Οι οπαδοί της Honda θα ενθουσιαστούν με τα Civic Type R και NSX, ωστόσο τα κρίσιμα μοντέλα για την ευρωπαϊκή πορεία της είναι τα καινούργια Jazz και HR-V, με το δεύτερο να τοποθετείται από άποψη μεγέθους –με μήκος 4,29 μέτρα –μεταξύ των Nissan Juke και Qashqai και να ξεχωρίζει για την αιχμηρή του σχεδίαση. Αναμφίβολα το τελείωμα της οροφής και το coupe προφίλ του δημιουργούν εξαιρετική εντύπωση, δημιουργώντας την πιο σπορ εικόνα σε αυτή την κατηγορία.
Η πρώτη, εξωτερική ματιά προκαλεί ερωτηματικά για το εσωτερικό ύψος στο πίσω κάθισμα, αλλά στην πράξη δεν υπάρχει πρόβλημα χωρητικότητας καθώς οι Ιάπωνες εκμεταλλεύθηκαν και το παραμικρό εκατοστό των εξωτερικών διαστάσεων προς όφελος των επιβατών του HR-V, που παραδόξως διαθέτει 470 λίτρα χώρου αποσκευών, μέγεθος μεγαλύτερο από εκείνο του «πρωταθλητή» στις πωλήσεις Qashqai.
Η πιο έξυπνη λεπτομέρεια στο εσωτερικό του «μικρού» Honda ονομάζεται «Magic Seats». Τα έδρανα των πίσω καθισμάτων αναδιπλώνονται ανεξάρτητα προς τα επάνω, επιτρέποντας έτσι τη μεταφορά φυτών ή άλλων αντικειμένων σε όρθια θέση. Οδηγώντας το HR-V στους δρόμους της Πορτογαλίας απέδειξε ότι διαθέτει την πιο ισορροπημένη ποιότητα κύλισης στην κατηγορία του και την πιο σπορτίφ ανταπόκριση στις απαιτήσεις του οδηγού του. Είναι ευέλικτο και χάρη στην ισχύ των 120 ίππων του diesel κινητήρα 1,6 λίτρων, που συνδυάζεται μόνο με το εξαιρετικό σε αίσθηση και απόδοση μηχανικό κιβώτιο έξι ταχυτήτων, έχει τη δύναμη που χρειάζεται για να κινηθεί σβέλτα, καταναλώνοντας σε πραγματικές συνθήκες 5,4-6,0 λίτρα καυσίμου για κάθε 100 χλμ. με εκπομπές CO2 104 γραμμ./χλμ.
Πιο ισχυρός –130 ίπποι –είναι ο νέος βενζινοκινητήρας 1.5 i-VTEC που συνδυάζεται είτε με το μηχανικό εξάρι κιβώτιο είτε με αυτόματο CVT, το οποίο παρέχει ευκολία αλλά και θόρυβο, καθώς συχνά αναγκάζεσαι να οδηγείς στις υψηλές στροφές του μοτέρ.
Η δική μου επιλογή είναι η έκδοση diesel και το στοίχημα της Honda αφορά την τιμή πώλησης στην Ελλάδα.
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ