Σε μια χρονιά γεμάτη SUV για τη Mercedes-Benz, με τις GLE και GLE Coupe να έχουν ήδη αποκαλυφθεί και την GLS να παραμονεύει στη γωνία, η GLC αποτελεί λόγω μεγέθους, τεχνολογίας και δυνατοτήτων την πιο ασφαλή επένδυση της γερμανικής φίρμας στη μεσαία κατηγορία. Αξιοποιώντας την αρχιτεκτονική της C-Class, προβάλλει τις μεγαλύτερες από την GLK διαστάσεις της –μήκος 4,656 και πλάτος 1,890 μέτρα –και το μεταξόνιο των 2,873 μέτρων για να εξασφαλίσει περισσότερο ζωτικό χώρο στους επιβάτες που θα εκπλαγούν ευχάριστα με το αψεγάδιαστο εσωτερικό της, το οποίο την καθιστά πρακτικότερη από τους ανταγωνιστές της, με χώρο αποσκευών 550 λίτρων.
Αντίθετα, καμία έκπληξη δεν μου προκάλεσε η αισθητική του εσωτερικού που παραπέμπει άμεσα σε C-Class, ενώ τα στοιχεία εξοπλισμού είναι περισσότερα, απλώς διότι η GLC έχει διττό χαρακτήρα: είναι ταυτόχρονα δρομέας μεγάλων αποστάσεων και αναρριχητής που επιζητεί την επόμενη δυσκολία για να αποδείξει ότι μπορεί να κάνει ό,τι δεν επιχειρεί καν ο ανταγωνισμός της.
Οδηγώντας την στους δρόμους της Αλσατίας είδα ξεκάθαρα ότι η απόσταση από την GLK είναι τεράστια σε κάθε επίπεδο. Λιγότερο βάρος, περισσότερη ακαμψία, βελτιωμένη αεροδυναμική που συμβάλλει στη θεαματική διαφοροποίηση της οδικής συμπεριφοράς και στην οικονομία καυσίμου είναι τα στοιχεία που διαμορφώνουν μια εντελώς νέα πραγματικότητα σε αυτό το τμήμα της αγοράς.
Η εξαιρετική συμπεριφορά της στην άσφαλτο δεν καθιστά απαραίτητη την προαιρετική –και για πρώτη φορά διαθέσιμη στην κατηγορία –αερανάρτηση Air Body Control για να αισθανθεί κανείς σιγουριά σε διαδρομές με μεικτό χαρακτήρα. Αυτή την επιθυμία να οδηγήσει και όχι να μετακινηθεί ενισχύουν τόσο η απόδοση των μοτέρ βενζίνης και πετρελαίου και τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του αυτόματου κιβωτίου 9G-Tronic εννέα σχέσεων όσο και το στάνταρντ σύστημα Dynamic Select μέσω του οποίου παραμετροποιείται, μεταξύ άλλων, η απόκριση του μοτέρ, του συστήματος διεύθυνσης και του συστήματος μετάδοσης.
Μόνιμα τετρακίνητη, με κατανομή ροπής 45% μπροστά και 55% πίσω, η GLC 4MATIC θα διατίθεται στην ελληνική αγορά με βενζινοκινητήρα 1.991 κ.εκ. απόδοσης 211 ίππων (GLC 250 έναντι 48.850 ευρώ) και πετρελαιοκινητήρα 2.143 κ.εκ. σε δύο εκδόσεις ισχύος 170 και 204 ίππων, για τις GLC 220d και 250d των 52.500 και 53.150 ευρώ αντίστοιχα.
Η επιλογή μεταξύ της βενζινοκίνητης και της ισχυρότερης πετρελαιοκίνητης GLC είναι συνισταμένη δεδομένων που σχετίζονται όχι μόνο με την τιμή πώλησης αλλά και με τον κυβισμό των δύο εκδόσεων.
Είμαι ωστόσο απολύτως σίγουρος ότι τα σχεδόν 1.000 ευρώ επιπλέον για τo πακέτο Off-Road Engineering αξίζουν ως το τελευταίο σεντ καθώς με αυτό το πιο ολοκληρωμένο μεσαίο premium SUV της ελληνικής αγοράς αποκτά αυθεντικά off-road χαρακτηριστικά.
Dynamic Select και Off-Road Engineering

Το σύστημα παραμετροποίησης των δυναμικών χαρακτηριστικών Dynamic Select περιλαμβάνεται στον βασικό εξοπλισμό όλων των εκδόσεων και διαθέτει πέντε προγράμματα λειτουργίας – Eco, Comfort, Sport, Sport+ και Individual.

Σε συνδυασμό με το προαιρετικό πακέτο Off-Road Engineering και την αερανάρτηση Air Body Control, η GLC προσφέρει πέντε ακόμη προγράμματα για οδήγηση εκτός δρόμου. Στην επιλογή off-road για χώμα και άμμο η απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος αυξάνεται κατά 1,5 εκατοστό.
H ίδια δυνατότητα υπάρχει και στην Incline που ενισχύει την αναρριχητική της ικανότητα. Στην επιλογή Rocking Assist που λειτουργεί σε ταχύτητες ως 20 χλμ./ώρα η απόσταση από το έδαφος αυξάνεται κατά 5 εκατοστά ώστε η GLC να περάσει από πολύ δύσβατα εδάφη, ενώ η επιλογή Slippery είναι κατάλληλη για κίνηση σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή πρόσφυσης όπως λάσπη, βρεγμένο γρασίδι, χιόνι και πάγο.
Η επιλογή Trailer διευκολύνει τους ελιγμούς με ρυμουλκούμενο σε αντίξοες συνθήκες και ράμπες καθέλκυσης σκαφών. Παράλληλα ο οδηγός μπορεί να ενεργοποιήσει το σύστημα Downhill Speed Regulation προεπιλέγοντας την επιθυμητή ταχύτητα μέσω του cruise control χωρίς να απαιτείται η χρήση του φρένου σε κατηφορικές επιφάνειες.
A. Benseler – R. Tiefenbacher: Περισσότερες GLC στο μέλλον
Ο υπεύθυνος προϊόντος και ο διευθυντής Προγράμματος Εξέλιξης της GLC αποκαλύπτουν τα σχέδιά τους

Οι διαφορές μεταξύ GLK και GLC είναι εμφανείς σε όλους τους τομείς. Τι ήταν αυτό που τις επέβαλε;

Axel Benseler: «Η τάση που θέλει κάθε καινούργιο μοντέλο να είναι μεγαλύτερο, ασφαλέστερο και ταυτόχρονα ελαφρύτερο και πιο οικονομικό. Τα σχόλια που είχαμε για την GLK ανέφεραν ότι ήταν πολύ τετραγωνισμένη, δεν ήταν αρκετά ευρύχωρη και η οικονομία καυσίμου θα μπορούσε να είναι καλύτερη. Στην GLC πετύχαμε έναν εξαιρετικό αεροδυναμικό συντελεστή (Cd. 0.31), αυξήσαμε τις διαστάσεις της για να εξασφαλίσουμε μεγαλύτερους χώρους και χρησιμοποιήσαμε περισσότερο αλουμίνιο μειώνοντας το βάρος της κατά 80 κιλά και βελτιώνοντας την οικονομία καυσίμου κατά 19%.

Ποια ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση στην εξέλιξη της GLC;
Rainer Tiefenbacher: «Στα SUV η πρόκληση για τους μηχανικούς είναι να συνδυάσουν πολλές διαφορετικές παραμέτρους που σχετίζονται με τις εκτός δρόμου ικανότητες, την ευελιξία και την άνετη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο. Είμαστε υπερήφανοι για το στήσιμο της GLC και τη συμπεριφορά της στην άσφαλτο και πέρα από αυτή».
Η χρήση αυτόματου κιβωτίου εννέα ταχυτήτων ήταν για εσάς ζήτημα τάσης ή ουσίας;
A.B.: «Ξεκάθαρα ζήτημα ουσίας. Η επιλογή του συμβάλλει στη μείωση της κατανάλωσης καυσίμου, τις ομαλότερες αλλαγές σχέσεων και τον περιορισμό του θορύβου».
Πώς αποφασίσατε να χρησιμοποιήσετε αερανάρτηση στην GLC; Οι ανταγωνιστές σας δεν χρησιμοποιούν κάτι αντίστοιχο στη συγκεκριμένη κατηγορία.
R.T.: «Εμείς θα το κάναμε πρώτοι και αυτό. Με το Air Body Control αποδεικνύουμε ότι μπορείς να επιλέξεις οποιαδήποτε στιγμή μεταξύ σπορ οδήγησης και πολύ άνετης μετακίνησης αλλά και να μεταβάλεις την απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος ώστε να οδηγήσεις σε πολύ δύσβατα εδάφη».
Πόσο σημαντικό θεωρείτε το πακέτο Off-Road Engineering για την επιτυχία της GLC;
R.T.: «Θεωρώ ότι είναι σπουδαίο στοιχείο με τα διαφορετικά προγράμματα οδήγησης και τον τρόπο που αυτά οπτικοποιούνται, είμαι σίγουρος όμως ότι ο οδηγός της GLC θα μείνει ικανοποιημένος από τη λειτουργία του συστήματος τετρακίνησης 4MATIC καθώς είναι κάτι περισσότερο από αρκετό για καθημερινή χρήση».

Θα υπάρξουν εκδόσεις AMG για την GLC;
A.B.: «Θα λανσάρουμε το μοντέλο τον Σεπτέμβριο με τρεις κινητήρες, θα ακολουθήσει η plug-in υβριδική έκδοση και την επόμενη χρονιά περισσότερες εκδόσεις, περιλαμβάνοντας και την AMG 450 Sport Model με τον V6 Bi-Turbo κινητήρα, όπως στη C-Class».

Πόσο πιθανό είναι να δούμε στην GLC τον κινητήρα 1,6 λίτρων της C-Class;
Α.Β.: «Δεν υπάρχει κάτι ανακοινώσιμο προς το παρόν. Σίγουρα πάντως η GLC θα διατίθεται στο μέλλον και ως δικίνητη (4×2) και με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Επίσης, το 2016 θα έχουμε και την GLC Coupe που ως πρωτότυπο είδατε στην έκθεση της Σανγκάης. Αντιλαμβανόμαστε ότι πρόκειται για την ταχύτερα αναπτυσσόμενη κατηγορία της αγοράς και οι αγοραστές είναι διατεθειμένοι να ακολουθήσουν αυτή την τάση».

Σκέφτεστε τη δημιουργία μιας ισχυρότερης από την GLC 350 e 4MATIC, plug-in υβριδικής έκδοσης;
R.T.: «Δεν το θεωρούμε απαραίτητο. Η ισχύς της φτάνει τους 320 ίππους και οι επιδόσεις της είναι εξαιρετικές, με επιτάχυνση από 0 στα 100 χλμ. / ώρα σε 5,9 δευτερόλεπτα. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

Ενδεχομένως μια αμιγώς ηλεκτρική έκδοση;
Α.Β.: «Τη δεδομένη χρονική στιγμή δεν βρίσκεται στις προτεραιότητές μας. Τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα σημειώνουν επιτυχία σε πολύ συγκεκριμένες αγορές που δίνουν ισχυρά κίνητρα για την απόκτησή τους, όπως π.χ. η Νορβηγία. Σε χώρες όπου τα κίνητρα δεν είναι σημαντικά και οι υποδομές δεν επαρκούν, οι υποψήφιοι αγοραστές στρέφονται σε υβριδικά και plug-in υβριδικά μοντέλα αναζητώντας την ασφάλεια του κινητήρα εσωτερικής καύσης».

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ