Ο κάθε υπουργός συναρμόδιου υπουργείου που σέβεται τον εαυτό του μόλις αναλάβει καθήκοντα κηρύσσει τον πόλεμο κατά του λαθρεμπορίου. Το ίδιο έπραξε και ο νέος αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών Τρύφων Αλεξιάδης που διαδέχθηκε τη Νάντια Βαλαβάνη, η οποία απέτυχε στον τομέα αυτόν. Ως πρώτο μέτρο ανακοίνωσε υπερήφανα την απαγόρευση πώλησης καυσίμων σε πρατήρια που δεν έχουν εφαρμόσει τα προβλεπόμενα για το σύστημα εισροών – εκροών!
Τι κι αν προεκλογικά ο Αλέξης Τσίπρας δεσμεύθηκε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ «θα εντοπίσει, προκειμένου να πληρώσει, το 1% που συστηματικά φοροδιαφεύγει και παρανομεί με το λαθρεμπόριο», έξι μήνες τώρα στην κυβέρνηση τίποτα δεν έχει κάνει. Τώρα που τελείωσαν οι παραισθήσεις και προσγειώθηκε στην πραγματικότητα, διαπιστώνει ότι τα συμφέροντα του λαθρεμπορίου δεν αφορούν το 1% αλλά διαχέονται στην κοινωνία (στην αγορά, στις δημόσιες υπηρεσίες, στις τοπικές κοινωνίες κ.τ.λ.) και ως εκ τούτου η καταπολέμησή τους που περνά μέσα από την εκλογική πελατεία χάνεται στη γραφειοκρατία…
Ετσι έφτιαξε και αυτός ακόμη έναν γραφειοκρατικό μηχανισμό: μια διυπουργική επιτροπή με επικεφαλής τον Τέρενς Κουίκ. Οπως λοιπόν αποκάλυψε ο υφυπουργός παρά τω Πρωθυπουργώ, το ελληνικό κράτος δεν γνωρίζει καν πόσα πρατήρια καυσίμων, πόσες δεξαμενές, πόσοι αποθηκευτικοί χώροι υπάρχουν στη χώρα. Ετσι, από εκεί που θα πιάναμε 1,5 ως 5 δισ. ευρώ τον χρόνο που υπολογίζει ο κ. Κουίκ ότι χάνει το Δημόσιο ετησίως από το λαθρεμπόριο καυσίμων, τώρα θα πρέπει να περιμένουμε μέχρι να:
Γίνει χρήση μοριακών ιχνηθετών (ό,τι κι αν σημαίνει αυτό) σε όλα τα καύσιμα.
Να τοποθετηθούν GPS σε πλωτά και επίγεια μεταφορικά μέσα, καθώς και SLOPS (υγρά απορρίμματα πλοίων).
Να γίνουν εντατικοί έλεγχοι αν εφαρμόζεται ο νόμος περί τοποθέτησης συστήματος εισροών – εκροών στις τελωνειακές αποθήκες (ποιος θα τους κάνει;).
Να γίνει σάρωση (sic) όλων των πρατηρίων πετρελαίου θέρμανσης με μεικτό κλιμάκιο ελέγχου για την τήρηση των προβλεπομένων τοποθέτησης και παραγωγικής λειτουργίας του συστήματος εισροών – εκροών.
Να δημιουργηθεί επιχειρησιακό κέντρο ελέγχου – συντονισμού.
Να εφαρμοστεί το σύστημα εισροών – εκροών σε όλες τις δεξαμενές (μα δεν ξέρουμε πόσες είναι;).
Να μπει σύστημα σφράγισης σε επίγεια μεταφορικά μέσα ενεργειακών πόρων και αποσφράγισης μόνο από τον πρατηριούχο.
Να συνταχθεί μητρώο δεξαμενών χωρητικότητας άνω των 4 τόνων (ποιος θα τις βρει;).
Διότι αυτά αποφάσισε να κάνει σε πρώτη φάση η διυπουργική. Και μέχρι να γίνουν αυτά και όσα ακολουθήσουν, τα λεφτά που λείπουν για τη λειτουργία του κράτους θα τα βρούμε από τις συντάξεις, τον ΦΠΑ, τη φορολόγηση όσων παίρνουν πάνω από 30.000 ευρώ κ.τ.λ. Καλή ανάκαμψη!
Αν θέλουμε να λυθεί το πρόβλημα, δεν χρειάζονται συντονιστικές επιτροπές. Αναδιάρθρωση αρμοδιοτήτων και πολιτική βούληση χρειάζεται. Διότι χρόνια τώρα κυβερνήσεις επί κυβερνήσεων παιδεύονται να βάλουν GPS στα βυτιοφόρα. Τη μια δεν βρίσκουν το κατάλληλο σύστημα, την άλλη δεν τους κάνει κ.ο.κ. Οι Ισπανοί έλυσαν το ζήτημα μέσα σε έναν χρόνο και τώρα απολαμβάνουν αυξημένα έσοδα. Δεν υπάρχει πιο απλό πράγμα από το να τους αντιγράψουμε. Αρκεί να το θέλουμε, διότι αυτό με τις επιτροπές θυμίζει τη δήλωση Βαμβακούλα «να μαζευτούμε πέντε-έξι να κάνουμε μια τριμερή επιτροπή»…
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ