 5,6 λίτρα / 100 χλμ., επιταχύνεται από στάση σε 10,1 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει στα 192 χλμ. / ώρα.
Το μηχανολογικό υπόβαθρο του μοντέλου επενδύεται με γαλλική αισθητική, στοιχείο που συνδυάζεται με πολύ καλή ποιότητα κύλισης στον αυτοκινητόδρομο και ένα ακριβές σύστημα διεύθυνσης.

Παρά το μήκος των 4,449 μέτρων, το Κadjar αποδεικνύεται περισσότερο ευέλικτο από όσο δείχνει σε αστικές διαδρομές. Θεωρήστε δεδομένα την εύκολη πρόσβαση στο πίσω κάθισμα, τους άνετους χώρους και το πορτμπαγκάζ των 472 λίτρων.

Η πανοραμική γυάλινη οροφή κλέβει εκατοστά από το εσωτερικό ύψος, αλλά η εικόνα του θαλάμου επιβατών είναι ευχάριστη χάρη στην αρχιτεκτονική του ταμπλό και στα υλικά που χρησιμοποιούνται ενώ το σύστημα infotainment R-Link2 λειτουργεί χωρίς προβλήματα μέσω της έγχρωμης οθόνης 7 ιντσών.

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ